پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

منابع مالی سرقت‌شده از بایننس پولشویی می‌شود

تیم پژوهشی Clain می‌گوید هکر بایننس از طریق سرویس مخلوط‌کننده Chipmixer در حال پولشویی ۷۰۷۴ بیت کوین سرقت‌شده است و تا کنون دست کم ۴۸۳۶ بیت کوین پولشویی شده است. هکر در ادامه منابع دزدی را به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم کرده تا آن‌ها را برای تبدیل به پول فیات آماده کند.

هکری که به‌تازگی بایننس را هک کرد، با تلاش زیاد به‌دنبال پولشویی منابع سرقت‌شده از این صرافی در ماه می است.

Clain.io، تیم پژوهشی گردش سرمایه رمزارز مستقر در لوکزامبورگ می‌گوید هکر بایننس از طریق سرویس مخلوط‌کننده Chipmixer در حال پولشویی ۷۰۷۴ بیت کوین سرقت‌شده است. Clain می‌گوید از ۱۲ ژوئن تا کنون دست کم ۴۸۳۶ بیت کوین پولشویی شده است.

سرویس‌های مخلوط‌کننده بیت کوین‌ها را با توکن‌های کاربران دیگر مخلوط می‌کنند. ازآنجایی‌که بیت کوین‌ها به بلاک چین قابل راستی‌آزمایی عمومی پیوست شده‌اند، خدمات مخلوط‌کننده برای مبهم کردن تاریخچه تراکنش‌های بیت کوین به‌کار می‌روند.

Clain می‌گوید این منابع بیش از ظرفیت Chipmixer بوده‌اند. هکر از ۱۲ ژوئن به این طرف، بی‌مهابا بیت کوین‌ها را به این مخلوط‌کننده وارد کرده است.

این شرکت نوشته است:

«رهگیری گام‌های بعدی هکر نسبتا سرراست بود چرا که پولشویی حجم زیادی از رمزارز در مدت کم تقریبا غیرممکن است. در نتیجه توانستیم آدرس‌های اولیه هکر را شناسایی کنیم.»

Clain می‌گوید Chipmixer پیش از این هرگز جریان ورودی با چنین حجم بالایی را مدیریت نکرده است و نتیجه می‌گیرد اغلب منابع مالی که در حال حاضر از Chipmixer خارج می‌شوند، با یک نفر یعنی هکر بایننس مرتبط هستند.

منابع مالی سرقت‌شده از بایننس پولشویی می‌شود

تحلیل آدرس‌ها نشان می‌دهد که هکر در ادامه منابع دزدی را به دسته‌های کوچک‌تر شامل تقریبا ۱۰ بیت کوین تقسیم کرده است. تبدیل حجم زیاد به دسته‌های کوچک مخلوط‌شده یک روش آماده‌سازی برای تبدیل رمزارزها به پول فیات است. Clain می‌گوید در طول دوره فعال مخلوط کردن ۱۵۰ دسته شناسایی شده‌اند و معتقد است در مجموع ۵۳۰۰ بیت کوین دسته‌بندی شده‌اند.

Clain از بین ۴۸۳۶ بیت کوین مخلوط‌شده، ۱۸۳ بیت کوین متعلق به هکر را شناسایی کرده و ۸۱۴ بیت کوین دیگر را هم شناسایی کرده که می‌گوید به احتمال زیاد متعلق به هکر است.

تحلیل Clain مدرکی دال بر ورود بیت کوین‌ها به بازار آزاد ارائه نمی‌کند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

صرافی ارز دیجیتال (Exchange) چیست؟

اولین تجربه کاربران در خرید ارزهای دیجیتال احتمالاً شامل یک بستر تبادل ارز رمزنگاری شده خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال یا Exchange یک بستر...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته