پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

لیبرا عامل گذر کردن بیت کوین از مرز 10 هزار دلار

طی چند هفته گذشته، تحلیل‌گران مختلفی در مورد عواملی که باعث شدند قیمت بیت کوین از مرز 10 هزار دلار عبور کند، اظهار نظر کرده‌اند. برخی از آن‌ها معتقدند که حرکت رو به جلوی بازار که به اصطلاح «بهار کریپتو» نیز نامیده شده است، به خاطر عوامل فنی بوده. برخی دیگر نیز به عوامل بنیادین توجه کرده‌اند.

شرکت The TIE که خدمات تحلیلی برای رمزارزها ارائه می‌دهد به تازگی تحلیلی انجام داده که طبق آخرین اخبار رمزارز نشان می‌دهد عوامل بنیادین باعث جهش قیمت بیت کوین شده‌اند. به طور خاص‌تر، می‌توان گفت که رمزارز لیبرا باعث افزایش توجه افراد زیادی به بیت کوین شده است. 

 چه عاملی به گذر بیت کوین از مرز 10 هزار دلار کمک کرد؟ 

چند روز پیش بود که قیمت بیت کوین بالاخره از 10 هزار دلار بیشتر شد و بازه چندین ماهه «زمستان کریپتو» به پایان رسید. در حال حاضر قیمت بیت کوین حدود 10700 دلار است که حتی تا 11300 دلار هم رفته بود ولی بازار با این قیمت همراهی نکرد و شاهد افت آن تا 10300 دلار بودیم. 

طبق تحلیل‌های شرکت The TIE، افراد در حال حاضر دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به بیت کوین دارند و آغاز به کار لیبرا «نقش بزرگی در عبور قیمت بیت کوین از مرز 10 هزار دلار داشته است». 

به گفته شرکت TIE، زمانی که وب سایت The Block گزارش خود در مورد شرکای فیسبوک (اوبر، اسپاتیفای، ویزا و کوین‌بیس) را منتشر کرد، دیدگاه افراد نسبت به این پروژه مثبت شد. 

در بیست و چهار ساعت بعد از انتشار این خبر، تعداد توییت‌های مرتبط با کریپتو از حدود 30 هزار توییت به حدود 40 هزار رسید. 

توییت‌های موجود در مورد لیبرا و بیت کوین به نسبت مثبت هستند به طوری که به گفته The TIE، 62 شصت و دو درصد از توییت‌هایی که در 19 ژوئن منتشر شدند، مثبت دیدگاه مثبتی نسبت به آن‌ها داشته‌اند.  بنابراین، می‌‌توان نتیجه گرفت که ورود یک شرکت بزرگ، به ویژه شرکتی که در سیلیکون ولی فعالیت می‌کند، از نظر عموم کاربران موضوع مثبتی بوده است. 

نکته‌ دیگری که اهمیت دارد این است که حتی 5 روز پس از معرفی لیبرا نیز حدود 10 درصد از توییت‌های مرتبط با رمزارز، به نوعی به لیبرا اشاره می‌کنند. 

به اعتقاد شرکت The TIE این اعداد و ارقام به وضوح نشان می‌دهند که ورود فیسبوک به دنیای کریپتو و بلاک چین، اصلی‌ترین عاملی بوده که قیمت بیت کوین را به مرز 10 هزار دلار رسانده است. 

به علاوه، این شرکت اشاره کرده که بخش عمده‌ای از توییت‌هایی که به لیبرا اشاره دارند، متعلق به افرادی هستند که مخاطبان اصلی کریپتو به حساب نمی‌آیند زیرا تعداد این توییت‌ها در روز معرفی لیبرا، حدود 6 برابر تعداد توییت‌هایی بوده که در روزهای عادی در رابطه با بیت کوین منتشر می‌شوند. 

شکی نیست که ارائه شدن رمزارز لیبرا ، باعث افزایش آگاهی مردم نسبت به رمزارزها شده است. رسانه‌های متعددی از جمله The Verge، نیویورک تایمر و فاکس نیوز، رونمایی از مقاله سفید این ارز دیجیتال را پوشش دادند. 

بنابراین می‌توان دید که نظر افرادی که می‌گفتند ورود لیبرا به بازار رمزارز باعث رشد شبکه بیت کوین خواهد شد، درست‌تر بود. مکس کایزر، یکی از بزرگ‌ترین طرفداران تمرکززدایی (که می‌خواهد در کنفرانس بیت کوین امسال، ارزهای فیات را به آتش بکشد)، نیز توضیح داده بود که آغاز به کار رمزارز فیسبوک، اهمیت زیادی برای رشد بیت کوین خواهد داشت 

او در سال 2011 پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین نهایتاً از مرز صد هزار دلار رد خواهد شد و اکنون معتقد است که ظهور لیبرا، باعث افزایش نرخ هش شبکه بیت کوین خواهد شد. همین موضوع باعث به وجود آمدن اثر شبکه‌ای خواهد شد و کاتالیزگری خواهد بود که قیمت بیت کوین را تا 20 هزار دلار بالا خواهد برد. 

منبع : newsbtc

بیشتر بخوانید

افشای اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیسبوک

این اطلاعات درز شده شامل شماره تلفن، شناسه فیسبوک، نام کامل، موقعیت مکانی، مکان های گذشته، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، وضعیت ارتباط و بیوگرافی...

بیت بوی کریپتو: آماده پایان رشد قیمت بیت‌کوین باشید

تحلیلگر و تریدر رمزارز، بن آرمسترانگ پس از افزایش قیمت های اخیر بیت کوین اعلام کرده است که معامله گران باید آماده پایان روند...

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته