پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی استخراج بیت کوین در کالیفرنیا تاسیس می‌شود

افزایش شدید قیمت بیت کوین در چند هفته اخیر، استخراج‌کننده‌ها را تکاپو انداخته تا بتوانند با استخراج بیت کوین‌های بیشتر، سود بیشتری به دست آورند. شرکت بزرگ Plouton اکنون اعلام کرده که می‌خواهد بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی استخراج بیت کوین را در یکی از منطقه‌های پرآفتاب کالیفرنیا احداث کند.

شرکت کالیفرنیایی Plouton که در زمینه استخراج رمزارز فعالیت می‌کند، در جدیدترین اخبار رمزارز خود اعلام کرده که قصد دارد بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی را افتتاح کند. 

این شرکت که زیرمجموعه هلدینگ Plouton Group به حساب می‌آید، می‌گوید در این مزرعه، که در Mojave غربی قرار دارد، 49 آکر پنل خورشیدی نصب خواهد شد که می‌توانند روزانه 10 تا 13 مگاوات برق تولید کنند. 

این منطقه به این دلیل انتخاب شده که در طول سال نور خورشید زیادی به آن می‌تابد و در حدود 70 درصد طول سال را به اندازه کافی آفتاب دارد. این شرکت قصد دارد با همکاری شرکت‌های برق آن منطقه، برق لازم برای سایر روزهای سال را نیز با قیمت مناسبی تهیه کند. 

رامک صدیق، مدیر عامل این شرکت در این رابطه گفته است:

«تلفیق طبیعت و فناوری، مرحله بعدی تکامل در صنعت استخراج بیت کوین را به وجود خواهد آورد و وعده این شبکه برای ایجاد زیرساختی توزیع شده برای تراکنش‌های مختلف را عملی خواهد کرد». 

او در ادامه گفت: 

«بسیار خوشحالیم که می‌توانیم به افراد امکان مشارکت در اقتصاد بیت کوین را بدهیم بدون اینکه مجبور باشند خودشان تجهیزات لازم برای استخراج آن را خریداری کنند.» 

همانطور که قبلا در خبرها داشتیم، افزایش قیمت بیت کوین باعث شده که سودآوری استخراج بیت کوین به شدت افزایش پیدا کند. در حالی که شرکت‌های بزرگ این حوزه، مثل بیت‌مین در نوامبر سال گذشته مجبور به تعدیل نیروهای خود شده بودند. 

شرکت کانادایی Hut 8 که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های استخراج رمزارز در دنیاست و سهامش در بورس تبادل می‌شود، در سال 2018 اعلام کرد که حدود 140 میلیون دلار در این سال ضرر کرده است. 

در گذشته شاهد انتقادهای زیادی به روند استخراج بیت کوین بودیم زیرا ادعا می‌شد که این کار آسیب‌های زیادی به محیط زیست می‌دهد ولی پس از انتشار گزارشی که نشان داد حدود 70 درصد از فعالیت‌های استخراج با کمک انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌شود، حجم این انتقادها تا حدی کاهش پیدا کرده است. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آموزش کامل استخراج بیتکوین + معرفی برترین ASIC ها و سود روزانه آنها

با افزایش استقبال جامعه و شناخت مردم از دنیای رمزارز و بیت کوین، اصطلاح ماین یا استخراج به بحث داغی در تمام نقاط جهان بدل شده است.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته