پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ورود فیسبوک به دنیای رمزارزها زمان تعیین شده ای دارد؟

مدت‌هاست که زمزمه تولید و انتشار رمزارزِ فیسبوک و تلگرام از گوشه و کنار شنیده می‌شود و ورود فیسبوک به دنیای رمزارزها را جاز می زند. به نظر می‌رسد که این زمزمه‌ها به زودی به واقعیت می‌پیوندند. فیس‌بوک و تلگرام در پی نشر رمزارز بومی هستند. این رمزارزهای بومی به کاربران خود اجازه نقل و انتقال پول می‌دهند. در واقع، شرکت‌های مذکور به دنبال راه‌اندازی سیستمی مشابه سیستم‌های پرداخت ارزی هستند. مثلا سیستمی مشابه آنچه پی‌پال ارائه می‌کند.

فیس‌بوک و رمزارزها؟

به گزارش نیویورک‌تایمز، برنامه شرکت فیس‌بوک برای تولید رمزارز مخصوص به خود وارد مرحله تازه‌ای شده و به نظر می‌رسد که کم‌کم زمان معرفی آن نزدیک می‌شود. فیس‌بوک امیدوار است که امکان استفاده ار رمزارز آن در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فعال دیگری مانند واتس‌اَپ هم فراهم شود به طوری‌ که کاربران بتوانند به راحتی و فوری، توکن‌های بومی را برای افرادی که با آنها در ارتباط هستند (کانتکت‌های خود) ارسال کنند.

فیس‌بوک تنها شرکتی نیست که ورود به دنیای رمزارزها را دنبال می‌کند. شرکت‌های معروف و معتبر دیگری نظیر وی‌چت، سیگنال و لاین هم در کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی به دنبال ورود به این عرصه پرماجرا هستند. کوین‌هایی که در شبکه رایانه‌ای تولید می‌شوند، تمرکززدایی می‌شوند و شرکت سازنده هیچ نظارت و تسلطی روی آنها نخواهد داشت. اما برخی از منتقدان ورود شرکت‌های معروف به حوزه رمزارزها، معتقدند که انتشار کوین‌ها از سوی این شرکت‌ها به طور واضح و مشخص، همچنان مانعی برای تمرکززدایی کامل خواهد بود و تا حدی ویژگی تمرکززدایی دنیای رمزارزها را زیر سؤال می‌برد. برخی هم معتقدند که کوین‌های تولیدی از سوی فیس‌بوک چیزی شبیه XPR ریپل خواهد بود.

چشم‌انداز حضور فیس‌بوک در دنیای رمزارزها

به طور قطع، حضور فیس‌بوک در دنیای رمزارزها توأم با خلق مزایایی خواهد بود که نمی‌توان از آنها گذشت. برای مثال استفاده از سیستم‌های پیام‌رسان پرسرعتی چون فیس‌بوک برای تراکنش‌های مالی در کشورهای در حال توسعه بسیار مفید خواهد بود. این کشورها که به دلیل سیستم‌های بوروکراتیک پیچیده و زیرساخت‌های ضعیف مالی، امکان تعاملات مالی و ارزی بین‌المللی را به سختی فراهم می‌کنند با وجود سیستمی که فیسب‌وک ارائه می‌کند، روابط مؤثرتری با نقاط مختلف دنیا برقرار خواهند کرد. ایلان ماسک در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است: «در آینده‌ای نه چندان دور، پول‌ نقد کاغذی کنار خواهد رفت. رمزارزها راهی مناسب‌تر برای انتقال ارزش و معامله هستند».

گفته می‌شود که رمزارزی که فیس‌بوک به دنیا معرفی خواهد کرد فقط با دلار آمریکا پشتیبانی نخواهد شد بلکه سبدی از ارزهای مختلفی که در حساب‌های بانکی فیس‌بوک نگهداری می‌شوند به عنوان پشتوانه این رمزارز عمل خواهند کرد.

هر چند که اخبار مرتبط با اقدامات فیس‌بوک برای نشر و رونمایی از رمزارز مخصوصش چندان واضح اعلام نمی‌شود و تمام فعالیت‌ها در این حوزه در سایه در حال پیگیری هستند ولی منابع آگاه نسبت به جدی بودن این اقدامات مطمئن هستند. دنیا به زودی شاهد عضو جدیدی از خانواده رمزارزها خواهد بود که قطعا مانند تمام پروژه‌های این غول فناوری، تغییرات و تحولات مختلفی را به جهان تحمیل خواهد کرد. تغییرات و تحولاتی که برای اظهار نظر درباره آنها کمی زمان نیاز است.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته