سه‌شنبه 28 فروردین 1403

چه مشاغلی در دنیای رمزارزها وجود دارد؟

رمزارزها روز به روز در حال اوج گرفتن بیشتری هستند و بدیهی است که توسعه این پدیده موجبات فراهم آوردن مشاغل جدید می‌شود. بلاک‌چین و رمزارزها از بازارهای نوظهوری هستند که هر روز در حال رشد و تغییر هستند. برای اینکه این بازارهای نوظهور به رشد برسند به افراد ماهری نیاز است که در زمینه‌های مذکور تخصص داشته باشند و حرفه‌ای عمل کنند. برای گسترش و کمک به رشد بلاک‌چین و رمزارزها هم نیاز به تعداد زیادی متخصص در زمینه‌های مختلف است. در نتیجه، یکی دیگر از مزایای رمزارزها ، ایجاد مشاغل متعددی است که می‌تواند بازار کار را در نقاط گوناگون دنیا متحول کند. دنیای رمزارزها ، دنیای به شدت پیچیده و گسترده‌ای است و نیاز به تخصص‌ها و کارشناسان مختلفی در آن وجود دارد. در ادامه به تعدادی از این مشاغل پرداخته می‌شود. با ما همراه باشید:

۱.توسعه‌دهنده بلاک‌چین

دنیای رمزارزها نیاز به اشخاصی دارد که وظیفه توسعه دادن به دنیای بلاک‌چین را بر عهده بگیرند. وظیفه کسانی که در این زمینه مشغول به کار می‌شوند، طراحی، معماری و تأمین امنیت شبکه بلاک‌چین است. برای مثال، در این موقعیت شغلی نیاز به طراحی پروتکل‌های بلاک‌چین، طراحی معماری شبکه و پروتکل‌های اجماع وجود دارد. برای اینکه فردی بتواند چنین وظایفی را بر عهده بگیرد، باید به مقوله اطلاعات در زمینه کار کردن با داده‌ها و رمزارزها تسلط داشته باشد.

۲.مهندسی داده‌ها

وظیفه مهندسان داده، ساخت و پشتیبانی معماری داده‌ها به شکل بهینه است. آماده‌سازی زیرساخت‌های استخراج و انتقال داده‌ها هم بر عهده این مهندسان است. در این شغل نیاز به تعامل جدی با تیم‌های داده و طراحی نیز وجود دارد. اگر شخصی قصد ورود به این شغل را دارد باید با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی مانند پایتون آشنا باشد.

۳.کارشناس ارشد بلاک‌چین

کارشناسان ارشد بلاک‌چین باید با مجموعه‌ای گسترده و متنوع از اطلاعات در حوزه بلاک‌چین آشنا باشند. آشنایی با انواع پروتکل‌ها، الگوریتم‌ها، هوش مصنوعی و تسلط به بخش‌های مختلف شبکه بلاک‌چین و رمزارزهای گوناگون از جمله توانایی‌ها و مهارت‌هایی است که کارشناسان ارشد بلاک‌چین حتما باید با آن آشنایی داشته باشند.

۴.مدیر محصول نرم‌افزاری

مدیران محصول در بخش بازاریابی مشغول به فعالیت هستند و در واقع، وظیفه آنها تعامل و برقراری ارتباط با تمام ذی‌نفعانی است که در بازار حضور دارند و به فروش یک محصول در این حوزه کمک می‌کنند. چنین شخصی باید ایده‌های تازه‌ای برای توسعه بازار و سهم بازار محصولات ارائه بدهد و مشکلات محصولات فعلی را شناسایی کند. مدیریت محصولات نیازمند داشتن روابط عمومی بسیار خوب است و چنین فردی باید با بخش‌های مختلف تیم در ارتباط قرار بگیرد.

۵.تحلیل‌گر داده

تحلیل‌گران داده هم به بررسی داده‌های رمزارزها و بلاک‌چین می‌پردازند و مدام در این حوزه، گزارش‌هایی ارائه می‌کنند. این افراد باید پایگاه‌های داده را طراحی و تولید کنند و بهترین روش‌های آماری برای تحلیل داده‌ها را به کار بگیرند.

دنیای رمزارزها و بلاک‌چین می‌تواند تغییرات عمده‌ای در دنیا ایجاد کند. شکل‌گیری مشاغل متعدد و نیاز به متخصصینی که در زمینه‌های گوناگون این عرصه فعالیت می‌کنند باعث تکان خوردن بازار کار هم می‌شوند. وجود مشاغل متعدد و جذب نیروها در زمینه بلاک‌چین از دستاوردهای مثبت این فناوری است.

منبع : Cintjournal

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

لایت کوین یکی از رمزارزهای مشهور و به‌نوعی رقیب بیت کوین محسوب می‌شود که درحال حاضر بیشترین ارزش بازار را در میان آلت‌کوین‌های جدا شده از بیت کوین دارد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته