جمعه 31 فروردین 1403

سنگاپور قصد دارد ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را صادر کند

ساپنندو موهانتی، مسئول ارشد فناوری مالی بانک مرکزی سنگاپور در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد  دولت این کشور در نظر دارد صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار دهد.

قرار است دولت سنگاپور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در سطوح کلان صادر کند زیرا به گفته آقای موهانتی، زیرساخت های پرداخت مالی در این کشور این امکان را برای شهروندان سنگاپوری فراهم کرده تا پرداخت های مالی خود را با حداقل کارمزد و با سرعت بسیار بالا انجام دهند. با توجه به وجود سیستم های مناسب پرداخت مالی در سرتاسر کشور سنگاپور، تقاضا برای ارز دیجیتال خُرد بانک مرکزی بسیار پایین است.

ارز دیجیتال کلان بانک مرکزی، ایجاد ارتباط پولی بین نهادهای بزرگ مالی را تسهیل می کند. این دسته از ارزهای دیجیتال با از میان برداشتن سیستم های سنتی اعتبار و قرضه، جایگزین سپرده های ذخیره بانکی در سطوح کلان تجاری می شوند

ارز دیجیتال کلان بانک مرکزی، ایجاد ارتباط پولی بین نهادهای بزرگ مالی را تسهیل می کند.

ارز دیجیتال خرد بانک مرکزی بر خلاف ارزهای کلان تنها برای معاملات درون شبکه ای به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آنها را هم تراز با پول های دیجیتال در نظر گرفت.

مسئول ارشد فناوری مالی بانک مرکزی سنگاپور اعتقاد دارد این کشور شرایط لازم را برای صدور ارز دیجیتال در اختیار دارد و دولت سنگاپور باید با اقدام های عملی و ایجاد زیرساخت های فناوری، زمینه را برای ورود به عصر تبادلات مالی غیر متمرکز آماده کند.

سنگاپور به قطب نهادها و شرکت های تجاری رمزارز در آسیای شرقی تبدیل می شود

سنگاپور به قطب نهادها و شرکت های تجاری رمزارز در آسیای شرقی تبدیل می شود

آقای موهانتی اعتقاد دارد ایجاد یک چارپوب قضایی شفاف و اتخاذ یک نگرش باز و گشوده نسبت به فناوری های نوین مالی می تواند به سنگاپور کمک کند تا در آینده نزدیک به قطب نهادها و شرکت های تجاری رمزارز در آسیای شرقی تبدیل شود.

دولت سنگاپور با ایجاد موانع حقوقی، قوانین قضایی سفت و سختی برای مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از گروه های تروریستی وضع کرده است. بانک مرکزی سنگاپور طی سال های گذشته همواره نگرش مثبتی نسبت به فناوری های نوظهور مالی داشته است.

تکنولوژی بلاک چین در کشور سنگاپور

سنگاپور یک نمونه کشور پیشرو در نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه محسوب می شود. بر اساس پژوهش های بین المللی سازمان جهانی تجارت، وزارت خزانه داری سنگاپور در سال 2017، از طریق ایجاد همکاری با سازمان های مالی بین المللی، توانسته است یک سیستم بین بانکی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین تاسیس کند.

شاید بخواهید بدانید بلاک چین چیست؟

مسئولان و دولتمردان سنگاپور، 225 میلیون دلار برای انجام پژوهش ها و تحقیقات علمی درباره چگونگی نهادینه سازی گسترده تکنولوژی بلاک چین، اختصاص داده اند. در حال حاضر، سنگاپور سومین بازار بزرگ عرضه اولیه سکه را در اختیار دارد. همین امر باعث شده است سرمایه گذاران بین المللی به سمت این بازار جذب شوند.

سنگاپور همچنین از بهترین محققان و پژوهشگران حیطه بلاک چین بهره می برد. این کشور همچنین درصدد است مرزهای بلاک چین را نه تنها در سطوح ملی، بلکه در ابعاد بین المللی نیز توسعه دهد.

منبع: کوین تلگراف.

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته