شنبه 1 اردیبهشت 1403

ارسال لایحه پیشنهادی قوانین رمزارزهای پایدار به پارلمان بریتانیا

وزارت خزانه داری بریتانیا اعلام کرد لایحه پیشنهادی قوانین مرتبط با رمزارزهای پایدار (استیبل کوین ها) را به پارلمان این کشور ارائه کرده است. این وزارتخانه در حال حاضر با بانک مرکزی بریتانیا در راستای صدور ارز دیجیتال پوند همکاری و هم افزایی می کند.

پیش از این وزارت خزانه داری بریتانیا اعلام کرده بود به زودی قوانین مرتبط با رمزارزهای پایدار را تدوین کرده و برای تصویب به پارلمان این کشور تقدیم خواهد کرد. این وزارتخانه پژوهش ها و تحقیقات خود در ارتباط با کارایی ارز دیجیتال بانک مرکزی و جایگزینی پوند دیجیتال با اسکناس های کاغذی را ادامه خواهد داد.

رمزارزهای پایدار یا استیبل کوین ها می توانند روش های ذخیره و تبادل پول را متحول کنند

ریشی سوناک، وزیر خزانه داری بریتانیا در مصاحبه خود عنوان کرد بریتانیا در حال حاضر فصل جدیدی را در تاریخ خدمات مالی خود آغاز کرده و در صدد است جایگاه خود را به عنوان یک مرکز مالی پیشرو در سطوح کلان بین المللی ارتقا دهد. سوناک اعتقاد دارد رمزارزهای پایدار یا استیبل کوین ها می توانند روش های ذخیره و تبادل پول را متحول کنند.

سوناک در ادامه گفت رمزارزهای پایدار از این قابلیت و ظرفیت منحصر بفرد برخوردار هستند تا سرعت پرداخت های مالی را افزایش داده و در هزینه های جاری در سازوکارهای پرداخت صرفه جویی کنند.

بریتانیا از صنعت رمزارزها و امور مالی غیر متمرکز حمایت خواهد کرد

سوناک از مقامات ارشد تجاری و مالی بریتانیا درخواست کرد تا گفتمان بین المللی در زمینه فناوری های نوظهور را رهبری کنند. وزیر خزانه داری بریتانیا در ادامه گفت این وزارتخانه با همکاری نهادهای قانونگذار و دولت این کشور تلاش خواهد کرد با وضع قوانین نظارتی، در صنعت رمزارها یک بازار جذاب، باز، و به دور از هراس افکنی و مانع تراشی نهادهای متمرکز ایجاد کند.

وزارت خزانه داری بریتانیا در صدد است تمامی صادرکنندگان رمزارزهای پایدار را موظف کند تا مطابق با استانداردها و قوانین نهادهای سنتی پرداخت مالی این کشور فعالیت کنند

وزارت خزانه داری بریتانیا تایید کرد که با همکاری بانک مرکزی این کشور در حال بررسی چگونگی صدور ارز دیجیتال پوند و تاثیرات احتمالی آن بر ثبات مالی و سیاست های پولی بریتانیا است. رئیس بانک مرکزی بریتانیا اعتقاد دارد ارز دیجیتال پوند تکمیل کننده اسکناس های کاغذی خواهد بود.

ارز دیجیتال بانک مرکزی در کشورهای مختلف

شیوع و همه گیری جهانی ویروس کرونا باعث شده است مناسبات تجاری و سازوکارهای مالی دستخوش تغییرات گسترده ای شود. در همین راستا بانک های مرکزی در سرتاسر جهان برای پاسخگویی به نیازهای مالی شهروندان، صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار داده اند.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، شکل دیجیتال اسکناس های کاغذی محسوب می شوند. ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی صادر و توسط دولت کشور هدف پشتیبانی می شود

بسیاری تصور می کنند ارزهای دیجتال بانک مرکزی با سازوکاری شبیه بیت کوین ساخته و پرداخته می شوند در صورتیکه چنین تصوری درست نیست. در حقیقت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی توسط دولت ها و نهادهای متمرکز برای ایجاد یک موازنه قدرت در صنعت امور مالی طراحی شده است.

صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بیشتر واکنشی نسبت به بازارهای رو به توسعه رمزارزها محسوب می شود تا یک سازوکار مالی برای ارتقای سطوح مدیریت کلان نهادهای تجاری!

ظهور صنعت امور مالی غیر متمرکز و به ویژه تکنولوژی بلاک چین و شبکه های رمزارز باعث ترس و نگرانی هسته سخت قدرت در نهادهای کلان دولتی و تجاری شده ست. همین موضوع دولت ها و نهادهای متمرکز را به تکاپو انداخته است تا با ورود به بازار رمزارزها، عدم توازن حاصل از ظهور تکنولوژی بلاک چین را به نفع خود مصادره به مطلوب کنند. در حقیقت صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بیشتر واکنشی نسبت به بازارهای رو به توسعه رمزارزها محسوب می شود تا یک سازوکار مالی برای ارتقای سطوح مدیریت کلان نهادهای تجاری.

اتحادیه اروپا اخیراً طی درخواست های مکرر به بانک مرکزی این اتحادیه اعلام کرده است توسعه موازین قانونی و ایجاد سازوکارهای نظارتی مرتبط با صدور ارز دیجیتال یورو باید در دستور کار این بانک قرار بگیرد.
منبع: blockchain.news

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته