جمعه 31 فروردین 1403

تکنولوژی بلاک چین می تواند تا سال 2030 بیش از 1.76 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهان اضافه کند

به گزارش منابع پژوهشی، تکنولوژی بلاک چین از طریق کاربردهای مختلف در صنایع تجاری این ظرفیت را دارد که تا سال 2030 بیش از 1.76 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهان اضافه کند. این عدد 1.4 درصد میزان کل تولید ناخالص داخلی جهان را در سال 2030 تشکیل خواهد داد.

تکنولوژی بلاک چین حس اعتماد و اطمینان را به چرخه معاملات تجاری بر می گرداند

این گزارش عنوان می کند افزایش محبوبیت و استفاده گسترده از تکنولوژی بلاک چین به این دلیل است که به صورت روزافزون نیاز به سیستم های پرکارآمد و با بازدهی بیشتر که حس اعتماد و اطمینان را به طرفین معامله ارائه می دهد، بیشتر شده است. در گزارش دیگری که توسط منابع پژوهشی منتشر شده است بیش از 50 درصد مدیران ارشد اجرایی اعلام کرده اند، از بین رفتن حس اعتماد در فرایندهای تجاری به شدت سازمان ها و نهادهای آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

تکنولوژی بلاک چین این امکان را به طرفین معامله و دیگر نهادها و سازمان های تجاری می دهد تا با ضریب اطمینان بالا، مدارک هویتی، قراردادها، پیشینه های حقوقی و توافقات صورت گرفته را در یک بستر هوشمند توزیع شده مورد تایید قرار دهند.

تا سال 2025 بیشتر شرکت های تجاری و مراکز مالی از امکانات گسترده تکنولوژی بلاک چین استفاده خواهند کرد

این گزارش به بررسی کاربرد بلاک چین در زمینه های مختلف نظیر بهداشت و درمان، آژانس های دولتی، خدمات عمومی، کارخانه های تولیدی و چرخه تامین کالاها می پردازد و عنوان می کند تا سال 2025 بیشتر شرکت های تجاری و مراکز مالی از امکانات گسترده تکنولوژی بلاک چین استفاده خواهند کرد.

این گزارش عنوان می کند تکنولوژی بلاک چین تا 10 سال آینده در 5 زمینه تجاری به صورت گسترده نهادینه سازی خواهد شد. این 5 زمینه عبارت اند از: چرخه تامین کالاهای ضروری، ابزارهای مالی و روش های پرداخت، احراز هویت، قراردادهای تجاری، و شوراهای حل اختلاف.

استفاده از تکنولوژی بلاک چین در چرخه تامین کالاهای ضروری به تنهایی بیش از 962 بیلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهان اضافه خواهد کرد. ابزارهای مالی و روش های پرداخت 433، احراز هویت 224، قراردادهای تجاری 73 و شوراهای حل اختلاف بیش از 54 بیلیون دلار به تولید ناخالص داخلی در سراسر جهان اضافه خواهند کرد.

تا پایان سال 2021، تکنولوژی بلاک چین 66 بیلیون دلار به تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان اضافه خواهد کرد

گزارش بانک جهانی نشان می دهد که تا پایان سال 2021، تکنولوژی بلاک چین 66 بیلیون دلار به تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان اضافه خواهد کرد. بانک جهانی تخمین می زند تا پایان سال 2025، تاثیر تکنولوژی بلاک چین بیش از 6.5 برابر شود و به ارزش کل 442 بیلیون دلاری برسد.

تا سال 2030 نیز دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا به ترتیب 440 و 407 بیلیون دلار از طریق توسعه استفاده از تکنولوژی بلاک چین، به تولید ناخالص داخلی خود اضافه خواهند کرد. آلمان، هند، ژاپن و انگلستان دیگر کشورهایی هستند که با توسعه زیرساخت های فناوری بلاک چین تولید ناخالص داخلی خود را افزایش خواهند داد.

منبع: کوین تلگراف.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته