جمعه 10 فروردین 1403

تفاوت روند صعودی رمزارزها در 2020 با موج بلند 2017

صنعت رمزارزها از زمان آغاز بکار خود در سال 2009 تا کنون شاهد روندهای صعودی و نزولی بسیاری بوده است. سال 2017 به عنوان بزرگترین دوره تاریخی صنعت رمزارزها شناخته می شود. در این سال قیمت ها به صورت تصاعدی رشد پیدا کرد و صدور اولیه سکه های رمزارز نیز باعث شد نقدینگی انبوهی به سمت بازارهای مالی غیر متمرکز سرازیر شود.

اما با در نظر گرفتن روند کنونی بازارهای رمزارز می توان شاهد تاریخ سازی دیگری در صنعت رمزارزها بود. اما یکی از مهم ترین سوال های چالش برانگیز شاید این باشد که روند کنونی صعود قیمت رمزارزها در بازارهای مالی غیر متمرکز اصولاً چه تفاوتی با اتفاقات سال 2017 دارد؟

پراکندگی دارایی ها یکی از مهم ترین وجوه تمایز بخش زمانه کنونی با اتفاقات سال 2017 محسوب می شود

پیرس کراسبی، مدیر ارشد اجرایی و متخصص صنعت رمزارزها اعتقاد دارد پراکندگی دارایی ها یکی از مهم ترین وجوه تمایز بخش زمانه کنونی با اتفاقات سال 2017 محسوب می شود. آقای کراسبی اعتقاد دارد در سال 2017 بازارهای رمزارز ذیل تعداد معدودی از کیف پول های فربه خلاصه می شد. به عبارتی در سال 2017 نقش نهنگ های دیجیتال بسیار پر رنگ و سرنوشت ساز را  بازی می کرد. اما در حال حاضر شاخص پراکندگی دارایی های دیجیتال نشان می دهد که از دایره نفوذ هسته سخت قدرت رمزارزها تا حدودی کاسته شده و افراد بیشتری در تعیین سرنوشت بازارهای دیجیتال نقش دارند. داده های آماری نشان می دهد تنها در یکی از صرافی های شناخته شده بیش از 30 میلیون حساب کاربری و کیف پول دیجیتال به ثبت رسیده است.

به عنوان مثال در صرافی کوین بیس در حال حاضر بیش از 35 میلیون حساب کاربری به ثبت رسیده است. این در صورتیست که در سال 2017 این صرافی تنها میزبان 11.7 میلیون کاربر بوده است. این آمارها به خوبی نشان می دهد که پراکندگی قدرت در صنعت رمزارزها به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده و افراد بیشتری می توانند در مسیر تکاملی ارزهای دیجیتال اثرگذار باشند.

آقای کراسبی در صحبت های خود به نقش سرمایه گذاران بزرگ صنعتی نیز اشاره کرد و گفت در حال حاضر بیشتر سود بازارهای مالی غیر متمرکز از طریق سرمایه گذاران و بازیگران بزرگ صنعتی تامین می شود.

پیرس کراسبی به عامل تکامل روزافزون فناوری و نوآوری های نوظهور نیز اشاره کرد و گفت در حال حاضر هزاران اپلیکیشن و پایگاه های توسعه دهنده بلاک چین در سرتاسر جهان در حال فعالیت و پیشروی به سمت مرزهای جدید تکنولوژی هستند. آقای کراسپی اعتقاد دارد اکوسیستم های متنوع تجاری باعث ایجاد ثبات در متغیرهای مالی در صنعت رمزارزها می شود.

کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی در روند رو به رشد قیمت رمزارزها تاثیر مستقیمی داشته است

در سال جاری به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا و سیاست گذاری دولت های مرکزی در چاپ خارج از عرف اسکناس های کاغذی، شاهد رشد روزافزون قیمت رمزارزها و توسعه بازارهای مالی غیر متمرکز بوده ایم. در آمریکا همه گیری ویروس کرونا شاخص ارزش دلار در بازارهای جهانی را کاهش داد و همین موضوع نیز باعث شد دولت این کشور بسته های حمایت مالی گسترده ای را برای کسب و کارهای آسیب دیده تعریف کند. بسیاری از متخصصان امور مالی و اقتصاددانان اعتقاد دارند کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی در روند رو به رشد قیمت رمزارزها تاثیر مستقیمی داشته است.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

کیف پول تراست (Trust Wallet) چیست؟

Trust Wallet یک کیف پول رمزنگاری شده است که برای کاربران موبایل طراحی شده است و به آنها امکان ارسال ، دریافت و ذخیره...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته