پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

515 میلیون دلار بیت کوین هزینه در فعالیت های غیرقانونی

شرکت Chainanalysis به تازگی گزارشی در مورد فعالیت‌های غیرقانونی حوزه کریپتو منتشر کرده که طبق آن، پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال 2019، یک میلیارد دلار بیت کوین صرف این نوع فعالیت‌ها شود. با این حال، نکته خوشایند این است که نسبت فعالیت‌های غیرقانونی از طریق بیت کوین رو به کاهش می‌رود.

بررسی‌های جدید شرکت Chainanalysis نشان می‌دهد که احتمالاً تا آخر سال، یک میلیارد دلار بیت کوین صرف کارهای غیرقانونی خواهد شد و این در حالی است که نسبت مصرف بیت کوین برای اقدامات غیرقانونی رو به کاهش می‌رود. 

طبق این گزارش، تخمین زده می‌شود که تا کنون 515 میلیون دلار بیت کوین برای فعالیت‌های غیرقانونی صرف شده باشد و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا انتهای سال به دو برابر برسد. 

با این وجود، مقدار بیت کوینی که صرف فعالیت‌های غیرقانونی می‌شود، در مقایسه با فعالیت‌های قانونی در حال کاهش است. هانا کرتیس، یکی از مدیران ارشد Chainanalysis می‌گوید که فقط یک درصد از کل گردش بیت کوین در سال جاری صرف این نوع فعالیت‌ها شده در حالی که در سال 2012، حدود 7 درصد از گردش صرف این کار شده است. 

طبق گفته این گزارش، این 515 میلیون دلار بیت کوین ، در دارک وب هزینه شده؛ قسمتی از صفحه‌های اینترنتی که در نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل قابل مشاهده نیست. 

بزرگ‌ترین بازار خدمات غیرقانونی در دارک وب، هایدرا (Hydra) نامیده می‌شود. بیت کوین و مانرو (Monero) دو رمزارز بسیار محبوب برای پرداخت پول در این بازار هستند. فروش مواد مخدر و فیلم‌های مستهجن غیرقانونی، شایع‌ترین فعالیت‌های این پلتفرم هستند. 

آنطور که در اخبار بلاک چین و رمزارز ماه آوریل داشتیم، دو نفر از افرادی که پلتفرم غیرقانونی NextDayGear را مدیریت می‌کردند به فروش استروئید و دیگر مواد کنترل شده و پول‌شویی اعتراف کردند. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته