جمعه 31 فروردین 1403

لایحه جنجال برانگیز نظارت بر فعالیت استیبل‌کوین‌ها در آمریکا

قانون گذاران آمريکا لايحه جديدی را پيشنهاد داده اند که بر اساس آن گرفتن تایید از مقامات فدرال برای فعالیت استیبل کوين ها اجباری می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوینونس، لایحه جدیدی در کنگره آمریکا در حال بررسی است مبنی بر  اینکه هرگونه فعالیت در صنعت استیبل کوین پیش از هر چیز نیاز به دست آوردن موافقت مقامات فدرال دارد.

ماهیت لایحه استیبل؛ محافظت از مصرف کنندگان در برابر خطرات ناشی از ابزارهای در حال ظهور در زمینه پرداخت دیجیتال، مانند لیبرا و دیگر استیبل کوین ها

لايحه جديدی که اين هفته به کنگره آمريکا معرفی شد، می تواند تمام مقرراتی که حوزه استیبل کوين ها را پوشش می‌دهد، اجرایی کند. در صورت تصویب، هر سرویس ارائه شده در حوزه استیبل کوین ها، بدون دریافت  تأیید نهادهای دولتی، غیرقانونی محسوب می شود.

این لایحه پیشنهادی که «قانون استیبل» لقب گرفته است، به معنای «محافظت از مصرف کنندگان در برابر خطرات ناشی از ابزارهای در حال ظهور در زمینه پرداخت دیجیتال، مانند لیبرا و دیگر استیبل کوین ها» است.

این در حالی است که اخیرا قانون گذاران در سراسر جهان بر روی مقررات کریپتو و ارزهای دیجیتال کار می کنند.

این لایحه اقدام به صدور و ایجاد یک استیبل کوین و یا محصولات مرتبط با آن، ارائه هر گونه خدمات مرتبط با استیبل کوین  و یا شکل گیری هر فعالیت تجاری مربوط با استیبل کوین، بدون به دست آوردن تایید کتبی از فدرال رزرو و مقامات مربوطه فدرال را غیر قانونی اعلام می‌کند.

این لایحه قصد دارد از  مصرف کنندگان در مقابل خطرات ناشی از ابزارهای پرداخت دیجیتال نوظهور محافظت کند. با این حال، تنها  یک ماه تا پایان عمر صد و شانزدهمین کنگره آمریکا باقی مانده و مساله لایحه مذکور با موانع زیادی برای تصویب  روبه رو است.

مخالفت شرکت ها و نهاد های رمزارز با لایحه پیشنهادی کنگره

لایحه پیشنهادی کنگره با مخالفت شدید شرکت ها و نهاد های مرتبط با رمزارز مواجه شده است. مدیر ارشد کوین شیر «میلتم دمیررز» گفته است که رمزارزها هزینه سرویس دهی به جمعیت هایی را که به سیستم بانکی دسترسی ندارند را کاهش می دهند.

وی افزود، با معرفی این قانون، هزینه ها و انطباق افزایش خواهد یافت و در نتیجه دسترسی به گروه هایی از مردم که نمایندگان کنگره آمریکا امیدوارند از آنها محافظت کنند قطع خواهد شد.

مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران  «سیرکل»، «جرمی الایر» نیز در این خصوص توییت کرده است: این عمل “یک گام بزرگ به عقب برای نوآوری رمزارز در ایالات متحده و سنگ اندازی بر شتاب پیشرفت  بلاکچین و صنعت فینتک” است.

در نتیجه می توان دریافت که کنگره آمریکا تا حدودی نگران کاهش انحصار بانک ها در زمینه نقل و انتقال پول است و همین موضوع آنها را بر آن داشته که شانس خود را برای نظارت بر رمزارزها افزایش دهند.

با این وجود از آنجایی که بخش خصوصی مخالفت هایی جدی با چنین طرحی خواهد کرد و ممکن است حمایت از رمزارزها در دوره بعدی کنگره افزایش یابد، بعید به نظر می رسد که این لایحه بتواند در آینده همچنان پابرجا بماند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته