شنبه 1 اردیبهشت 1403

از BNB تا HT: راهنمای کامل توکن‌های صرافی

در این مطلب نگاهی به عمده‌ترین توکن‌های رمزارز صرافی و قیمت و شرایط آن‌ها داشته‌ایم.

بایننس کوین

بدون شک بایننس کوین (BNB) از محبوب‌ترین توکن‌های صرافی موجود است چون که رمزارز اصلی بزرگ‌ترین بورس دنیا از لحاظ حجم معاملات (یعنی بورس بینانس) است.

چانگپنگ ژائو، مدیر عامل باینانس، تا کنون چند بار اعلام کرده که هدف آن‌ها این است که تا حد ممکن کاربرد و مزیت BNB را افزایش دهند.

کاربرد اصلی BNB کاهش دادن هزینه معاملات در باینانس است. به عبارت دیگر، اگر کابران باینانس تصمیم بگیرند که از BNB برای پرداخت هزینه معاملات خود استفاده کنند، تخفیف‌های متنوعی دریافت می‌کنند.

علاوه بر آن، BNB تنها راه مشارکت در رویدادهای بسیار محبوب Binance Launchpad برای جذب سرمایه است. افرادی که می‌خواهند در initial exchange offering مشارکت داشته باشند، تنها می‌توانند توکن‌های عرضه شده را با استفاده ازBNB خریداری کنند و این امر تقاضای زیادی برای رمزارز این بورس به‌وجود می‌آورد.

از ابتدای سال تاکنون، Binance Launchpad شاهد فروش توکن‌های موفقی از جملهBitTorrent، Fetch.AI و Celer Network بوده است که اثر بزرگی روی میزان تقاضا برایBNB داشته‌اند. باینانس به تازگی شروع به برگزاری قرعه‌کشی‌هایی برای به دست آوردن حق عضویت شرکت در IEOهای آتی کرده است.

توکن Huobi

Huobi یکی دیگر از صرافی‌های پیشرو در زمینه رمزارز است. طبق داده‌هایCoinMarketCap حجم تراکنش روزانه این صرافی، ۴۶۳ میلیون دلار است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۳ به وجود آمد و به یکی از برترین پلتفرم‌های تبادل دارایی‌های دیجیتال در چین تبدیل شد. سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر معروفی مثل Sequoia در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش سایت Cryptopotato این پلتفرم در آغاز سال استیبل کوین خود به نامHUSD را ارائه کرد.

توکن (Huobi (HT چند مورد کاربرد جذاب دارد که طبیعتاً یکی از آن‌ها کاهش هزینه‌های تراکنش روی پلتفرم است (دقیقا مثل BNB). علاوه بر آن، می‌توان از این توکن به عنوان ودیعه برای دریافت گواهی معامله فرابورس در Huobi استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای رأی‌دهی در مورد ثبت سکه‌های جدید در صرافی استفاده کرد.

Huobi اعلام کرده که پروژه بلاک‌چین مشابهی به نام Huobi Prime اجرا خواهد که برخلاف Binance Launchpad، معیار تأیید صلاحیتش این است که سرمایه‌گذار موردنظر حداقل به مدت 30 روز در حساب خود ۵۰۰ توکن HT داشته باشد. هدف این کار افزایش تعداد توکن‌های موجود در حساب‌های افراد است.

این پلتفرم در اولین فروش توکن خود موفقیت خوبی به دست آورد و توانست طی چند ثانیه به hard cap تعیین شده دست پیدا کند. Huobi محدودیت ۵۰۰ توکن HT را برای این فروش اعمال نکرده بود.

KuCoin

شاید یکی از دلایل رشد KuCoin در اوایل سال ۲۰۱۸ این باشد که رمزرارزهایی را لیست می‌کرد که کمتر شناخته شده بودند. با این وجود، به گفته Coinmarketcap این صرافی روزانه 15 میلیون دلار تراکنش دارد.

این صرافی به تازگی توکن اختصاصی خود به نام KuCoin Shares را معرفی کرده است که نیاز به اختصاص دارایی دارد. این بورس روزانه ۵۰ درصد از هزینه‌های معاملات خود را به دارندگان این توکن اختصاص می‌دهد و بنابراین می‌توان گفت که به نوعی روشی برای پرداخت سود است.

نکته جالب‌تر این است که بورس KuCoin به تازگی اعلام کرده که می‌خواهد از فرصت IEO استفاده کرده و بلاک‌چین KuCoin Spotlight را راه‌اندازی کند که مشابه پروژه‌های Huobi و باینانس است. KuCoin Spotlight در اولین فروش پروژه‌ای به نامMultiVAC موفق عمل کرد.

توکن (OKEx (OKB

یکی دیگر از صرافی‌های پیشرو در زمینه رمزرارز به نام OKEx توکن اصلی خود به نامOKB را رونمایی کرده است. این توکن توسط بنیاد بلاکچین OK صادر می‌شود. این توکن هیچ نوع عرضه اولیه‌ای نداشت.

OKB توکنی مبتنی بر ERC-20 است و گفته می‌شود که در آینده به بلاکچین عمومیOKEx به نام OKChain منتقل خواهد شد.

یکی از نکته‌های جالب مربوط به این پروژه این است که OKEx سیستمی برای اشتراک توکن ایجاد کرده بود که 60 درصد توکن‌های OKB را به رایگان در اختیار کاربران OKEx قرار داد.

ویژگی اصلی توکن‌های صرافی OKB این است که موانع انجام تراکنش را حذف کرده و کارایی عملیاتی اکوسیستم را افزایش می‌دهند ولی باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاران دارای ۵۰۰ هزار OKB قدرت این را دارند که ثبت شدن توکن‌های جدید در این بورس را تأیید یا رد کنند.

OKEx نیز مانند سایر بورس‌هایی که از آن‌ها نام بردیم، پلتفرمی برای جذب سرمایه ارائه کرده است که OKEx Jumpstart نام دارد و اولین پروژه‌ای که برای فروش توکن مدنظر دارند Blockcloud نامیده می‌شود.

توکن (Bibox (BIX

Bibox از لحاظ حجم تراکنش، جزو بورس‌های برتر نیست ولی روی بازار آسیا تمرکز کرده است. این پلتفرم در آغاز سال 2018 شروع به ثبت کردن توکن‌های آسیایی محبوب کرد و کمی رشد به دست آورد. این بورس همچنین یکی از عمده‌ترین بازارها برای استیبل کوین DAI است.

این پلتفرم توکن اختصاصی خود به نام BIX را نیز دارد که چند کاربرد برای آن متصور می‌شود. اولین کاربردش کاهش هزینه دادوستد است و مزیت دیگر آن تعلق گرفتن 20 درصد از سود خالص بورس به دارندگان توکن‌هاست. Bibox به تازگی اعلام کرده که پلتفرم جذب سرمایه خود به نام Bibox Orbit را راه‌اندازی خواهد کرد.

(BitMax Token (BTMX

BitMax پلتفرمی برای تبادل دارایی‌های دیجیتال است که کمتر شناخته شده است ولی به گفته Coinmarketcap روزانه 56 میلیون دلار تراکنش دارد و چهل‌وهفتمین بورس رمزارز دنیاست.

توکن اختصاصی این پلتفرم BitMax Token نامیده می‌شود و طبق مستندات این پروژه، توکن‌های صرافی BitMax هیچ‌نوع حق مشارکت در سهام شرکت یا دریافت سود را به دارنده آن نمی‌دهد. به علاوه، دارندگان توکن‌ها هیچ نوع تخفیفی برای کاهش هزینه‌های خود دریافت نمی‌کنند.

به این ترتیب، کاربرد اصلی BTMX این است که به عنوان راهکاری برای تبادل دارایی در اکوسیستم BitMax عمل کند.

سایر توکن‌های صرافی

 مواردی که در بالا ذکر شد، بورس‌های عمده رمزارز بودند ولی موارد جالب دیگری نیز وجود دارد که ارزش نام برند دارند.

COSS

COSS یک بورس رمزارز مستقر در سنگارپور است. ایده اصلی آن این است که تمام قابلیت‌های لازم برای دادوستد توکن‌ها را تجمیع کند. Coinmarketcap نشان می‌دهد که حجم تراکنش روزانه آن حدود 10 میلیون دلار در روز است.

این پلتفرم توکنی اختصاصی خود را نیز دارد و بخشی از هزینه‌های تراکنش در پلتفرم را به دارندگان توکن باز می‌گرداند که باعث کاهش هزینه‌های کاربران می‌شود.

کریپتو بریج (BCO)

کریپتو بریج از بین موارد ذکر شده تنها بورس توزیع شده است که روی پلتفرمBitshares ساخته شده است و روی توکن‌های اثبات کار (PoW) با ویژگی small-cap تمرکز دارد.

رمزارز اختصاصی آن بریج کوین (BCO) نام دارد، قابل استخراج است و 50 درصد هزینه‌های معاملات را به افرادی می‌دهد که توکن در اختیار دارند.

منبع :cryptopotato

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت چیست؟ انواع سفارش های خرید و فروش در بازار رمزارز

گستردگی بازار ارزهای دیجیتال باعث شده است امکانات متنوعی از سوی ارائه کنندگان خدمات در اختیار کاربران قرار گیرد. این خدمات با توجه به...

مطالب داغ هفته