جمعه 10 فروردین 1403

چرا ارز دیجیتال مهم است؟

ارز رمزنگاری شده یک واحد پول دیجیتال بوده که اخیرا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این ارز در حقیقت واحد پولی برای مبادله در بستر اینترنت است. اما چرا رمزارزها تا این حد اهمیت پیدا کردند؟

به گزارش سکه نیوز به نقل از سایت «مارکت رئالیست» رمز ارز با وجود آنکه ، نوعی پول الکترونیکی برای مبادله محسوب می‌شود اما تحت نظارت هیچ بانک و قدرتی نیست.

ماهیت ارزهای دیجیتال متمرکز نبوده و به همین دلیل دولت‌ها از آن وحشت دارند و این قابلیت را دارند که سلطه بانک‌ها را زیر سوال ببرد.

البته ارزهای رمزنگاری شده، بر اساس یک قوانین مبادله می‌شوند، به خاطر جدید و نامفهوم بودن، بسیاری از قدرت‌ها تلاش دارند قوانین ارزهای دیجیتال را تحت کنترل خود در آورند.

چرا رمزارز محبوب شد؟

یکی از دلایل محبوبیت ارز دیجیتال نبود واسطه است، یعنی دو بخش معامله به راحتی می‌توانند آن را مبادله کنند و نیاز به واسط ندارند. به علاوه هزینه‌های انتقال پول از روش‌های دیگر، کمتر است. چرا که قرار نیست بانک‌ها در ازای انتقال پول، هزینه‌ای دریافت کنند.

سود سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال

برخی تحلیلگران معتقدند سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال به سرمایه گذاری در بازار طلا شباهت دارد و این روزها ارزش طلا در بالاترین حد خود قرار دارد. چرا که بانک‌ها مدام در حال چاپ پول هستند و در نتیجه میزان پول بی پشتوانه افزایش و اعتماد سرمایه‌گذاران روی ارزهای رایج کاهش یافته است. در این شرایط ارزهای دیجتال همچون سدی در برابر تورم محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته