شنبه 1 اردیبهشت 1403

خودپردازهای رمزارز چه میزان رشدی را تاکنون تجربه کرده اند؟

پس از ظهور هر تکنولوژی بسترها و عوامل متعددی برای آزادسازی پتانسیل آنها نیاز است. بسترهایی که اجازه نهایت رشد را به این فناوری‌ها می‌دهند. شاید بتوان خودپردازها و کیف پول‌ها را از جمله عوامل و بسترهای کمک کننده به رشد رمزارزها دانست. گزارش‌های منتشر شده اخیر از این دو حوزه به وضوح نشان دهنده رشد آنها است.

مطالعات شرکت تحقیقاتی مارکت‌ساند (MarketsandMarkets) نشان می‌دهد بر اساس شاخص میزان رشد مرکب سالیانه، ارزش خودپرداز‌های رمزارز بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۳ افزایش 7/54 درصدی را تجربه خواهند کرد. این بدان معناست که ارزش بازار خودپرداز‌های آن به حدود ۱۴۴.۵ میلیون دلار خواهد رسید.

افزایش تعداد خودپردازهای لایت‌کوین در مقایسه با سایر ارزها

در ماه فوریه، لایت‌کوین به دنبال بیت‌کوین، اتر و دش، جایگاه قابل ملاحظه‌ای را در نصب خودپردازهای رمزارز ها کسب کرده است. در این ماه، دستگاه‌های لایت‌کوین شاهد افزایش تعداد از 2775 به 2895 (120 دستگاه) بوده‌اند. این در حالی است که تعداد خودپردازهایی که از ارز لایت‌کوین پشتیبانی می‌کنند، در سه ماه گذشته 2421 دستگاه بوده است که در مقایسه با سال قبل، رشد قابل توجهی داشته است.

روند رشد خودپردازها در جهان

بر طبق داده‌هایی که کوین ای‌تی‌ام رادار (Coin ATM Radar) منتشر کرده است، تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز در جهان رشد چشمگیری داشته و از4291 به 4387 واحد افزایش یافته است. این در حالی است که تعداد دستگاه‌ها در سال گذشته چیزی حدود 4051 دستگاه خودپرداز بوده است. این رشد در کنار بازگشت بازار صعودی قیمت ارزها می‌تواند نشانه خوبی در سال 2019 باشد.

در سال 2018، روزانه به‌طور میانگین ۶ دستگاه خودپرداز جدید نصب شده است. در پایان ماه فوریه امسال، ایالات متحده امریکا با نصب 59 دستگاه، تعداد خودپردازهای رمزارز خود را به 2472 رسانده. این در صورتی است که تعداد خودپردازهای رمزارز – این کشور در سال گذشته 1258 دستگاه بوده که رشد دو برابری را در سال جاری شاهد بوده است. در حال حاضر ایالت شیکاگو با 234 خودپرداز بیشترین تعداد خودپرداز را در میان ایالاتِ امریکا به خود اختصاص داده است.

 و در ادامه انگلستان با نصب 7 دستگاه به 225 خودپرداز رسیده است . طبق داده‌های کسب شده این تعداد از 200 دستگاه در سال گذشته با نصب 25 دستگاه به رقم مذکور رسیده است. و درنهایت کانادا با افزودن 6 دستگاه، تعداد را به 679 خودپرداز افزایش داده است.

در پایان ماه فوریه امسال، کشورهای اسپانیا، اتریش، سوئیس، یونان و هلند در میان دیگر کشورها با درآمد خالص با نصب 2 تا 4 دستگاه به تعداد خودپردازهای‌شان افزودند. به طور کلی مرکز اروپا در سال 2018 دارای 750 خودپرداز بوده است که با توجه به افزایش تعداد ذکر شده در بالا این تعداد در سال جاری افزایش بیشتری خواهد داشت.

 یکی از عناصر اصلی یکپارچگی و پذیرش گسترده رمزارزها، دسترسی آزاد آن برای عموم مردم است و این مسئله دقیقاً همان چیزی است که آمار افزایش دستگاه‌های خودپرداز نشان می‌دهند. در بین تمام اطلاعات منتشر شده، جالب‌ترین آنها این است که حدود 9/99 خودپردازها از ارز بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند و تنها تعداد اندکی از آنها در جهت پشتیبانی از دیگر ارزها راه اندازی شده‌اند.

کیف پول‌های بیت‌کوین

در یک سال گذشته، بر اساس معاملات تجاری رمزارزها  و رشد تصاعدی مداوم آن، تعداد کاربرانِ کیف پول بیت‌کوین که وبگاه بلاک‌چین (Blockchain.com) آنها را ردیابی کرده است، با رشد 48 درصدی از 6/23 میلیون به 34 میلیون نفر افزایش یافته است. به علاوه در سال گذشته، شرکت بلاک‌چین، یکی از شرکت‌های مطرح و با سابقه در دنیای رمزارزها تعداد کیف پول‌هایش به 25 میلیون ولت رسیده بود.

 بلاک‌چین سرویس کیف پول‎های رمزنگاری شده یا والت  ارائه می‌کند که از رمزارزهای بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و اتریوم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

موارد مورد استفاده بیت‌کوین و رمزارزها از پلت‌فرم‌های آنلاین پرداخت درون برنامه‌ای به دستگاه‌های جاده‌ای تغییر یافته است. با افزایش تعداد خودپردازها و کیف پول‌ها در سراسر جهان، آینده خوبی برای این صنعت پیش‌بینی می‌شود، اما سؤال اصلی اینجاست که این چشم‌انداز چگونه تکامل می‌یابد؟

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته