شنبه 1 اردیبهشت 1403

استفاده از فناوري بلاكچين براي صدور مدرك تحصيلي در ويتنام

دولت ویتنام به سرعت در حال نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در سطوح ملی خود است. وزارت آموزش و پرورش این کشور در نظر دارد از ابتدای سال 2021، برای صدور مدارک تحصیلی دانش آموزان از تکنولوژی بلاکچین استفاده کند.

دولت ویتنام از طریق امضای تفاهم نامه همکاری با یک شرکت فناوری سنگاپوری، مدارک تحصیلی دانش آموزان را به صورت غیر متمرکز در بستر بلاک چین صادر خواهد کرد. قرار است این وزارت خانه مدارک تحصیلی اعطا شده به دانش آموزان در تمامی سطوح آموزشی، اعم از ابتدایی و دانشگاهی را در بستر بلاک چین صادر کند.

استفاده از تکنولوژی بلاک چین نه تنها از دستکاری داده های آموزشی جلوگیری می کند، بلکه با افزایش شفافیت در محیط های دانشگاهی مانع از بروز تخلفات آموزشی می شود

استفاده از تکنولوژی بلاک چین نه تنها از دستکاری داده های آموزشی جلوگیری می کند، بلکه با افزایش شفافیت در محیط های دانشگاهی مانع از بروز تخلفات آموزشی می شود.

در محیط آموزشی ویتنام، احراز هویت دانش آموزان و فرایندهای اعطای مدرک کماکان به صورت سنتی انجام می شود. از طرف دیگر بوروکراسی طاقت فرسای اداری عملاً باعث فرسایش نیروهای کار و کاهش بازدهی نهادهای آموزشی در این کشور شده است.

با استفاده از تکنولوژی بلاک چین مراحل پیچیده اداری کاملاً ساده سازی خواهد شد. به این ترتیب پیشینه آموزشی هر دانش آموز به صورت مجزا در یک فایل منحصر بفرد قرار گرفته و در بستر بلاک چین ذخیره می شود. دانش آموزان نیز هر موقع به اصل مدارک و یا رونوشت مدرک تحصیلی خود نیاز داشته باشند می توانند طی ارائه درخواست به مراجع رسمی آموزشی، نسبت به دریافت مدارک خود اقدام کنند. پرسنل آموزشی نیز بدون اتلاف وقت، به محض اعلام وصول درخواست دانش آموز، مدرک او را در کسری از ثانیه جستجو کرده و مراحل صدور را تایید می کنند.

انگوین فن فوک، معاون وزیر آموزش و پرورش ویتنام اعتقاد دارد استفاده از تکنولوژی بلاک چین در محیط آموزشی این کشور می تواند در هزینه های جاری نهادهای آموزشی صرفه جویی کند

دارد استفاده از تکنولوژی بلاک چین در محیط آموزشی این کشور می تواند در هزینه های جاری نهادهای آموزشی صرفه جویی کند.

در ماه های گذشته کشورهای مختلف در سرتاسر جهان اعلام کرده اند از تکنولوژی بلاک چین برای صدور مدارک تحصیلی استفاده می کنند. در ماه مارس سال جاری وزارت آموزش و پرورش برزیل اعلام کرد در راستای مبارزه با جعل مدارک تحصیلی در نظر دارد پیشینه آموزشی دانش آموزان و دانشجویان این کشور را در بستر بلاک چین ذخیره کند. کشور ایتالیا نیز در ماه مارس اعلام کرد از بستر بلاک چین برای صدور مدارک تحصیلی استفاده می کند.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته