جمعه 10 فروردین 1403

مزرعه استخراج بیت کوین در آبخازیا تاسیس می شود

رائول خاجیمبا، رئیس‌جمهور سرزمین آبخازیا، روز گذشته در مصاحبه‌ای با خبرگزاری RiaFAN اعلام کرد که این جمهوری قصد دارد مزرعه استخراج بیت کوین در آبخازیا راه‌اندازی کند.

او گفته که در این مسیر سختی‌هایی وجود دارد ولی دولت در تلاش برای رفع آن‌هاست تا بتواند از این طریق، راه درآمدی جدیدی به بودجه کشور اضافه کند.

خاجیمبا معتقد است که درآمد حاصل از استخراج رمزارز باید به دولت برسد و افراد نباید بتوانند به‌صورت غیرقانونی این کار را خودشان انجام دهند. او گفت:

«ما می‌خواهیم دولت این فرآیندها را کنترل کند»

و در ادامه وعده داد که هم قوانین حوزه رمزارزها به‌زودی در این منطقه تصویب شوند و هم مزرعه استخراج بیت کوین در آبخازیا به‌زودی راه‌اندازی شود.

به‌تازگی در اخبار بلاک‌چین و رمزارز داشتیم که وزارت اقتصاد آبخازیا در ماه گذشته قانونی در مورد انجام فعالیت‌های مبتنی بر رمزارز را در این کشور تصویب کرده است که جنبه‌های فنی، اقتصادی، حقوقی و سازمانی این فعالیت‌ها را در برمی‌گیرد.

دولت آبخازیا در ابتدای سال میلادی جاری، برق 15 مرکز استخراج رمزارز که درمجموع 8950 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کردند را قطع کرد. این میزان مصرف معادل مصرف 1800 خانوار است. هدف از این کار، محدود کردن میزان مصرف برخی کاربران خاص اعلام‌شده است.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آموزش کامل استخراج بیتکوین + معرفی برترین ASIC ها و سود روزانه آنها

با افزایش استقبال جامعه و شناخت مردم از دنیای رمزارز و بیت کوین، اصطلاح ماین یا استخراج به بحث داغی در تمام نقاط جهان بدل شده است.

کشف و ضبط ۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان اعلام کرد که ۶۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به همراه منبع تغذیه از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته