جمعه 31 فروردین 1403

رشد اکوسیستم رمزارز در کشور فیلیپین

با وجود افت و خیزهای فراوان رمزارزها در سال گذشته، فعالیت مراکز تبدیل رمزارز در کشور فیلیپین رو به رشد بوده است.

براساس گزارش رسانه‌های داخلی کشور فیلیپین تاکنون مجوز فعالیت بیش از 29 مرکز تبدیل رمزارز در این کشور صادر شده است. همچنین اخیراً نیز اجازه فعالیت سه مرکز دیگر توسط بانک مرکزی این کشور صادر شد.

به عقیده جاناتان راولاس (Jonathan Ravelas) استراتژیست بازار در یکی از بانک های مطرح فیلیپین، این مراکز به توسعه تکنولوژی و بازارهای مالی روبه رشد این کشور کمک خواهند کرد. مشتریان بازارهای مالی در نهایت به دنبال پویایی رمزارزها در کیف های دستگاه‌های تلفن همراه خواهند رفت تا از انعطاف‌پذیری آن برای تراکنش‌های مالی بهره‌مند شوند.

رمزارزها به‌ ویژه بیت‌کوین در یک دهه گذشته به‌عنوان یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری شناخته شدند. اما با افت 70 درصدی ارزش آن در سال گذشته از اشتیاق سرمایه‌گذاری در این حوزه کاسته شد.

طبق گفته جاناتان راولاس فیلیپینی‌ها عمدتاً از روشهای قدیمی‌تری نظیر خرید سهام برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند اما کمپانی‌های جوان‌تر به بازار رمزارزها به‌ عنوان یک روش جدی برای افزایش سرمایه نگاه می‌کنند. همچنین طبق گفته این کارشناس، 7 نفر از هر ده فیلیپینی هیچگونه حساب بانکی ندارند، بهره‌مندی از رمزارزها می‌تواند یک گزینه جدید برای انتخاب روش پرداخت فراهم کند.

مسولان نظام بانکی فیلیپین رمزارزها را به‌عنوان بخشی از طرح بزرگ‌تر توسعه نظام پرداخت الکترونیک این کشور می‌نگرند. بانک مرکزی و گروه اوراق بهادار و بورس (Securities and Exchange Commission) فیلیپین در حال تدوین قوانین رمزارز و بلاک‌چین هستند تا امکان حفاظت از دارایی مردم در این حوزه فراهم شود. تدوین قوانین یک گام مثبت در ایجاد اطمینان خاطر و امنیت بین کاربران این تکنولوژی خواهد بود.

چین و کره جنوبی به شکل‌های مختلفی تجارت رمزارزها محدود کردهاند. هر دو کشور عرضه اولیه رمزارز (ICO) را در سال 2017 ممنوع کردند. چین دستور بستن مراکز تبدیل رمزارز را صادر کرده و در کره جنوبی تنها 21 مرکز مجوز فعالیت دارند.

به نظر می‌رسد در حال حاضر ژاپن آزادترین کشور آسیا برای فعالیت رمزارز است. یازده مرکز تبدیل رمزارز مجوز فعالیت در این کشور را دارند. در سال 2017 ژاپن با پیشی گرفتن از چین 58 درصد حجم بازار بیت کوین را در اختیار گرفت.

در این شرایط دولت‌مردان فیلیپین با تدوین قوانین و برنامهریزی مناسب می‌توانند در رقابت با سایر کشورهای منطقه گوی سبقت را ربوده و موقعیت منحصر به فردی را برای فیلیپین فراهم سازند. با این وجود، دولتمردان باید راه‌حلی برای مشکلات جانبی آن نظیر ساده‌‌تر شدن تجارت مواد مخدر و دور زدن مالیات پیدا کنند.

منبع: cintjournal

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته