پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

یک سوم کل اترهای موجود در جهان در اختیار 376 نفر

گزارش جدیدی نشان می‌دهد حدود یک سوم کل اترهای موجود در جهان، در اختیار 376 نفر است و این افراد می‌توانند تأثیر عمده‌ای روی شرایط بازار بگذارند ولی شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است.

طبق تحلیل شرکت Chainalysis، حدود یک سوم از کل اترهای موجود در دنیا، در اختیار 376 نفر است ولی داده‌ها نشان می‌دهد که این افراد فقط 7 درصد از تمام تراکنش‌های اتر را انجام می‌دهند.

Chainalysis نتیجه‌گیری کرده است که هرچند این افراد تأثیر معنی‌داری روی قیمت اتر ندارند، در صورتی که بخواهند دارایی‌های خود را بفروشند، می‌توانند بی‌ثباتی زیادی در بازار به‌وجود آورند.

این شرایط نسبت به سال 2016 بهبود پیدا کرده است زیرا در آن زمان، افراد ثروتمند بیش از 47 درصد از کل اترهای موجود را در اختیار داشتند.

طبق نتایج این بررسی، حدود 60 درصد از افراد ثروتمند دارایی‌های خود را نگه می‌دارند و خرید و فروش‌های زیادی انجام نمی‌دهند.

یکی دیگر از نکته‌هایی که تحلیل فعالیت‌های انجام شده بین سال‌های 2016 تا 2019 نشان داد، این است که قیمت اتر همراستا با قیمت بیت کوین تغییر می‌کند. در این پژوهش آمده است:

«به طور کلی، در حال حاضر، افزایشی 1 درصدی در قیمت بیت کوین منجر به 1.1 درصد افزایش در قیمت اتر می‌شود.»

شرکت Chainanalysis معتقد است که نگرانی در مورد تأثیر افراد ثروتمند روی شرایط بازار، بیش از اندازه اغراق شده است ولی این نکته را هم اضافه کرده است:

«نمی‌توان انکار کرد که افراد ثروتمند این قابلیت را دارند که قیمت‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهند.»

پژوهش‌های این شرکت ماه گذشته نشان داد که 95 درصد از جرائم مربوط به رمزارزها با استفاده از بیت کوین انجام می‌شوند.

Chainanalysis به تازگی ابزارهای نظارتی بی‌درنگ خود را گسترش داده و در حال حاضر 10 نوع رمزارز مختلف را تحت نظر دارد تا بتواند به مأموران قانون در منطقه‌های مختلف کمک کند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته