شنبه 1 اردیبهشت 1403

توقف بیت‌کوین در سطح مقاومتی 19 هزار دلاری

قیمت بیت کوین در معاملات امروز بار دیگر به سطح 19 هزار دلاری رسید ولی شواهد حاکی از آن است که عبور از این سطح برای بیت کوین بسیار دشوار است.

به گزارش سکه نیوز، قیمت بیت کوین در معاملات امروز به بالای 19 هزار و 85 دلار رسید. این در حالی است که ایجاد جریان های خبری و رسانه ای برای حمایت از این رمزارز ادامه دارد.

کارشناسان بر این باورند که بیت کوین در محدوده مقاومت تاریخی خود نوسان می کند و برای عبور از این سطح نیاز به ورود حجم نقدینگی قابل توجهی دارد. در خبرها داشتیم که شرکت بزرگ «گری اسکیل» حجم بالایی از بیت کوین را خریداری کرده است و هر روز به تعداد شرکت های خریدار این رمزارز افزوده می شود.

با این وجود نکته قابل توجه این است که حجم معاملات همچنان در سطح غیر مطلوبی قرار دارد و نشان می دهد که توان ایجاد یک روند قابل توجه افزایشی وجود ندارد.

این در حالی است که پیش از این نیز یک اصلاح حدود 3 هزار دلاری در بیت کوین ایجاد شده بود و برخی بر این باورند که اصلاح موجود از جانب افزایش عرضه دارندگان عمده بیت کوین(نهنگ ها) اتفاق افتاده و همین موضوع ترس را در میان خریداران به شدت افزایش داده است.

با این حال بار دیگر از جانب دارندگان عمده بیت کوین و با حمایت های روانی سعی بر آن شد که افزایش قیمت ادامه دارد باشد و اکنون شاهد آن هستیم که قیمت این رمزارز در محدوده 19 هزار دلاری قرار دارد.ظ

اما آیا بیت کوین می تواند به 20 هزار دلار برسد و از آن عبور کند؟

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که سطح کنونی بیت کوین یک مقاومت تاریخی است و مهم تر از آن خط مقاومت روانی کانال 20 هزار دلاری است. این مقاومت روانی قدرتمند در روزهای گذشته نشان داده که به سادگی با پروپاگاندای نهنگ ها مقابله می کند و اجازه نمی دهد که افزایش قیمت ها ادامه یابد.

نگاه به کلیات بازار رمزارزها حاکی از آن است که آینده روشنی در انتظار این حوزه قرار دارد و چنین مساله ای می تواند به صورت جدی در سرمایه گذاری ها تغییر ایجاد کند.

همان طور که در ماه های گذشته دیده ایم، سرمایه گذاری در رمزارزها از اشخاصی که به دنبال سودهای نوسانی بودند، به شرکت ها و گروه های بزرگ منتقل شده که به دنبال سودهای بلندمدت هستند. این موضوع نشان از آن دارد که بازار رمزارزها در آینده با یک روند صعودی کلی همراه خواهد بود. با این توصیف، بدون شک رمزارزهایی که قابلیت های به روزتری دارند، می توانند هدف سرمایه گذاری بسیاری شوند.

با این وجود نگاه مقطعی به بیت کوین نشان می دهد که این رمزارز در شرایط پرنوسانی قرار دارد و این موضوع می تواند ریسک سرمایه گذاری را در این رمزارز افزایش دهد. به خصوص در زمانی که بیت کوین با دو محدوده مقاومت “سقف تاریخی” و یک “مقاومت روانی” قدرتمند روبه‌رو است، سرمایه گذاری در این رمزارز را با چالش هایی جدی مواجه می کند.

در نتیجه سرمایه گذاران با احتیاط بیشتری در معاملات آن رفتار می کنند، تا زمانی که به نقطه حمایتی برسد؛ این حمایت می تواند با یک اصلاح از سطوح کنونی ایجاد شود و یا پس از عبور موقت از مقاومت با یک پولبک در همان سطح مقاومتی و با کف سازی لازم شکل گیرد.

از این رو می توان دریافت که وضعیت تکنیکال بیت کوین برای سرمایه گذاری مطلوب نیست و این موضوع عاملی برای وقفه قیمتی آن شده و پیش بینی می شود که در صورت ادامه شرایط کنونی بار دیگر شاهد خروج سرمایه از آن باشیم. این در حالی است که چارت معاملاتی بیت کوین نشان می دهد که حجم معاملات رو به کاهش است و این کاهش نشان از افت میل سرمایه گذاری دارد.

بیت کوین 8 هزار دلار را ملاقات می کند؟

در عین حال برخی فعالان بازار رمزارز نیز بر این باورند که رشد قیمت بیت کوین با حمایت و فعالیت تبلیغی گسترده نهنگ ها تا 22 هزار دلار نیز ادامه خواهد داشت، اما امکان دارد که در همان سطوح عرضه های گسترده آغاز شده و قیمت بیت کوین را تا سطوح پایینی برساند. به باور این عده از معامله گران، احتمال دیدن قیمت 8 هزار دلاری بیت کوین در سال 2021 بسیار زیاد خواهد بود.

در خاتمه، بنظر می رسد با ریسک های برشمرده، در دستور کار قرار دادن احتیاط لازم در معاملات و اصطلاحا “دست به ماشه بودن” بهترین گزینه تریدرها محسوب می شود.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته