جمعه 10 فروردین 1403

اقدامات حمایتی کشورها از صادرات در برابر کرونا

کشورهای عضو کارگروه اعتبار صادراتی و ضمانت اعتبار سازمان OECD، طی نظرسنجی که توسط این سازمان انجام شده، به معرفی اقداماتی که برای تسهیل صادرات و حمایت از صادرکنندگان پس از بروز بحران کووید-۱۹ انجام داده اند، پرداخته اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، اقدامات متعددی برای رفع شکاف های مالی از جمله افزایش ظرفیت برای حمایت از موسسات اعتبار صادراتی، گسترش برنامه های سرمایه در گردش، معرفی تسهیلات جدید برای حمایت از صادرات و صادر کنندگان و به کارگیری انعطاف بیشتر نسبت به شرایط و ضوابط رسمی پشتیبانی، انجام شده است.

اعضای کارگروه اعتبار صادراتی و ضمانت اعتبار (ECG)، اقداماتی را در سطح ملی برای تسهیل صادرات و حمایت از صادر کنندگان انجام داده اند که طی نظرسنجی که توسط OECD انجام شده، اقدامات آنها استخراج شده است.

از ۳۱ آگوست ۲۰۲۰ ، ۲۳ کشور عضو این کارگروه (استرالیا، اتریش، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، نروژ، لهستان، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه و ایالات متحده آمریکا در این نظرسنجی شرکت کردند که نتایج آن در این گزارش ارائه شده است.

پاسخ های ارائه شده در نظرسنجی نشان می دهد اعضای کارگروه اعتبار صادراتی و ضمانت اعتبار در جهت رفع شکافهای
مالی از جمله افزایش ظرفیت برای حمایت از موسسات اعتبار صادراتی گسترش برنامه های سرمایه در گردش، معرفی تسهیلات جدید برای حمایت از صادرات و صادر کنندگان و به کارگیری انعطاف بیشتر نسبت به شرایط و ضوابط رسمی پشتیبانی، انجام داده اند.

در تصویر زیر اقداماتی که کشورهای عضو OECD برای تسهیل صادرات و حمایت از صادرکنندگان انجام داده‌اند، آمده‌است.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته