شنبه 1 اردیبهشت 1403

پلتفرم رمزارز ICON و سرویس پاسپورت غیر متمرکز

پلتفرم رمزارز کره جنوبی (ICON) علی رغم رکود جاری در فعالیت های تجاری آلت کوین ها، روزهای پرمشغله ای را پشت سر می گذارد. اخیراً این پلتفرم کره ای، سرویس احراز هویت خودکار مبتنی بر بلاک چین را معرفی کرده است.


بلاک چین چیست؟


پلتفرم ICON نوآوری های حوزه رمزارزها را توسعه می دهد

بسیاری از پروژه های رمزارز به دلیل رکود جاری در بازار معاملات آلت کوین ها، یا به تعویق افتاده اند و یا لغو شده اند. برخی دیگر نیز بدون توجه به شرایط کنونی، در تلاش هستند تا پروژه های خود را به سرانجام برسانند. پلتفرم رمزارز ICON که یک پلتفرم رمزارز در کره جنوبی ست از جمله پلتفرم هایی است که پیوسته در تلاش است نوآوری های حوزه رمزارزها را در قلمرو فعالیت های خود توسعه دهد. اخیراً این پلتفرم کره ای، سرویس احراز هویت خودکار مبتنی بر بلاک چین را معرفی کرده است.

 

پلتفرم ICON نوآوری های حوزه رمزارزها را توسعه می دهد

 

در بیانیه این شرکت آمده است: “پاسپورت غیر متمرکز، اپلیکیشن موبایل با پشتیبانی احراز هویت مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین و کیف پول های دیجیتال بدون مرز، توسط پلتفرم رمزارز ICON به کاربران معرفی می شوند.”

کاربران می توانند اطلاعات هویت شخصی خود را در اپلیکیشن پاسپورت غیر متمرکز ذخیره کرده و بدون نیاز به تایید هویت، از لینک ها و سرویس های مختلف این پلتفرم استفاده کنند.

سیستم های کنونی احراز هویت برای کاربران چندان قابل استفاده نیست. بسیاری از سیستم های سنتی نیز با ایجاد یک فضای باز، زمینه را برای سوداگران فراهم می کنند تا از اطلاعات شخصی کاربران سوءاستفاده کنند. سیستم پاسپورت غیر متمرکز با این هدف طراحی شده است تا به کاربران این امکان را بدهد مدیریت اطلاعات شخصی خود را به صورت کامل در اختیار خود داشته باشند. این سیستم همچنین از هر گونه سوءاستفاده های اطلاعاتی جلوگیری می کند و مانع آن می شود تا داده ها و اطلاعات شخصی کاربران در فضای باز منتشر شود.

 

پاسپورت غیر متمرکز

 

پاسپورت غیر متمرکز، مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است. سیستم بلاک چین با ذخیره مدارک امنیتی، مانع از هر گونه جعل مدارک و کلاهبرداری می شود. پلتفرم رمزارز ICON در نظر دارد با بسیاری از سرویس های برخط (آنلاین) و برون خط (آفلاین) همکاری کند، به همین جهت برخورداری از سطح امنیت بالا برای این پلتفرم کره ای ضروری ست.

مدیر سئو این شرکت کره ای می گوید: “کاربران می توانند از مزایای گذرنامه غیرمتمرکز در آینده ای نزدیک بهره مند شوند. کاربران می توانند با یک شناسه بلاک چین، به سهولت و بدون هیچ گونه پیچیدگی، از خدمات مختلف استفاده کنند. یقیناً گذرنامه های غیرمتمرکز انقلابی بزرگ در عرصه رمزارزها خواهد بود. شرکت ICON تمام تلاش خود را می کند تا از طریق همکاری با دیگر شرکای خود، سرویس های مبتنی بر بلاک چین را جهت ایجاد سهولت و رفاه بیشتر در زندگی روزمره بکار گیرد. یقیناً در آینده خبرهای بسیار نویدبخشی می شنوید.”

پلتفرم رمزارز ICON ارتباط نزدیکی با دولت کره جنوبی دارد و اخیراً کمیسیون خدمات اقتصادی کره جنوبی، سرویس احراز هویت این پلتفرم مبتنی بر پاسپورت های غیرمتمرکز را به عنوان یک سرویس مبتکرانه و راهگشا در عرصه خدمات عمومی معرفی کرد.

از سیستم احراز هویت دیجیتال می توان در سیستم هایی که نیاز به احراز هویت از طریق تشخیص چهره ندارند نظیر باز کردن حساب بانکی استفاده کرد. استفاده از سیستم های تشخیص هویت دیجیتال در کره جنوبی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از شرکت های بزرگ کره ای نظیر شرکت های تولیدی، بانک ها، مراکز امنیتی، شرکت های بیمه و مراکز تجاری بزرگ، اعلام کرده اند برای ایجاد سپر امنیتی قدرتمند در ساختارهای تجاری خود، در صدد هستند از سیستم احراز هویت دیجیتال استفاده کنند.

روند نزولی توکن رسمی پلتفرم  ICON

به دلیل رکود جاری در بازار آلت کوین ها، ارزش توکن پلتفرم رمزارز ICON ، همانند دیگر آلت کوین ها در روند نزولی قرار دارد. پیرو نوسانات شدید قیمت بیت کوین، توکن رمزارز پلتفرم  ICON با شش درصد کاهش به $0.29 رسید. این میزان ارزش توکن پلتفرم  ICON، 97 درصد کمتر از بالاترین قیمت این توکن در بازار رمزارزها است. پرواضح است هنگامی که آلت کوین ها بتوانند دوباره جایگاه خود را در بازار رمزارزها بدست آورند، پلتفرم کره ای باید تلاش کند ارزش توکن رسمی خود را در بازارهای جهانی دوباره افزایش دهد، کما اینکه بسیاری از پروژه های رقیب این پلتفرم کره ای، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در طی این مدت داشته اند.

مطالب مرتبط:

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

نگاهی به هدف اصلی بلاک چین یعنی زمان بندی

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته