شنبه 1 اردیبهشت 1403

چگونگی استفاده از تکنولوژی بلاک چین در انتخابات 2020 رياست جمهوري امريكا

انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سیاسی این کشور بی سابقه بوده است. رقابت دونالد ترامپ و جو بایدن که هر یک طیف سیاسی ویژه ای را نمایندگی می کنند، در فضای ملتهب سیاسی و اجتماعی کنونی جهان مناقشات زیادی را برانگیخته است.

توزیع نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بستر بلاک چین

گروه خبری اسوشیتد پرس که سابقه 150 ساله در اعلام نتایج ریاست جمهوری آمریکا را در کارنامه دارد با هم افزایی اورپدیا (Everpedia) که یک دانش نامه مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است اعلام کرد در نظر دارند نتایج انتخابات پیش رو ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر را به صورت غیر متمرکز در بستر بلاک چین توزیع و منتشر کنند.

اسوشیتد پرس از سال 1948 نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرده است. روند ذخیره اطلاعات در بستر بلاک چین به این صورت است که داده های مرتبط با آرای شهروندان به صورت غیر متمرکز و رمزگذاری شده در زنجیره های بلوکی ذخیره سازی می شود. دانش نامه اورپدیا نیز با تبادل غیر متمرکز داده های انتخاباتی بین گروه های مختلف خبری و دیگر نهادهای سیاسی، امکان دستبرد در پایگاه های داده را عملاً از بین می برد.

صنعت رمزارزها می تواند به خوبی خود را با شرایط اقتصادی و سیاسی منطبق کند

تمام ناظران می توانند با مراجعه به دانش نامه اورپدیا نسبت به صحت اطلاعات و داده های ذخیره شده اطمینان حاصل کنند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطع به یقین تاثیرات گسترده ای بر بازارهای تجاری و به ویژه بازار رمزارزها خواهد گذاشت. قاعدتاً پیروزی جو بایدن و ورود او به کاخ سفید می تواند برای بازارهای رمزارز خبر بهتری باشد. با این اوصاف صنعت رمزارزها در سال های گذشته ثابت کرده است که می تواند به خوبی خود را با شرایط اقتصادی و سیاسی منطبق کند.

برای فعالان صنعت امور مالی غیر متمرکز، انتخاب دونالد ترامپ و یا جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا چندان حائز اهمیت نیست!

طبق داده های آماری کوین دسک و به گفته کمیسون انتخابات فدرال آمریکا، صنعت رمزارزها کمترین اهدایی را به انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا داشته است. همین موضوع به خوبی نشان می دهد که برای فعالان صنعت امور مالی غیر متمرکز، انتخاب دونالد ترامپ و یا جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا چندان حائز اهمیت نیست.

اوایل سال جاری سازمان خدمات پستی آمریکا در نظر داشت از تکنولوژی بلاک چین برای رای گیری غیر حضوری استفاده کند. اگرچه در انتخابات 2020 آمریکا از تکنولوژی بلاک چین به صورت گسترده استفاده نشد اما می توان انتظار داشت که در انتخابات سال 2024، تکنولوژی بلاک چین نقش بسزایی در روند انتخابات سیاسی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان ایفا کند.

منبع: supercryptonews.com

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته