جمعه 10 فروردین 1403

موفقیت مرحله آزمایشی دلار دیجیتال در بانک مرکزی کانادا

بانک مرکزی کانادا: دلار دیجیتال مرحله آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته است

تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری رویترز اعلام کرد دلار دیجیتال این کشور مرحله آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته و هم اکنون وارد مرحله اجرا و فاز عملیاتی شده است.

ارز دیجیتال دلار کانادا با پشت سر گذاشتن مرحله “اثبات مفهوم” و فاز آزمایشی، هم اکنون آماده صدور در ابعان کلان ملی این کشور است. علیرغم پیشرفت های محسوس بانک مرکزی کانادا در راستای صدور ارز دیجیتال دلار، تیف مکلم معتقد است کانادا و سیستم اقتصادی این کشور در حال حاضر نیازی به ارز دیجیتال بانک مرکزی ندارد.

مکلم ضمن اشاره به پیشرفت دیگر کشورهای بزرگ صنعتی جهان در زمینه صدور ارز دیجیتال، نسبت به پیشی گرفتن دیگر کشورها از کانادا در حوزه صنعت امور مالی غیر متمرکز ابراز نگرانی کرد و گفت بانک مرکزی کانادا در راستای حفظ جایگاه خود در نظام اقتصادی بین الملل، صدور ارز دیجیتال در ابعاد کلان ملی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

صدور ارز دیجیتال می تواند پایه های امنیت ملی کانادا را مستحکم تر کند

مکلم در ادامه صحبت های خود گفت اگر کشورهای بزرگ صنعتی جهان در حوزه رمزارزها و صدور ارز دیجیتال از کانادا پیشی بگیرند، تمامیت نظام اقتصادی این کشور با خطر روبرو خواهد شد. در همین راستا مکلم معتقد است صدور ارز دیجیتال می تواند پایه های امنیت ملی کانادا را مستحکم تر کند.

7 کشور بزرگ صنعتی جهان باید در راستای صدور ارز دیجیتال، همگام و هماهنگ با یکدیگر عمل کنند

مکلم تصریح کرد که گروه متشکل از 7 کشور بزرگ صنعتی جهان (موسوم به گروه هفت)، باید در راستای صدور ارز دیجیتال، همگام و هماهنگ با یکدیگر عمل کنند. این هفت کشور شامل ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، ژاپن، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا می شود.

مکلم اعتقاد دارد برای آنکه رمزارزها را از دست مجرمان سایبری و تکدّی گران مجازی دور نگه داریم باید کشورهای بزرگ صنعتی جهان در راستای صدور ارزهای دیجیتال و قانونگذاری قضایی و حقوقی در حیطه صنعت امور مالی غیر متمرکز با یکدیگر هم افزایی و همکاری داشته باشند.

منبع: کوین دسک.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته