جمعه 31 فروردین 1403

شبکه لایتنینگ بیت کوین به اتریوم وصل می شود

استارتاپ بازی‌سازی بلاک چین Blockade Games توانسته است به‌صورت آزمایشی و با موفقیت بین شبکه لایتنیگ بیت کوین و اتریوم ارتباط برقرار کند. هدف این استارتاپ از این کار اضافه کردن پشتیبانی از شبکه لایتنینگ به بازی آتی شرکت است که روی اتریوم ساخته شده است. این شرکت با اضافه کردن پرداخت‌های شبکه لایتنینگ می‌تواند پرداخت‌های لحظه‌ای به بیت کوین را به‌صورت مستقیم بپذیرد و بلافاصله مجموعه‌ای از رویدادها را در هر بلاک چین دیگری آغاز کند.

اگرچه هواداران بیت کوین و اتریوم معمولا خیلی با هم کنار نمی‌آیند، یک استارتاپ بازی‌سازی بلاک چین قصد دارد این رمزارزها را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

Blockade Games سی و یکم جولای اعلام کرد، با ارسال تراکنشی در شبکه لایتنیگ بیت کوین به‌نحوی که قرارداد هوشمند اتریومی را به اجرا درآورد، توانسته با موفقیت بین این دو شبکه ارتباط برقرار کند.

بن هیدورن (Ben Heidorn)، مدیر ارشد فناوری Blockade Games به CoinDesk گفت این شرکت توانسته کدش را روی شبکه آزمایشی Rinkeby اجرا کند و قصد دارد در چند هفته آینده (با استفاده از اتر واقعی) کد را روی شبکه اصلی اجرا کند.

برنامه‌نویس‌ها می‌خواهند شبکه لایتنینگ بیت کوین را به اتریوم وصل کنند

نمودار قیمت اتر در هفت روز گذشته

این آزمایش‌ها پیش‌نیاز برنامه‌های Blockade Games برای اضافه کردن پشتیبانی از شبکه لایتنینگ به بازی نقش‌آفرینی آتی شرکت با عنوان Neon District است که روی اتریوم ایجاد شده است.

هیدورن روز چهارشنبه در مطلب بلاگی توضیح داد که این شرکت چنین آزمایشی را به این دلیل انجام داده که معتقد است بیت کوین و اتریوم هر دو نقش مهمی را در آینده ایفا می‌کنند. این شرکت معتقد است اتریوم به‌طور خاص آینده «دارایی‌های تعویض‌ناپذیر» یا دارایی‌های دیجیتالی است که می‌توان اثبات کرد با دیگر دارایی‌ها متفاوت هستند.

در مطلب بلاگ آمده است:

«همچنین باور داریم که بیت کوین آینده پول است و بسیاری از بازیکنان ما ترجیح می‌دهند همه یا دست کم بیشتر  موجودیشان را به بیت کوین نگهداری کنند. می‌خواهیم ارائه خدمات به بزرگ‌ترین حامیان و بازیکنان‌مان را در شبکه بیت کوین امکان‌پذیر کنیم و همزمان از همه زیرساخت موجود در اتریوم و دیگر شبکه‌های بلاک چین استفاده کنیم.»

در نتیجه این شرکت می‌خواهد کاربران بتوانند با ارسال پرداخت‌های شبکه لایتنینگ رویدادهای اتریوم را فعال کنند.

در ادامه مطلب بلاگ آمده است:

«با اضافه کردن پرداخت‌های شبکه لایتنینگ بیت کوین می‌توانیم پرداخت‌های لحظه‌ای به بیت کوین را به‌صورت مستقیم بپذیریم و بلافاصله مجموعه‌ای از رویدادها را در هر بلاک چین دیگری آغاز کنیم، برای مثال دارایی Neon District کاملا جدیدی را‌ به کیف پول اتریوم یا شبکه Loom خریدار اضافه کنیم.»

کد این نوع منحصربه‌فرد از تراکنش شبکه لایتنینگ هنوز منتشر نشده اما هیدورن به CoinDesk گفت:

«وقتی مطمئن شویم کد برای دریافت و استفاده افراد آماده و امن است، آن را منبع باز می‌کنیم.»

هیدورن در مورد کشمکش همیشگی بین طرفداران بیت کوین و اتریوم گفت که این دو رمزارز «مانند دو روی یک سکه هستند» و افزود:

«وقتی بحث حفظ خودفرمانی، حریم خصوصی و استقلال افراد مطرح است و به‌ویژه حال که محبوبیت کریپتو افزایش یافته و در نتیجه با حملات اجتماعی و سیاسی بیشتری مواجه شده است، این درگیری‌های درونی دیگر جایگاهی ندارند و باید به فراموشی سپرده شوند.»

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته