جمعه 10 فروردین 1403

هک های سایبری مرتبط با بلاک چین در سال 2020 در چه وضعیتی است؟

طبق داده های تحلیلی شرکت ارائه دهنده خدمات وی پی ان اطلس (Atlas)، تعداد هک های سایبری در سال 2020 نسبت به سال 2019 بیش از سه برابر کاهش یافته است.

در نیمه نخست سال 2019، 94 حمله و در نیمه نخست سال 2020، 31 حمله سایبری به زیرساخت های شبکه های بلاک چین ثبت شده است

در سال 2019 هکرهای سایبری با ثبت یک رکورد بی سابقه، 94 حمله سایبری موفقیت آمیز را به قصد نفوذ و رخنه به شبکه های غیر متمرکز بلاک چین به ثبت رساندند. این تعداد هک سایبری شبکه های بلاک چین تنها در نیمه نخست سال 2019 اتفاق افتاده است. در سال 2020 روند وقوع حملات سایبری به زیرساخت های بلاک چین کاهش پیدا کرده است. طبق آمار تحلیلی در نیمه نخست سال جاری تنها 31 حمله سایبری موفقیت آمیز به ثبت رسیده است.

آمار حملات سایبری در سال جاری از آمار سال گذشته بسیار پایین تر خواهد بود

در سال 2019 میلادی تعداد 133 حمله سایبری موفقیت آمیز به زیرساخت های فنی شبکه های غیر متمرکز بلاک چین به ثبت رسید. شرکت اطلس اعتقاد دارد از آنجایی که سال 2020 کماکان به اتمام نرسیده است بنابراین می توان انتظار داشت که حملات سایبری بیشتری تا مدت زمان باقیمانده به پایان سال ثبت شوند، اگرچه با بررسی آمار و داده های تاریخی می توان به خوبی متوجه شد که آمار حملات سایبری در سال جاری از آمار سال گذشته بسیار پایین تر خواهد بود.

مطابق گزارش های تحلیلی، از سال 2009 تا کنون هکرها و مجرمان سایبری بیش از 13.6 میلیارد دلار از طریق هک 330 شبکه بلاک چین سرقت کرده اند. طبق آمار رسمی مراجع قضایی، شبکه های غیر متمرکز تا کنون بیشترین آسیب را از هک سیستم های مرکزی خود توسط مجرمان سایبری متحمل شده اند.

در سال 2019 بیش از 4.5 میلیارد دلار از طریق کلاهبرداری های مرتبط با صنعت رمزارزها و هک شبکه های بلاک چین به سرقت رفت. در سال 2018 این عدد تنها 1.7 میلیارد دلار بود.

پلتفرم کونوس حافظ امنیت کاربران و امین دارایی های دیجیتال آن ها است

پلتفرم کونوس برای حفظ امنیت سایبری کاربران خود از تکنولوژی های برتر و پیشرفته روز دنیا استفاده می کند. تکنولوژی کیف پول چند امضایی از جمله این تکنولوژی ها است. تکنولوژی کیف پول چند امضایی پلتفرم کونوس این اطمینان را به طرفین معامله می دهد که دارایی های رمزارز آنها در محیطی امن معامله می شود. مطابق این تکنولوژی، مرجع رسمی قضایی پلتفرم کونوس به عنوان یک مرجع بی طرف به فرایند معامله نظارت می کند. در این نوع تکنولوژی طرفین معامله و مرجع قضایی منصوب از جانب پلتفرم کونوس هر یک کلید مخصوص به خود را در اختیار دارند. بنابراین طرفین معامله می توانند اطمینان حاصل کنند که معامله تنها در صورت توافق کامل آنها صورت می پذیرد.

دیگر تکنولوژی امنیتی که توسط پلتفرم کونوس مورد استفاده قرار می گیرد، تکنولوژی احراز هویت بیومتریک است. در این نوع تکنولوژی، تنها کاربرانی می توانند در فضای شبکه کونوس فعالیت مالی داشته باشند، که پیش از این هویت بیومتریک آنها توسط نهادهای نظارتی کونوس مورد تایید قرار گرفته باشد.

پلتفرم کونوس با ایجاد یک سپر امنیتی فوق هوشمند، اجازه هیچ گونه سوءاستفاده را به بدافزارها و باج افزارها نمی دهد. کاربران می توانند با اطمینان خاطر تمام معاملات مالی و تبادلات رمزارز خود را در بستر پلتفرم کونوس به انجام برسانند. صرافی کونوس دکس نیز درگاه رسمی این پلتفرم نام آشنا است که به کاربران این امکان را می دهد تا انواع رمزارزها را حتی با پول فیات (ریال، دلار، یورو و غیره) خرید و فروش کنند.

منبع: ترجمه و اقتباس کوین تلگراف.

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته