جمعه 10 فروردین 1403

چرا رمزارزهای پایدار آینده رمزارز ها را تشکیل میدهند؟

چرا استیبل کوین ها (رمزارز های پایدار)آینده صنعت رمزارزها را تشکیل خواهند داد؟

همه گیری جهانی ویروس کرونا باعث شده است نه تنها سلامت و زندگی انسان ها با خطر روبرو شود بلکه زیربنای اقتصادی نهادهای تجاری نیز آسیب های زیادی ببیند. بسیاری نگران هستند که اقتصاد جهان وارد یک دوره طولانی مدت رکود و ایستایی شود. رکود اقتصادی نه تنها می تواند تراز بازار سرمایه را کاهش دهد، بلکه باعث می شود بسیاری از شهروندان شغل خود را نیز از دست بدهند.

شهروندان بسیاری از کشورهای پیشرفته برای حفظ ارزش دارایی های خود به سمت ذخیره رمزارزهای پایدار سوق پیدا کرده اند

رکود اقتصادی ناشی از همه گیری جهانی ویروس کرونا باعث شده است شهروندان بسیاری از کشورهای پیشرفته برای حفظ ارزش دارایی های خود به سمت ذخیره رمزارزهای پایدار (استیبل کوین ها) سوق پیدا کنند. رمزارزهای پایدار همانطور که از نام آنها مشخص است برخلاف دیگر رمزارزها دارای قیمت خرید و فروش پایداری هستند. بنابراین استیبل کوین ها گرفتار نوسانات شدید بازارهای رمزارز نمی شوند.

استفاده از رمزارزهای نسل اول به عنوان “منبع ذخیره ارزش” می تواند خطرات زیادی را متوجه سرمایه گذاران کند

در زمان های بحران، صنعت رمزارزها گرفتار نوسانات شدید می شوند. مثلاً در اوایل ماه مارس سال جاری و پس از منع آمد و شد و بستن درب مراکز تجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیت کوین به پایین ترین قیمت خود در طی 7 سال رسید. همین موضوع نشان می دهد که بازارهای رمزارز به شدت تحت تاثیر وقایع خارجی قرار دارند. به این ترتیب استفاده از رمزارزها به عنوان منبع “ذخیره ارزش” می تواند خطرات زیادی را متوجه سرمایه گذاران کند.

رمزارزهای پایدار توسط یک دارایی ارزشمند مانند پول های کاغذی و یا طلا پشتیبانی می شوند

 

از سوی دیگر، رمزارزهای پایدار (استیبل کوین ها) تلاش کرده اند مشکل نوسانات شدید قیمت رمزارزها را برطرف کنند. رمزارزهای پایدار مشخصاً توسط یک دارایی ارزشمند مانند پول های کاغذی و یا طلا پشتیبانی می شوند. بنابراین می توان مطمئن بود که قیمت اینگونه رمزارزها حتی در زمان های بحران نیز ثابت باقی خواهد ماند.

رمزارزهای پایدار به دلیل داشتن ماهیتی ثابت و به دور از نوسانات بازارهای غیر متمرکز، حاشیه امنیت بالایی دارند. همین موضوع باعث شده است بسیاری از سرمایه گذاران از استیبل کوین ها به عنوان منبع ذخیره ارزش استفاده کنند.

در زمان همه گیری ویروس کرونا ما شاهد هستیم با اینکه قیمت رمزارزها به شدت تحت تاثیر شرایط اقتصادی قرار دارد، ولی قیمت استیبل کوین ها کماکان میزان ثابت و مشخص خود را حفظ کرده اند. در ماه های گذشته و با شیوع بیماری کرونا بازار رمزارزهای پایدار به شدت رونق گرفته و ترازنامه بازار استیبل کوین ها نشان می دهد که بسیاری از سرمایه گذاران و شهروندان به سمت سرمایه گذاری در این بازار سوق پیدا کرده اند.

رمزارزهای پایدار از این ظرفیت برخوردار هستند تا نظام مالی عادلانه تری را در سطوح کلان بین المللی ایجاد کنند

در سال 2019 مجمع جهانی اقتصاد طی انتشار گزارشی اعلام کرد رمزارزهای پایدار از این ظرفیت برخوردار هستند تا نظام مالی عادلانه تری را در سطوح کلان بین المللی ایجاد کنند. در ماه دسامبر سال 2019 نیز بانک مرکزی اروپا اعلام کرد در نظر دارد با ایجاد رمزارزهای پایدار، وارد صنعت ارزهای دیجیتال شود. بانک های مرکزی چین، کانادا و بریتانیا نیز در سال های اخیر طی انتشار بیانیه های رسمی نسبت به صدور رمزارزهای پایدار ابراز تمایل کرده اند.

رمزارزهای پایدار می توانند با ایجاد یک ثبات یکپارچه در صنعت رمزارزها، مشکل نوسان قیمت رمزارزهای نسل اول را به خوبی برطرف کنند

در ماه فوریه سال 2020، کمیسیون مبادلات کالا و بورس آمریکا اعلام کرد رمزارزهای پایدار می توانند تاثیر بسزایی در توسعه نظام های اقتصادی در سراسر جهان داشته باشند. رمزارزهای پایدار می توانند با ایجاد یک ثبات یکپارچه در صنعت رمزارزها، مشکل نوسان قیمت رمزارزهای نسل اول را به خوبی برطرف کنند.

رمزارزهای پایدار پلتفرم کونوس مورد پذیرش بانک های معتبر جهانی قرار دارد

پلتفرم کونوس به عنوان یک شرکت بین المللی خدمات رمزارز فعالیت خود را از سال 2017 در کشور سوئیس آغاز کرد. این پلتفرم شناخته شده در صدد است با ایجاد سازوکارهای هوشمند مالی، شکاف کنونی بین نهادهای بانکی و ارزهای دیجیتال را پُر کند.

رمزارزهای انحصاری پلتفرم کونوس مورد پذیرش بانک های معتبر جهان قرار دارد. بنابراین سرمایه گذاران می توانند بدون محدودیت های جغرافیایی و به دور از موانع حقوقی و قضایی، از هر کجای دنیا و با در اختیار داشتن شماره ISIN سوئیس انواع رمزارزهای پلتفرم کونوس را خریداری کنند.

پلتفرم کونوس به دلیل برخورداری از پشتوانه مالی قدرتمند، گرفتار نوسانات قیمت بازارهای رمزارز نمی شود. این پلتفرم نام آشنا برای ارائه هر چه بهتر خدمات مالی، انواع رمزارزهای معتبر جهانی را در بستر شبکه بلاک چین خود به کاربران و سرمایه گذاران ارائه می کند.

سکه کونوس ایکس با نشان انحصاری (Counos X) نخستین سکه بانک پذیر پلتفرم کونوس است. این سکه قیمت خرید و فروش پایداری دارد و بنابراین گرفتار نوسانات قیمتی نمی شود. پلتفرم کونوس با ایجاد سازوکار سپرده گذاری (استکینگ) رمزارز این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است تا با خرید و سپرده گذاری سکه کونوس ایکس از سود حاصل از کارمزد تراکنش های شبکه بلاک چین کونوس نیز بهره مند شوند.

سکه کونوس یو با نشان انحصاری (Counos U) دیگر سکه بانک پذیر پلتفرم کونوس است که به صورت 100 درصد توسط ارز دلار پشتیبانی می شود. کونوس یو نیز مانند سکه کونوس ایکس دارای قیمت خرید و فروش پایداری است. سرمایه گذاران می توانند با سپرده گذاری سکه کونوس یو در بستر شبکه بلاک چین شرکت کونوس از سود حاصل از کارمزد تراکنش های مالی شبکه کونوس نیز بهره مند شوند.

پلتفرم کونوس به عنوان یکی از شناخته شده ترین شرکت های بلاک چین، نه تنها در راستای نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در قاره اروپا قدم های حائز اهمیتی برداشته است، بلکه با اتخاذ یک نگرش جهان بینانه، مرزهای اثرگذاری خود را در سراسر جهان گسترده کرده است. پلتفرم کونوس با ارائه انواع خدمات مالی و ایجاد سازوکارهای امنیتی فوق هوشمند به پلتفرمی امن و قابل اعتماد در میان سرمایه گذاران تبدیل شده است. پلتفرم کونوس نخستین شبکه غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که با بانک های معتبر اروپایی تفاهم نامه همکاری امضا کرده است و کاربران می توانند با اعتماد به مراجع ارشد کونوس، در بستر شبکه بلاک چین این شرکت سرمایه گذاری کنند.

منبع: blockchain.news

شاید پرسیده باشید: بلاک چین چیست؟!

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته