پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

KPMG و مایکروسافت در توسعه بلاک‌چین همکاری می‌کنند

شرکت حسابداری KPMG با همکاری چند شرکت ازجمله مایکروسافت بلاک چینی توسعه می‌دهد که یکی از اهداف آن حل مشکلات تسویه حساب شرکت‌های مخابراتی در زمینه رومینگ داده‌هاست که با ظهور نسل پنجم پیچیده‌تر خواهد شد.شرکت حسابداری چند ملیتی KPMG با شرکت‌های نرم‌افزاری TOMIA، مایکروسافت و R3 در زمینه توسعه بلاک چینی برای تسویه حساب شرکت‌های مخابراتی مشارکت می‌کند.

KPMG، یکی از چهار شرکت بزرگ حسابداری، در گذشته پروژه‌های آزمایشی ویژه صنایع را همیشه با نگاه به حل پیچیدگی‌های فرامرزی یا فراشبکه‌ای دنبال کرده است.

مشارکت جدید این شرکت با ۲ رهبر صنعت دفتر کل توزیع‌شده، مایکروسافت و R3 در امتداد حل مسائلی است که از ارتباطات چندجانبه ناشی می‌شوند. KPMG، به‌طور خاص در پی برطرف کردن مشکلات داده‌ای دشواری است که با ظهور نسل پنجم ارتباطات ایجاد خواهند شد.

این شرکت گفته است که «انتظار می‌رود درآمدهای رومینگ داده موبایل در سال ۲۰۲۲ به ۳۱ میلیارد دلار و متوسط رشد سالانه این درآمدها به ۸ درصد برسد.»

ارون گاش (Arun Ghosh)، مدیر بلاک چین KPMG در پست بلاگی به این استفاده فزاینده از رومینگ بین‌المللی برای مصرف داده اشاره می‌کند:

«اگرچه در موج بعدی پیشرفت ارتباطات می‌توانیم داده‌های بیشتری را سریع‌تر و در نقاط بیشتری مصرف کنیم، پیگیری و تسویه هزینه‌های تعویض شبکه کاربران برای شرکت‌های مخابراتی مدام پیچیده‌تر می‌شود.»

هدف بلاک چینی که برای این پروژه آزمایشی استفاده می‌شود، کاهش هزینه‌های آتی تسویه حساب شرکت‌های مخابراتی، مناقشه‌هایی که در این فرایند به‌وجود می‌آیند و زمان صرف شده در این زمینه است که «به‌واسطه میلیاردها تعامل موبایلی جاری در صدها شبکه متصل و تحت مدیریت ده‌ها مشتری و تامین‌کننده ایجاد می‌شوند.»

نابهره‌وری‌های موجود

گاش می‌گوید، این مشارکت علاوه بر کاهش هزینه‌های آتی، به‌دنبال برطرف کردن نابهره‌وری‌های موجود نیز هست. در حال حاضر تسویه حساب و تطبیق دستی انجام می‌شود و ممکن است تا یک ماه طول بکشد.

او همچنین اظهار داشت، در حال حاضر بخش زیادی از داده‌ها را دستگاه‌های موبایل تولید می‌کنند، ازجمله متاداده مکان شروع و پایان تماس‌ها، شرایط قرارداد کاربران و اطلاعات صورت‌حساب‌ها که اگر عملیات بین شبکه‌ای انجام شود، این داده‌ها را حداقل باید ۲ طرف تایید کنند.

او می‌گوید، «سه رکن تسویه حساب (مشترکان، قراردادهایشان و مقدار داده تولیدشده) را می‌توان در یک دفتر کل مجوزدار خصوصی گردآوری کرد تا اپراتورهای مخابراتی مشاهده و تایید کنند.» KPMG اکنون نیز بیشتر این داده‌ها را با قراردادهای هوشمندی که طراحی کرده، به‌صورت خودکار تطبیق می‌دهد.

گاش می‌گوید در همکاری KPMG و مایکروسافت، KPMG مدیریت طراحی و اجرا را برعهده دارد، درحالی‌که مایکروسافت نقش مدیریت معماری و پلتفرم بلاک چین Corda متعلق به R3 نقش ستون اصلی عملیات را ایفا می‌کنند و TOMIA با نمایندگی بیش از ۴۰ اپراتور بین‌المللی لایه‌ای از دانش فنی در حوزه مخابرات ارائه می‌کند.

KPMG پیش از این طرح بلاک چین به اپراتورهای مخابراتی در مورد پیاده‌سازی بهره‌ور شبکه‌های نسل پنجم، امنیت سایبری، حریم خصوصی و حفاظت از داده و شناخت درآمد و حسابداری اجاره مشاوره داده بود.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته