جمعه 31 فروردین 1403

دایملر برای صنعت خودروسازی کیف پول تولید می‌کند

دایملر با مشارکت یک شرکت بلاک چین کیف پولی سخت‌افزاری برای خودروها تولید می‌کند که در برابر تحریف مقاوم است و برای خودروها هویت رمزنگاری‌شده ایجاد می‌کند. این کیف پول خودرو را با محیط اطرافش همگام می کند و می‌تواند با هر نوع فناوری ارتباطی دیجیتال ازجمله باجه‌های دریافت عوارض، فضاهای پارکینگ و مکانیک‌ها تراکنش انجام دهد.

دایملر ، شرکت مادر مرسدس بنز با مشارکت شرکت بلاک چین Riddle & Code کیف پولی سخت‌افزاری برای خودروها تولید می‌کند.

این ائتلاف تجاری در درازمدت به‌دنبال ارائه راه‌حل‌هایی برای خودروهای خودران و پلتفرم‌های اشتراک خودرو، انتقال لحظه‌ای الگوهای ترافیک، یکپارچگی با زیرساخت هوشمند شهر و انتقال اطلاعات تصادف به سازمان‌های مربوط و شرکت‌های بیمه است.

این کیف پول که سخت‌افزاری مقاوم در برابر تحریف است و برای خودروها هویت رمزنگاری‌شده ایجاد می‌کند، در رویداد Startupautobahn شهر اشتوتگارت معرفی شد. این کیف پول با واحد کنترل تله‌ماتیک خودرو یکپارچه می‌شود تا داده‌های حسگرها را از خودرو و زیرساخت پیرامون دریافت و نشانه‌گذاری کند و درستی آن‌ها را اثبات کند.

بن شوارتز (Ben Schwarz)، مدیر ارتباطات Riddle & Code می‌گوید، از این اطلاعات می‌توان برای ثبت عملکرد خودرو و اطمینان حاصل کردن از نگهداری مناسب آن استفاده کرد. این کیف پول را می‌توان «برای بهروه‌ورتر کردن اجاره خودرو و مدیریت ناوگان مسافربری» با سخت‌افزار کامیون‌ها، خودروهای لوکس و اتوبوس‌ها تلفیق کرد.

شوارتز گفته است، مدل قیمت‌گذاری هنوز نهایی نشده اما بر مبنای هزینه‌های سخت‌افزار تعیین خواهد شد و شامل مدل اعطای مجوز برای صاحبان ناوگانی می‌شود که از این کیف پول استفاده کنند. مدلی مبتنی بر تراکنش نیز مد نظر مسئولان شرکت است.

او همچنین گفته، «با این حال وقتی خودروها بتوانند به‌صورت مستقل در تراکنش‌های بلاک چین مشارکت کنند، دیگر محدودیتی برای بازار وجود ندارد.»

ازآنجایی‌که این کیف پول خودرو را با محیط اطرافش همگام می کند، می‌تواند با هر نوع فناوری ارتباطی دیجیتال ازجمله باجه‌های دریافت عوارض، فضاهای پارکینگ و مکانیک‌ها تراکنش انجام دهد. با این حال، «منبع اصلی بازارهای تحول‌آفرین داده‌ها خواهند بود.»

این فناوری همچنین ممکن است در آینده حق بیمه شرکت‌های بیمه را پرداخت کند. درواقع شوارتز تا این حد پیش رفت که گفت حتی شاید بیمه‌گران یا تنظیم‌گران «این فناوری‌ها را اجباری کنند» تا داده‌های خودرویی را مانند جعبه سیاه هواپیما امن نگه دارند.

این شرکت می‌گوید، «با آگاهی از پارامترهایی که هنگام یک تصادف فعال بوده‌اند، می‌توان به راه‌حلی قابل اعتماد برای درک علت تصادف رسید.»

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته