پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مدیر ارشد فناوری پیشین کوین‌بیس: هیچ رمزارزی قابلیت رقابت با بیت کوین را ندارد

بالاجی اسرینیواسان که قبلاً مدیر ارشد فناوری کوین بیس بود، در رشته توییتی طولانی نظرات خود در مورد آینده بلاک چین و استراتژی سرمایه‌گذاری را بیان کرده است.

بالاجی اسرینیواسان که قبلاً مدیر ارشد فناوری کوین‌بیس بود و مدتی هم به شرکت سرمایه‌گذاری اندریسون هورویتز پیوسته بود، اعتقاد دارد که بلاک چینی‌سازی (blockchainification) اپلیکیشن‌های بزرگ، بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری برای 10 سال آینده به حساب می‌آید. او به تازگی تفکرات خود را و اعلام کرده که از نظر او، به زودی همه چیز غیرمتمرکز خواهد شد.

قدرت تحول‌آفرین تمرکززدایی

اسرینیواسان مدیر ارشد فناوری پیشین کوین‌بیس اشاره کرد که فناوری‌هایی مثل ایمیل، جی‌پی‌اس، نقشه آنلاین، گوشی هوشمند و ویدئو استریمینگ دیگر جدید نیستند و به ابزارهایی عادی در زندگی روزمره تبدیل شده‌اند. او که سرمایه‌گذاری‌های متعددی انجام داده است، همیشه به فکر پیدا کردن راه‌هایی است که بتوان با کمک فناوری ، تحول ایجاد کرد و فناوری‌های توزیع شده همیشه جواب مناسبی برای او بوده‌اند.

به نظر او در صنایع جدید، نقش‌آفرینان تازه‌وارد و متمرکز (centralized) می‌توانند با ایجاد بهبودهای چشم‌گیر در تجربه کاربری و مدل کسب‌وکار می‌توانند تحول بزرگی ایجاد کنند ولی اگر صنعتی به بلوغ رسیده باشد، تمرکززدایی بزرگ‌ترین تهدید برای آن به حساب می‌آید. اسرینیواسان مدیر ارشد فناوری پیشین کوین‌بیس برای اثبات حرف خود، از مثال مهاجرت کاربران از یونیکس به لینوکس که جایگزینی رایگان و مبنع باز بود، استفاده کرد.

مدیر ارشد فناوری پیشین کوین‌بیس: هیچ رمزارزی قابلیت رقابت با بیت کوین را ندارد

او از عنوان «فاز دوم پیشرفت» برای نام‌گذاری این مرحله استفاده کرد. در گام اول پیشرفت شاهد شرکت‌های متمرکزی هستیم که به تدریج یک سرویس یا محصول را در انحصار خود می‌گیرند.

بلاک چین همه چیز را متحول خواهد کرد

اسرینیواسان مدیر ارشد فناوری پیشین کوین‌بیس معتقد است که کریپتو و بلاک چین همان نقشی را دارند که لینوکس حدود 25 سال پیش برای برنامه‌نویسی داشت. معمولاً افراد به سمت گزینه‌های رایگان و توزیع شده گرایش دارند و به وجود آمدن رمزارزها، این حقیقت را برای افراد زیادی آشکار کرده است.

او در ادامه گفت شرکت‌های باید به سمت استفاده بیشتر از بلاک چین حرکت کنند و مشوق‌هایی برای افرادی تعیین کنند که زودتر شروع به استفاده از این خدمات می‌کنند.

او معتقد است که هرچند می‌توان به سادگی سرویس‌های متعددی را روی بلاک چین منتقل کرد ولی پیدا کردن راه حلی که از لحاظ فنی قابلیت این کار را داشته باشد هنوز کار بسیار سختی است.

با این وجود، بلاک چین بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری در دهه آینده خواهد بود.

اسرینیواسان مدیر ارشد فناوری پیشین کوین‌بیس معتقد است که برنامه‌های متنی اول از همه غیرمتمرکز خواهند شد زیرا ساختن محصولی مشابه توییتر یا Craigslist روی پلتفرم بلاک چین کار ساده‌ای است ولی برنامه‌هایی مثل یوتیوب یا اسنپ چت که به پهنای باند زیادی نیاز دارند، به زودی روی بلاک چین نخواهند رفت.

افراد زیادی از اظهار نظر اسرینیواسان حمایت کرده‌اند و دیدگاه واقع‌بینانه او در مورد آینده را مورد تحسین قرار داده‌اند. وقتی برد میلز، مجری پادکست «پول جادویی اینترنتی» از او در مورد آینده نهایی فناوری‌های متمرکز پرسید، جواب تعجب‌اوری داد.

میلز می‌خواست نظر اسرینیواسان در مورد رمزارز GlobalCoin شرکت فیسبوک و رقابت آن با بیت کوین را بداند. اسرینیواسان گفت که از نظر او، هیچ رمزارزی توانایی رقابت با بیت کوین را ندارد.

او اضافه کرد که بلاک چین‌های عمومی می‌توانند انحصار شرکت‌های بزرگ اینترنتی را در هم بشکنند. انحصاری که با ایجاد قوانینی مثل GDPR قدرت بیشتری گرفته است.  

مدیر ارشد فناوری پیشین کوین‌بیس: هیچ رمزارزی قابلیت رقابت با بیت کوین را ندارد

منبع : cryptoslate

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته