پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

صرافی های رمزارز در نوبت کسب مجوز در ژاپن

در سال ۲۰۱۸ و در پی تغییر شرایط تنظیم‌گری در ژاپن ، این کشور به هیچ صرافی رمزارز جدیدی مجوز نداد. حال به‌نظر می‌رسد شرایط تنظیم‌گری در این کشور دوباره در حال تغییر است چراکه امسال ۳ صرافی جدید مجوز گرفته‌اند و ۱۱۰ صرافی  دیگر در صف دریافت مجوز قرار دارند.

به‌نظر می‌رسد زمستان بی‌پایان صرافی های رمزارز در ژاپن سرانجام به پایان رسیده است.

سازمان خدمات مالی، مهم‌ترین ناظر بخش مالی ژاپن، به سایت خبری رمزارز Bitcoin.com گفته است که ۱۱۰ صرافی در «مراحل مختلف ثبت و دریافت مجوز» قرار دارند.

سازمان خدمات مالی در سال ۲۰۱۸ به هیچ صرافی رمزارزی برای فعالیت در این کشور مجوز نداد درحالی‌ که سال قبل از آن به ۱۶ صرافی جدید مجوز داده بود.

علاوه بر این، با توجه به اخبار بلاک چین و رمزارز سازمان خدمات مالی در سال ۲۰۱۸ صدور «فرمان‌های بهبود» به‌منظور پیشگیری از پرونده‌های کلاهبرداری یا سرپیچی از مقررات احراز هویت و همچنین انجام بازرسی در محل را آغاز کرد.

نماینده شرکت bitFlyer گفته بود:

«bitFlyer و دیگر صرافی‌های بزرگ ژاپن به دلیل شرایط متغیر تنظیم‌گری در ژاپن فرمان بهبود را دریافت کرده‌اند.»

این شرکت همزمان با تلاش برای برآورده کردن الزامات هویتی سختگیرانه‌تر سازمان خدمات مالی، داوطلبانه فرایند افتتاح حساب برای مشتریان داخلی را متوقف کرده بود.

حال به‌نظر می‌رسد شرایط تنظیم‌گری دوباره در حال تغییر است.

bitFlyer سوم جولای اعلام کرد که رسیدگی به حساب‌های جدید را دوباره آغاز می‌کند. به‌علاوه به نقل از Bitcoin.com، سازمان خدمات مالی در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ به ۳ صرافی رمزارز دیگر مجوز داده است تا تعداد کل صرافی‌های این کشور به ۱۹ برسد.

اگرچه جزئیات بسیار کمی در مورد اغلب متقاضیان مجوز صرافی رمزارز وجود دارد، Bitcoin.com گزارش داده که بسیاری از آن‌ها در مراحل ابتدایی ثبت قرار دارند.

این صرافی های رمزارز در صورت کسب مجوز باید از الزامات ۲ قانون جدید «خدمات پرداخت» و همچنین «ابزارها و تبادل مالی» پیروی کنند که نظام قانون‌گذاری ژاپن ۳۱ مارس تصویب کرد و قرار است از آوریل ۲۰۲۰ اجرا شوند.

این قوانین هزینه‌های کسب مجوز را افزایش داده‌اند و همچنین پروتکل‌های بیشتری را برای حفاظت از داده‌ها، ثبت نام مشتریان و حراست متصدیانه تعیین کرده‌اند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

صرافی ارز دیجیتال (Exchange) چیست؟

اولین تجربه کاربران در خرید ارزهای دیجیتال احتمالاً شامل یک بستر تبادل ارز رمزنگاری شده خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال یا Exchange یک بستر...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته