پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مناقشه انتخاباتی در آمریکا با پادرمیانی بلاک چین حل می شود

انتخابات 2020 ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و سیستم رای گیری پستی مناقشات زیادی را برانگیخته است. شمارش آرا در تعدادی از ایالات ها به دلیل حجم بالای آرای پستی کماکان ادامه دارد و تأخیر در اعلام نتایج کلی، باعث ایجاد ابهامات زیادی در بین منتخبین ریاست جمهوری شده است.

در روز 3 نوامبر، ترامپ در اکثریت ایالات های کلیدی از جمله میشیگان، پتسیلوانیا، ویسکانسین و آریزونا پیش بود اما با شمارش آرای پستی ورق به ناگهان برگشت و کم بی راه نخواهد بود اگر ادعا کنیم آرای کالج انتخاباتی ایالات های کلیدی نیز به سبد جو بایدن انداخته خواهد شد. ترامپ همواره ادعا کرده بود انتخابات پستی زمینه را برای تقلب گسترده دموکرات ها فراهم خواهد کرد. او طی توییت های پیاپی پیش از انتخابات از هواداران خود خواسته بود تنها به صورت حضوری رای خود را به صندوق های اخذ آرا بیاندازند.

توییتر پست های آقای ترامپ را با برچسب “گمراه کننده” نشانه دار کرده است

ترامپ در روزهای اخیر و طی انتشار توییت های مختلف با طرح ادعای تقلب در انتخابات، حزب دموکرات را به دزدیدن آرای مردم متهم کرده است. او که همواره نسبت به سلامت و درستی انتخابات پستی هشدار داده بود، هم اکنون نیز نسبت به تغییر ناگهانی نتایج برخی ایالات کلیدی ناخشنود بنظر می رسد. توییت های آقای ترامپ توسط توییتر به دلیل طرح دعاوی بدون ارائه ادلّه مستحکم، اتهامات گمراه کننده تقلب در انتخابات و لکه دار کردن دموکراسی، برچسب گمراه کننده خورده است.

 

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

 

سیستم کنونی رای گیری پستی قابلیت پیگیری و اطمینان پذیری بالایی ندارد

سیسام های رای گیری مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین می توانند اعتماد و اطمینان را به فرایندهای انتخاباتی برگردانند. باید در نظر داشته باشیم که سیستم کنونی رای گیری پستی قابلیت پیگیری و اطمینان پذیری بالایی ندارد. به همین دلیل است که این سیستم ناکارآمد باعث ایجاد مناقشات زیادی در بین دو حزب رقیب انتخابات ریاست جمهوری شده است.

تکنولوژی بلاک چین با ایجاد یک سامانه هوشمند و غیر متمرکز شمارش آرا، به هیچ یک از احزاب سیاسی این اجازه را نمی دهد تا در فرایند انتخابات به قصد انتفاع شخصی دخالت کنند

 

پیش از شروع انتخابات، در روز 13 آگوست، سازمان پست ایالات متحده آمریکا، سیستم رای گیری مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین خود را در سازمان ثبت گواهی اختراع و مالکیت فکری این کشور به ثبت رساند. هر چند در انتخابات سال جاری ریاست جمهوری آمریکا از تکنولوژی بلاک چین به صورت گسترده استفاده نشد اما می توان امیدوار بود که نهادینه سازی سازوکارهای فناوری های نوین به ویژه بلاک چین و هوش مصنوعی در فرایند انتخابات 2024 آمریکا، بتواند شفافیت، ضرب امنیت و بازدهی انتخابات را افزایش دهد.

 

برای مطالعه دیگر اخبار بلاک چین کلیک کنید

 

تکنولوژی بلاک چین بازدهی فرایندهای اخذ رای را افزایش خواهد داد

سیستم های رای گیری مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، نحوه سنتی اخذ آرا به صورت برگه های کاغذی را به صورت کامل از رده خارج خواهد کرد. به این ترتیب شهروندان نیازی نخواهند داشت تا به صورت گسترده و در صفوف طولانی برگه های رای خود را درون جعبه های اخذ رای بیاندازند، بلکه هر شهروند می تواند طبق اطلاعات هویتی خود و تنها از طریق دسترسی به کلیدهای خصوصی، رای خود را از طریق شبکه بلاک چین و به صورت غیر حضوری ثبت کند.

باید در نظر داشته باشیم که سیستم های رای گیری مبتنی بر بلاک چین نیز خالی از شبهه و اشکال نخواهند بود. به عنوان مثال در انتخابات اخیر روسیه برای همه پرسی اصلاح متن قانون اساسی، بیش از 300 هزار رای شهروندان روسی از طریق سیستم های رای گیری مبتنی بر بلاک چین ثبت شد. اما در همین انتخابات بسیاری از ناظران عنوان کردند که پلتفرم بلاک چین انتخابات مورد حمله هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته و رای مردم دزدیده شده است. بنابراین بحث امنیت سایبری شبکه های بلاک چین نیز از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

تکنولوژی بلاک چین می تواند مناقشات انتخاباتی و منازعات سیاسی را برطرف کند

دلیل عمده ایجاد مناقشات انتخاباتی این است که احزاب سیاسی نسبت به یکدیگر هیچ حس اعتماد و اطمینانی ندارند. از طرف دیگر، شبهه افکنی و زیر سوال بردن سلامت انتخابات می تواند زمینه را برای آشوب های مدنی و تضادهای طبقاتی فراهم کند. احزاب مخالف می توانند تنها به دلیل برخورداری از پایگاه اجتماعی قرتمند، طرفداران خود را به خیابان ها بکشانند و همین موضوع می تواند باعث ایجاد درگیری و خشونت بین مردم و ماموران امنیتی شود.

تکنولوژی بلاک چین می تواند بنیاد متزلزل دموکراسی و آزادی خواهی را دوباره مستحکم کند

تکنولوژی بلاک چین با از میان برداشتن عامل انسانی در اعلام نتایج انتخابات و ایجاد یک سامانه غیر متمرکز اخذ آرا، عدالت، اعتماد و آشتی پذیری را به جریان انتخابات سیاسی بر می گرداند. تکنولوژی بلاک چین می تواند در آینده ای که چندان دور از دسترس نخواهد بود، بنیاد متزلزل دموکراسی و آزادی خواهی را مستحکم تر از هر زمان دیگر کند.

منبع: blockchain.news

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته