جمعه 10 فروردین 1403

استفاده از تكنولوژی بلاكچين برای شناسايی افراد مبتلا به كرونا

همه گیری جهانی ویروس کرونا به دانشگاه ها و محیط های آموزش عالی در سرتاسر جهان آسیب های گسترده ای وارد کرده است. در ایالات متحده آمریکا تا کنون بیش از 250 هزار دانشجو در 1600 کالج دانشگاهی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

عدم اتخاذ رویکرد مناسب نسبت به دانشجویان و سیاست گذاری های غلط در این زمینه باعث شده است بسیاری از دانشجویان به ویروس کرونا مبتلا شوند. دانشگاه ایالتی آریزونا که یکی از بزرگترین مراجع دولتی آموزش عالی در کشور ایالات متحده آمریکا محسوب می شود با 2500 دانشجو مبتلا به ویروس کرونا، بیشترین آسیب را در میان دیگر مراکز دانشگاهی دیده است. به گزارش نیویورک تایمز، این آمار زمانی حائز اهمیت ویژه می شود که توجه داشته باشیم تنها 50 مرکز آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا بالای 1000 دانشجو مبتلا به ویروس کرونا گزارش داده اند.

سیستم “ارزیابی سلامت” دانشگاه ایالتی آریزونا با دریافت اطلاعات پزشکی دانشجویان و کارمندان دانشگاه، از وضعیت سلامت آنها اطلاعات جامعی بدست می آورد

سیستم "ارزیابی سلامت" دانشگاه ایالتی آریزونا با دریافت اطلاعات پزشکی دانشجویان و کارمندان دانشگاه، از وضعیت سلامت آنها اطلاعات جامعی بدست می آورد.

دانشگاه ایالتی آریزونا برای مقابله با ویروس کرونا اپلیکیشن ویژه ای را در بستر بلاک چین طراحی کرده است. مقامات ارشد دانشگاه ایالتی آریزونا از 74500 دانشجو و 12400 کارمند این دانشگاه درخواست کرده اند برای شناسایی به موقع موارد ابتلا به ویروس کرونا، از فناوری جدید مبتنی بر بلاک چین استفاده کنند. سیستم “ارزیابی سلامت” دانشگاه ایالتی آریزونا با دریافت اطلاعات پزشکی دانشجویان و کارمندان دانشگاه، از وضعیت سلامت آنها اطلاعات جامعی بدست می آورد.

دانشجویان و کارمندان موظف هستند به صورت مستمر داده های پزشکی خود را به روز رسانی کرده و مراتب را به اطلاع مقامات ارشد دانشگاه برسانند. در صورت احراز ابتلای یکی از دانشجویان و یا کارمندان به ویروس کرونا، فرد شناسایی شده به سرعت برای انجام مراحل درمان به مراکز پزشکی معرفی می شود.

تکنولوژی دفتر کل توزیع شده از اطلاعات محرمانه دانشجویان و کارمندان دانشگاه محافظت می کند

تکنولوژی دفتر کل توزیع شده از اطلاعات محرمانه دانشجویان و کارمندان دانشگاه محافظت می کند

از آنجایی که اطلاعات پزشکی دانشجویان و کارمندان دانشگاه در بستر شبکه بلاک چین ذخیره می شود، امکان دستکاری و یا تغییر داده ها وجود نخواهد داشت. تکنولوژی دفتر کل توزیع شده با ایجاد یک بستر غیر متمرکز ذخیره داده، به هیچ یک از مراجع ثالث این اجازه را نمی دهد تا به اطلاعات محرمانه دانشجویان و کارمندان دانشگاه دسترسی پیدا کنند.

حفاظت از اطلاعات محرمانه پزشکی همواره یکی از مهم ترین مسائل در حیطه بهداشت و سلامت جامعه می باشد. صیانت از حریم شخصی بیمار و تلاش برای حفاظت از اطلاعات محرمانه او از مهم ترین ارکان موازین اخلاقی در علوم پزشکی محسوب می شود. تکنولوژی بلاک چین با ایجاد یک بستر غیر قابل نفوذ و ایمن در برابر بدافزارهای امنیتی، از حریم خصوصی بیماران پاسداری می کند.

در آمریکا بسیاری از مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها از برنامه های نظارتی ویژه برای بررسی وضعیت سلامت دانشجویان و کارمندان استفاده می کنند.

منبع: کوین تلگراف.

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته