جمعه 10 فروردین 1403

افشای اطلاعات جدید در مورد تیم رمزارز فیسبوک

روز به روز افراد بیشتری به تیم رمزارز فیسبوک ملحق می‌شوند. پس از اینکه مشخص شد یکی از اساتید دانشگاه MIT به عنوان اقتصاددان ارشد پروژه GlobalCoin فعالیت می‌کند و مدیر سابق شرکت PayPal به این پروژه پیوست، اکنون 10 نفر دیگر از مدیران ارشد این پروژه مشخص شده‌اند.

پس از گزارش خبرگزاری The Information که ادعا کرده بود GlobalCoin در اواخر همین ماه آغاز به کار خواهد کرد، اکنون CNBC، نام 10 مدیر ارشدی که در این پروژه مشارکت دارند را فاش کرده است.

کوین‌دسک در ماه می اعلام کرده بود که یکی از اساتید دانشگاه MIT به نام کریستین کاتالینی به عنوان اقتصاددان ارشد پروژه GlobalCoin فعالیت می‌کند

طبق گزارش The Information، سونیتا پارراسورامان مدیر شرکتی که فیسبوک به تازگی در سوئیس ثبت کرده است، مسئولیت پروژه توکن این شرکت را بر عهده دارد. همچنین بنا به گفته CNBC، برخی از این 10 نفر، تحت رهبری دیوید مارکوس، مدیر بلاک چین فیسبوک کار می‌کنند و در اسرائیل مستقر هستند.

هیچ‌یک از این 10 نفر که در گزارش CNBC از آن‌ها نام برده شده، پیش‌زمینه کریپتو ندارند ولی بعضی از آن‌ها در زمینه فناوری‌های مالی تجربه دارند. مارکوس قبل از اینکه به فیسبوک بپیوندد، مدیر شرکت PayPal بود.

در حال حاضر، حدود 30 جایگاه شغلی باز مرتبط با حوزه بلاک چین در وب سایت فیسبوک دیده می‌شود. این عدد نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته است.

فیسبوک در ماه فوریه، مالکیت یک استارتاپ بلاک چین به نام ChainSpace را خریداری کرد و کارکنان این استارتاپ، به تیم کریپتوی فیسبوک ملحق شدند ولی مدیرعامل این استارتاپ فقط به مدت یک ماه با آن‌ها کار کرد.

به گفته چند منبع خبری گم‌نام، رمزارز فیسبوک به صورت یک واحد پول بین‌المللی بدون مرز و بدون کارمزد عمل خواهد کرد و در کشورهای در حال توسعه‌ای که ثبات پول ملی بسیار کم است، تبلیغات بسیار سنگینی برای آن انجام خواهد شد.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته