چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

کوبا با انقلاب رمزارزها همسو است

ظاهرا کوبا قصد دارد رمزارز خود را مانند آنچه در ونزوئلا رخ داد توسعه دهد. در میان مشکلاتی که این کشور با آنها روبرو است تحریم­ های ایالات متحده و نبود کمک کافی از سوی هم­ پیمانانش را می­توان برشمرد.

نکته جالب آنکه، جان مک آفی، میلیاردر مستقر در هاوانا از این تصمیم دولت کوبا استقبال کرده ­است. او بر آن است کوبا را به عنوان ستاد مرکزی کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2020 خود برگزیند. او معتقد است این مسأله می­تواند به مردم این کشور برای رهایی از دشواری های برخاسته از تحریم ­های ایالات متحده کمک کند و اظهار می­ کند آماده یاری رساندن است.

گزارشی از SBS-AAP که در تلویزین دولتی این کشور پخش شد بیان کرد که هدف رمزارز کمک به افزایش درآمدها و تسهیل فرایند اصلاح بازار است. در این گزارش رئیس جمهور کوبا، میگوئل دیاز-کنل هدف توسعه رمزارز را در نهایت رشد اقتصادی این کشور بیان کرد.

همان طور که اشاره شد، هم­ پیمان کوبا یعنی ونزوئلا با رمزارز حدود یک و نیم ساله ­اش یعنی پترو می­ تواند بر تصمیم آن تأثیرگذار باشد. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که آیا کوبا توکن خود را راه اندازی یا از گزینه­ های موجود استفاده خواهد کرد. شگفت آن که توکن توسعه یافته توسط ونزوئلا به رغم معرفی شدن در قالب ابزاری برای پرداخت پول در اوپک هنوز عمومیت جهانی پیدا نکرده ­است.

آغاز به کار رمزارز بخشی از بسته­ ای است که رسالتش بهبود دستمزد کارمندان اداره امور عمومی، خدمات اجتماعی و رسانه تحت حمایت دولت است؛ با این وجود به گزارش رویترز، عقیده عموم در این خصوص که این رمزارز تنها منجی این کشور بحران زده­ خواهد بود چندان مثبت نیست.

نکته مشترک بین این دو کشور تحریم های ایالات متحده است که موجبات ضرر بیشتری را برای کوبا به نسبت ونزوئلا فراهم کرده­ است. این تحریم ها در دهه 1960 در کوبا آغاز شد. حتی از زمان آغاز به کار پترو نیز ایالات متحده آن را تحریم کرد.

با در نظر گرفتن تمامی این حقایق، به نظر می­رسد که رمزارز و فناوری بلاک­چین می­تواند  به کشورهایی که در شرایط سیاسی مشابه هستند در دور زدن تحریم ­ها کمک کند.

منبع : Cintjournal

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته