شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاهش هدررفت انرژی نیروگاه های آبی بوسیله استخراج رمزارز

قطعا از اینجا و آنجا شنیده ­اید که فرایند تأیید معاملات بیت­ کوینی نیاز به انرژی بسیاری دارد. ولی اکنون استخراج بیت­ کوین به کمک تولیدکنندگان برق می­ آید.

خوشبختانه طبیعت همیشه به نیروگاه­ های آبی کمک کرده ­است  و در بارش های فصلی انرژی مازاد فراوانی هست که می­ توان از آن به نحوی بهره ­برداری کرد؛ با این وجود اگر مزرعه ­های بیت­ کوینی نزدیک این نیروگاه ­ها باشند، هدررفت انرژی بسیار کمتر و هزینه­ های پایین تری خواهیم داشت.

چین و استفاده از بارشهای فصل بارانی

برخلاف فصلهای سرد که چین با کمترین میزان سود در استخراج بیت­ کوین مواجه است، بهار می­ تواند این صنعت را نجات دهد، چون پدیده موسوم به “باران پلام” در نواحی آسیای شرقی باعث پایین آمدن نرخ برق البته در بخش هایی می­شود که دارای زیرساخت های برق­ آبی هستند. میزان آب مازاد در سدها باعث می ­شود ایستگاه ­های برق ­آبی الکتریسیته ­ای بیش از نیاز محلی تولید کنند. این رویه بر نرخ برق افراد محلی نیز اثرگذار است.

یکی از شرکت هایی که از چنین شرایطی سود برد­ه ­است بیت ­مین است که در پکن مستقر است و از نیروی آب تولیدی در بهار و تابستان استفاده می­ کند. قبلا در مورد فعالیت های این شرکت در چین که از بکارگیری 100000 شبکه استخراج پیش از این و طرح ایجاد 200000 شبکه دیگر می ­داد گزارش شده بود.

چنین همکاری برای هر دو طرف مفید است، هزینه­ هایی که شرکتهای بیت­ کوینی متحمل می­ شوند را کاهش می ­دهد و به شرکت های انرژی در مدیریت بهتر انرژی مازادشان کمک می­ کند.

بنابر آنچه کرک سو (Kirk Su) مدیر توسعه تجارت عملیات های Bitcoin.com به news.Bitcoin.com گفته است چنین فرصت خوبی بسیاری از شرکت های استخراج را جذب کرده­ است تا مزرعه­ های خود را در سیچوان راه­ اندازی کنند که غنی از باران های فصلی است. مزیت اصلی برای شرکت ها استفاده از الکتریسیته با هزینه ­های پایین تر است. خود او نیز مزرعه ­ای با ابعاد متوسط را در آن منطقه راه­ اندازی کرده­ است تا از انرژی الکتریسیته تولیدی یک نیروگاه دولتی استفاده کند. او بیان می­ کند که اکثر شرکت های با نیروگاههای خصوصی همکاری می­ کنند چون موقعیت استخراج رمزارز در چین چندان مشخص نیست. در کل، بخاطر رعایت برخی استانداردها، کار با شرکت هایی که تحت مدیریت دولت هستند هزینه­ های بیشتری خواهد داشت.

چه چیز مانع از استخراج در چین می­ شود؟

به رغم هزینه پایین انرژی در این کشور آسیایی شما نمی­توانید چیزی را که وابسته به طبیعت و تغییرات فصلی است پیش ­بینی کنید. گرچه این مسأله به طبیعت محدود نمی­ شود، همانطور که روسیه بی مصرف شدن بسیاری از زیرساخت های بنیادین خود را پس از فروپاشی تجربه کرد، پس می­ توان تفاوت بسیاری را در نرخ برق بسته به اینکه آن ناحیه تجهیزات و رودخانه­ های بیشتری دارد یا خیر ببینید.

پاراگوئه، دریچه­ ای به سوی فرصتهای جدید

پاراگوئه کشوری در آمریکای جنوبی و از لحاظ منابع آبی غنی است، پس نیروگاه ­های قدرتمندی دارد. مسأله در مورد انرژی مازاد نیز به همین شکل است.  در میان شرکت هایی که فعالیت های استخراج خود را جهت بکارگیری انرژی با هزینه پایین در آنجا  آغاز کرده ­اند می­ توان Bitfury Group  و Commons Foundation  را نام برد.

منبع : Cintjournal

 

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته