جمعه 31 فروردین 1403

استفاده صادر کننده نروژی ماهی قزل‌آلا از بلاک چین برای مبارزه با کلاهبرداری در صنعت غذاهای دریایی

تولید کننده و صادر کننده نروژی ماهی قزل آلا از طریق همکاری با شرکت آی بی ام، در تلاش است از تکنولوژی بلاک چین برای مبارزه با کلاهبرداری در صنعت غذاهای دریایی استفاده کند. این صادر کننده نروژی امیدوار است تکنولوژی بلاک چین شفافیت چرخه توزیع و چرخه تامین غذاهای دریایی را افزایش دهد.

این تولید کننده نروژی، ماده اولیه بسیاری از رستوران ها و خرده فروشان غذاهای دریایی در کشورهای آمریکا و کانادا را تامین می کند. تکنولوژی بلاک چین به این صادر کننده نروژی کمک می کند تا اطلاعات رستوران های مقصد و مشتریان را به صورت دقیق و با شفافیت بسیار بالا در پایگاه های داده زنجیره های بلوکی ذخیره کند.

مدیر بخش ایمنی غذایی شرکت IBM طی مصاحبه اخیر خود ضمن استقبال از نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در صنعت غذاهای دریایی گفت:

“بلاک چین می تواند با ارائه ظرفیت های کلان خود، شفافیت و پایداری چرخه تامین غذاهای دریایی را به مراتب افزایش دهد.”

بلاک چین شفافیت را افزایش می دهد

بلاک چین شفافیت را افزایش می دهد

با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، اطلاعات مربوط به ماهی قزل آلا از طریق رمزینه ماتریسی پاسخ سریع (QR) در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار می گیرد.

این اطلاعات شامل داده های دقیق درباره چگونگی شرایط پرورش ماهی، جمعیت و تراکم زیستگاه ماهی، سن و تاریخ صید ماهی و اطلاعات دیگر درباره مسیر عرضه و توزیع ماهی ها از پرورشگاه های دریایی به سمت فروشگاه های مواد غذایی، می شود.

فعالیت سوداگران در صنعت غذاهای دریایی

فعالیت سوداگران در صنعت غذاهای دریایی

پایگاه تحقیقاتی وابسته به این صادر کننده نروژی ماهی قزل آلا در گزارش اخیر خود گفت طی سه ماه اخیر، تقاضا برای غذاهای دریایی در ایالات متحده آمریکا به شکل تصاعدی افزایش پیدا کرده است. همین امر باعث شده است حجم تولیدی و ارسال محموله های غذاهای دریایی این مرکز به مرزهای آمریکا نیز دو برابر حجم پیش بینی شده افزایش پیدا کند.

مدیر بخش ایمنی غذایی شرکت آی بی ام گفت وقتی که بهای افزوده کلانی در چرخه تامین یک ماده غذایی وجود داشته باشد، انگیزه های سوداگران بازار مواد غذایی برای بهره کشی و سوء استفاده از چرخه تامین این کالاها نیز افزایش پیدا می کند.

نتایج برخی پژوهش های مراکز تحقیقاتی نشان می دهد در آمریکا بیش از یک سوم تمام محصولات دریایی این کشور خارج از عرف معمول چرخه تامین مواد غذایی برچسب قیمت می خورند و همین امر باعث شده است مصرف کنندگان، مواد و محصولات دریایی را با قیمت گزاف و بدور از واقعیت جاری در چرخه توزیع مواد غذایی خریداری کنند.

تکنولوژی بلاک چین با ارائه راهکارهای دقیق و ذخیره اطلاعات و داده های تولید کنندگان، پرورش دهندگان، صادرکنندگان و مسیر معاملاتی محصولات دریایی به خوبی می تواند شفافیت چرخه تامین این محصولات را افزایش دهد.

 به نظر شما چرخه تامین محصولات دریایی در کشور ما تا چه اندازه با واقعیت های جاری در مراکز پرورش این محصولات همخوانی دارد؟ آیا در این میان برخی سوداگران سود هنگفتی را به جیب نمی زنند؟

برای مقابله با کلاهبرداران و سوداگران بازارهای محصولات دریایی شما چه روش هایی را پیشنهاد می کنید؟ آیا می توان زمینه ای را فراهم کرد تا مراکز پرورش ماهی برای ایجاد شفافیت در چرخه تامین کالاهای خود از تکنولوژی بلاک چین استفاده کنند؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

بیشتر بخوانید

پرداخت قبوض با رمزارز در یک شهر آمریکا

شهری در ایالت داکوتای شمالی ایالات متحده پذیرش ارزهای دیجیتال را برای پرداخت قبوض خدماتی آغاز کرده است. مدیر امور مالی شهر می گوید:...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته