سه‌شنبه 28 فروردین 1403

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا از دادگاه ایالتی این کشور خواست برای اعاده وجوه مالی، علیه شرکت تلگرام کیفرخواست صادر کند

علیرغم اینکه پروژه شبکه باز تلگرام پیش از این منقضی شده است، سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا از دادگاه ایالتی نیویورک درخواست کرده است شرکت تلگرام را به پرداخت 1.2 میلیارد دلار محکوم کند. پیش از این شرکت تلگرام بیش از 1.7 میلیارد دلار از طریق عرضه اولیه سکه درآمد کسب کرده بود.

تلگرام

تلگرام قبول کرده است که 1.2 میلیارد دلار به سرمایه گذاران پرداخت کند

شرکت تلگرام به دلیل نقض قوانین مدنی به پرداخت 18.5 میلیون دلار به سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا محکوم شده است. به گفته مقامات بلندپایه سازمان بورس آمریکا، مبالغ دریافتی از شرکت تلگرام به صورت کامل به خزانه ایالات متحده منتقل خواهد شد.

در صورت تایید حکم از سوی دادگاه ایالتی آمریکا، تلگرام موظف است ظرف 30 روز مبالغ تعیین شده را به عنوان جریمه پرداخت کند.

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا در بیانیه رسمی اعلام کرد شرکت تلگرام هیچ ادعایی نسبت به مبالغ و وجوهی که باید اعاده کند ندارد، بنابراین این شرکت موظف است جریمه های مشخص شده را در زمان معین پرداخت کند.

شکایت سازمان اوراق بهادار آمریکا از تلگرام

بیش از 400 میلیون دلار از 1.7 میلیارد دلار حاصل از عرضه اولیه سکه تلگرام به سرمایه گذاران آمریکایی تعلق دارد

در سال 2018 سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا از شرکت تلگرام به دلیل عرضه اولیه سکه به صورت غیر قانونی و خارج از ضوابط ایالتی، به دادگاه فدرال این کشور شکایت کرد.

پاول دورف نیز ضمن قبول شکایت سازمان بورس آمریکا اعلام کرد پول های دریافتی را به سرمایه گذاران باز می گرداند.

در اوایل ماه می دورف اعلام کرد 72 درصد مبالع سرمایه گذاران را به آنها برمی گرداند. در اواسط ماه می نیز بسیاری از سرمایه گذاران با اعاده 72 درصد مبالغ سرمایه خود موافقت کردند و رسماً از پروژه تلگرام خارج شدند.

برخی از وکلای شناخته شده دادگاه عالی آمریکا اعتقاد دارند دادگاه فدرال به احتمال زیاد رای سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا را تایید خواهد کرد و علیه شرکت تلگرام کیفرخواست صادر می کند. 

بیشتر بخوانید

پرداخت قبوض با رمزارز در یک شهر آمریکا

شهری در ایالت داکوتای شمالی ایالات متحده پذیرش ارزهای دیجیتال را برای پرداخت قبوض خدماتی آغاز کرده است. مدیر امور مالی شهر می گوید:...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته