پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

کشف بیش از 3350 ماینر طی یک سال گذشته در مازندران

طبق اعلام مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران ۸۱ مرکز استخراج بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال طی سال گذشته در استان شناسایی و با همکاری مراجع قضایی تعطیل شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، دکتر فرامرز سپری ادامه داد: طی یک سال اخیر 3350 دستگاه ماینر غیرمجاز از 81 مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز توسط همکاران و مسئولین تست و بازرسی استان و امورهای توزیع برق با هماهنگی مسئولین قضایی و با همکاری ماموران انتظامی در نقاط مختلف مازندران کشف و ضبط شده است.

وی گفت: مطابق دستورالعمل ارسالی از توانیر با کلیه این مشترکین برخورد و مبلغی معادل 68 میلیارد ريال بهای انرژی بابت جریمه این دسته از مشرکین صادر شده است.

سپری افزود: پارسال با وجود تمامی مشکلات نزدیک به 19 هزار کنتور معیوب در این شرکت تعویض شده است و میزان انرژی معادل 15 میلیون کیلووات ساعت از این محل به مجموع فروش انرژی شرکت اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندان ادامه داد: به منظور مدیریت دارایی و استفاده بهینه از سرمایه های شرکت و کاهش هزینه ها قراردادی با یکی از شرکت های کنتورسازی منعقد تا قریب به 20 هزار کنتور معیوبی که تعویض شده بودند تعمیر تا مجدداً به چرخه استفاده شرکت توزیع وارد شوند.

وی گفت: به منظور مقابله با پدیده شوم برق های غیرمجاز و با استفاده از روش های مختلف کنترل مصارف مشترکین تعداد 3500 مشترک دارای تخلف در استفاده از انرژی برق شناسایی و مطابق دستورالعمل های موجود با آنها برخورد صورت گرفته است که از این محل نیز نزدیک به 21 میلیون کیلووات ساعت انرژی به میزان فروش شرکت اضافه گردید.

وی خاطرنشان کرد : با وجود ارائه دستورالعمل واگذاری انشعاب برق به صورت قانونی برای این دسته از مشترکین متاسفانه برخی افراد سودجو به صورت غیرقانونی اقدام به فعالیت دراین زمینه می نمایند که باعث افزایش مصرف و بروز مشکلات فراوان در کنترل بار مشترکین و در شرایط بحرانی بروز خاموشی های ناخواسته می شود. به همین منظور این شرکت طی قرادادی اقدام به انجام فرآیند شناسایی این دسته از افراد با جدیدترین روش ها در حوزه داده کاوی نموده است.

به گزارش ایرنا، سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران پارسال اعلام کرده بود که بیش از 200 در خواست و مجوز استخراج رمزارز یا بیت‌کوین در استان ثبت شد که هنوز هیچکدام پروانه بهره برداری دریافت نگرفتند.

دستگاه های استخراج رمزارز یا بیت کوین که از آن با نام ماینر یاد می شود، از تجهیزات پر مصرف برق محسوب می شوند. به طور معمول هر ماینر چهار برابر کنتور برق خانگی مصرف دارد.

مازندران دارای 2 شرکت توزیع برق است که شرکت توزیع برق منطقه ساری 1 میلیون و 530 هزار مشترک دارد که از این تعداد 76 درصد مشترکان خانگی، 4.9 درصد عمومی و 5.1 درصد کشاورزی و هفت دهم درصد نیز مشترکان صنعتی هستند.

کد خبر: 1400020805MGMMMF

مطالب مرتبط:

امکان استقرار ماینر در واحد های تولیدی

استفاده از رمزارز برای کاهش تاثیر دلار در کشور

فعالیت بدون مجوز پلتفرم ها با دارا بودن شرایط لازم

تعرفه بالا باعث استفاده غیرمجاز برق در کشور می شود

هدف مجلس از قانونی‌کردن ارزهای دیجیتال چیست؟

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته