پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

شرکت توسعه بلاک چین الکمی با معرفی ابزارهای جدید صنعت بلاک چین را متحول می کند

ابزارهای جدید توسعه در جهان تکنولوژی همواره باعث می شوند فرایندهای اجرایی سازی پروژه های بلاک چین و ارتقای زیرساخت های شبکه های غیر متمرکز با سرعت و ظرافت بیشتری به سرانجام برسند. شرکت توسعه بلاک چین الکمی (Alchemy) در صدد است با معرفی ابزارهای جدید امنیتی، صنعت بلاک چین را متحول کند.

اشکالات نرم افزاری که در زبان تخصصی برنامه نویسان و توسعه دهندگان شبکه اصطلاحاً به آن باگ (Bug) گفته می شود، می تواند مسائل بسیاری برای شبکه های غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین ایجاد کند.

شبکه های توسعه نرم افزارهای تجاری و شرکت های ارائه دهنده ابزارهای توسعه بلاک چین، برای مقابله با باگ های امنیتی، سازوکارهای مختلفی را پیش بینی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

آزادی در انتهای یک دالان بی انتها؛ آیا بلاک چین می تواند پاسدار حریم خصوصی افراد باشد؟

مثلاً برخی از شرکت ها با ارائه بسته های تشویقی به هکرهای کلاه سفید از آنها می خواهند که مشکلات امنیتی شبکه را ردیابی کنند.

هکرهای کلاه سفید به گروهی از هکرها گفته می شود که کارهای مفید انجام می دهند. این هکرها به شبکه های تکنولوژی نفوذ می کنند اما در عمل نیت بدی ندارند. آنها آسیب پذیری یک شبکه و سیستم محافظت شده را شناسایی می کنند.

الکمی

ارائه ارزش افزوده به کاربران ارجحیت دارد  

جو کراگ مدیر ارشد اجرایی پنترا کاپیتال اخیراً در مصاحبه خود گفت برای موفقیت اکوسیستم های بلاک چین، توسعه دهندگان شبکه های غیر متمرکز باید زمان کمتری به حل معضلات تکراری و باگ های امنیتی تخصیص دهند و در عوض سعی کنند با معرفی محصولات نهایی، یک ارزش افزوده به کاربران ارائه کنند.

شرکت توسعه بلاک چین الکمی بیلدز (Alchemy Builds) با معرفی انواع ابزارهای توسعه شبکه های غیر متمرکز، به توسعه دهندگان و برنامه نویسان کمک می کند تا تکنولوژی بلاک چین را  با سرعت بیشتری در صنایع تجاری نهادینه سازی کنند.

نیکیل ویسواناتان از شرکت الکمی می گوید تحقیقات و پژوهش های میدانی نشان می دهد مهندسان بلاک چین به صورت میانگین 12 ساعت در هفته را به رفع و رجوع مسائل مرتبط با اشکالات نرم افزاری تخصیص می دهند.

او معتقد است این موضوع نه تنها هزینه های بسیاری روی دست شرکت های بلاک چین می گذارد، بلکه از لحاظ ذهنی برای مهندسان بلاک چین بسیار فرسایشی و طاقت فرسا است.

او در ادامه گفت ساختن و توسعه یک شبکه بلاک چین درست مانند این است که بخواهیم با یک بیل و چکش، یک آسمان خراش را بنا کنیم. او می گوید ابزارهای توسعه بلاک چین در آینده می توانند این مسائل را برطرف کنند.

مارک گارلند مدیر محصولات شرکت الکمی می گوید موارد پژوهشی و تحقیقاتی کنونی بسیار پیچیده، غامض و به دور از سازوکارهای عملیاتی هستند. او اعتقاد دارد توجه بی اندازه به مشکلات نرم افزاری شبکه های بلاک چین باعث می شود توسعه دهندگان پیوسته از طراحی تکنولوژی ها و سازوکارهای جدید عملیاتی دور شوند.

هم اکنون بیش از 70 درصد از اپلیکیشن های برتر بلاک چین جهان از امکانات و ابزارهای توسعه شبکه شرکت الکمی استفاده می کنند.

پلتفرم کونوس

سپر امنیتی فوق هوشمند شرکت کونوس

در جهان رمزارزها و شبکه های غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، امنیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

در بسترهای غیر متمرکز، مرجع کلان ناظر بر فعالیت های شبکه وجود ندارد، همین موضوع باعث می شود سوداگران بازار سرمایه بدون اینکه تحت پیگرد قانونی مراجع قضایی قرار بگیرند، دست به اقدامات خرابکارانه در بستر شبکه های بلاک چین بزنند.

با توجه به شرایط حاکم بر شبکه های بلاک چین، سپرهای امنیت سایبری پلتفرم های رمزارز اهمیت دو چندان پیدا می کند.

شرکت کونوس از جمله مهمترین شبکه های غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که با ایجاد یک سپر امنیت سایبری فوق هوشمند در بستر شبکه های مالی خود، اجازه هیچ گونه فعالیت های خرابکارانه و کلاهبرداری را نمی دهد.

یکی از ویژگی های منحصر بفرد پلتفرم کونوس که در جهان رمزارزها به ندرت می توان نمونه ای از آن را پیدا کرد این است که این شبکه مالی توانسته است بهترین ویژگی های شبکه های متمرکز را با خصوصیات بنیادین شبکه های غیر متمرکز تلفیق کند.

نظر به این موضوع می توان ادعا کرد که پلتفرم کونوس همواره حافظ امنیت دارایی های سرمایه گذاران خود خواهد بود.

پلتفرم کونوس برای حفظ امنیت سایبری کاربران خود از تکنولوژی های برتر و پیشرفته روز دنیا استفاده می کند. تکنولوژی کیف پول چند امضایی از جمله این تکنولوژی ها است.

تکنولوژی کیف پول چند امضایی پلتفرم کونوس این اطمینان را به طرفین معامله می دهد که دارایی های رمزارز آنها در محیطی امن معامله می شود. مطابق این تکنولوژی، مرجع رسمی قضایی پلتفرم کونوس به عنوان یک مرجع بی طرف به فرایند معامله نظارت می کند.

در این نوع تکنولوژی طرفین معامله و مرجع قضایی منصوب از جانب پلتفرم کونوس هر یک کلید مخصوص به خود را در اختیار دارند. بنابراین طرفین معامله می توانند اطمینان حاصل کنند که معامله تنها در صورت توافق کامل آنها صورت می پذیرد.

دیگر تکنولوژی امنیتی که توسط پلتفرم کونوس مورد استفاده قرار می گیرد، تکنولوژی احراز هویت بیومتریک است.

در این نوع تکنولوژی، تنها کاربرانی می توانند در فضای شبکه کونوس فعالیت مالی داشته باشند، که پیش از این هویت بیومتریک آنها توسط نهادهای نظارتی کونوس مورد تایید قرار گرفته باشد.

پلتفرم کونوس با ایجاد یک سپر امنیتی فوق هوشمند، اجازه هیچ گونه سوءاستفاده را به بدافزارها و باج افزارها نمی دهد. کاربران می توانند با اطمینان خاطر تمام معاملات مالی و تبادلات رمزارز خود را در بستر پلتفرم کونوس به انجام برسانند.

صرافی کونوس دکس نیز درگاه رسمی این پلتفرم نام آشنا است که به کاربران این امکان را می دهد تا انواع رمزارزها را حتی با پول فیات (ریال، دلار، یورو و غیره) خرید و فروش کنند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته