جمعه 10 فروردین 1403

صدور گذرنامه هاي سلامت مبتني بر فناوري بلاكچين، براي جلوگيري از گسترش كرونا

فرودگاه بین المللی آلبانی در نیویورک ایالات متحده آمریکا برای ایجاد حس اطمینان و اعتماد در میان مسافران خود، اپلیکیشن ویژه ای را طراحی کرده است. این اپلیکیشن منحصر بفرد که در بستر بلاک چین طراحی و اجرا شده است اطلاعات مرتبط با پاکیزگی سطوح کاربری فرودگاه را در اختیار مسافران قرار می دهد.

این اپلیکیشن به مسافران فرودگاه این اطمینان را می دهد که سطوح و وسایل کاربری فرودگاه از لحاظ بهداشتی ضدعفونی شده اند و خطری بابت انتقال ویروس وجود ندارد.

مسافران می توانند با اسکن کد پاسخ سریع (QR) درج شده روی سطوح فرودگاه بابت وضعیت ضدعفونی و پاکیزگی آنها اطلاعات جامعی بدست آورند

مسافران می توانند با اسکن کد پاسخ سریع (QR) درج شده روی سطوح فرودگاه بابت وضعیت ضدعفونی و پاکیزگی آنها اطلاعات جامعی بدست آورند.

این اپلیکیشن همچنین این امکان را برای مسافران فراهم ساخته تا آنها بتوانند نظرات، پیشنهادات و مشاهدات خود در ارتباط با چگونگی ضد عفونی و وضعیت پاکیزگی سطوح را اعلام کنند. به گزارش مقامات ارشد اجرایی فرودگاه نیویورک، بیش از 45 سطح کاربری در سرتاسر فرودگاه با استفاده از کدهای پاسخ سریع نشانه گذاری شده اند.

 

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

 

تکنولوژی بلاک چین با ایجاد سازوکارهای هوشمند ردگیری ویروس کرونا، باعث شده است حس اعتماد و اطمینان نسبت به خطوط هوایی دوباره در بین مسافران احیا شود

به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا بسیاری از شرکت های هواپیمایی در سرتاسر جهان با بحران مالی روبرو شده اند.

به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا بسیاری از شرکت های هواپیمایی در سرتاسر جهان با بحران مالی روبرو شده اند. تکنولوژی بلاک چین با ایجاد سازوکارهای هوشمند ردگیری ویروس کرونا، باعث شده است حس اعتماد و اطمینان نسبت به خطوط هوایی دوباره در بین مسافران احیا شود.

گذرنامه های سلامت مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین از گسترش ویروس کرونا جلوگیری می کنند

گذرنامه های سلامت مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین از گسترش ویروس کرونا جلوگیری می کنند

یکی از موارد پرکاربرد استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا، ایجاد گذرنامه های سلامت عمومی است. مطابق گذرنامه های سلامت، مسافران باید پیش از سفر، اطلاعات مرتبط با وضعیت سلامت خود را به صورت غیر متمرکز در اختیار مراجع رسمی خطوط هواپیمایی قرار دهند. در صورتیکه هویت سلامت آنها احراز شود؛ مسافران می توانند به سفر خود ادامه دهند، در غیر اینصورت اگر ناقل بیماری بوده و یا مبتلا به آن باشند، از ادامه سفر منع شده و برای پیگیری روند درمان به مراکز پزشکی و بیمارستانی معرفی می شوند.

منبع: کوین تلگراف.

اگر می خواهید از آخرین اخبار بلاک چین با خبر شوید کلیک کنید

 

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته