سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت بیت‌کوین تا 13 هزار دلار

افزایش قیمت بیت‌کوین تا 13 هزار دلار هنوز ادامه دارد و امروز شاهد شکسته شدن مرز 1200 دلار بودیم. در همین حین، ارزش آلت کوین‌هایی مثل اتریوم، XRP و لایت کوین در حال سقوط است زیرا سرمایه‌گذاران پول‌های خود را به سمت بیت‌کوین جاری کرده‌اند.

[mcrypto id=”2949″]

تنها چهار روز پیش بود که قیمت بیت‌کوین از 10 هزار دلار عبور کرد و امروز در اخبار رمزارز می‌بینیم که مرز 12 هزار دلار نیز شکسته شده است و افزایش قیمت بیت‌کوین تا 13 هزار دلار رسیده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعت گذشته 26 میلیارد دلار است که در مقایسه با میانگین هفته پیش که 20 میلیارد دلار بود، رشد چشم‌گیری داشته است. 

قیمت بیت کوین به ۱۳ هزار دلار نزدیک می‌شود

آخرین باری که قیمت بیت‌کوین از 12 هزار دلار رد شده بود، حدود 18 ماه پیش در ژانویه 2018 بود. در آن زمان قیمت رو به کاهش می‌رفت و بازار حدود یک سال در حال نزولی (خرسی) قرار داشت. 

قیمت بیت کوین به ۱۳ هزار دلار نزدیک می‌شود

شرایط فعلی بازار

در حال حاضر سلطه بیت‌کوین بر بازار و درصدی از ارزش بازار که در اختیار این رمزارز است، به بیشترین مقدار خود در دو سال پیش نزدیک شده است. در دسامبر 2017، حدود 69.46 درصد از ارزش کل بازار کریپتو در دست بیت‌کوین بود ولی در ماه‌های بعد افت شدیدی داشت و به 35.11 درصد رسید. این افت شدید، فرصت رشد بسیار زیادی برای آلت کوین‌ها فراهم کرد. 

قیمت بیت کوین به ۱۳ هزار دلار نزدیک می‌شود

همراستا با افزایش سلطه بیت‌کوین بر بازار رمزارزها، ارزش آلت کوین‌های مختلف رو به نزول رفته و اکثر آن‌ها در بیست و چهار ساعت گذشته شاهد کاهش تک رقمی بوده‌اند. 

قیمت بیت کوین به ۱۳ هزار دلار نزدیک می‌شود

از بین 10 آلت کوین‌ برتر، اتریوم کمترین کاهش ارزش نسبت به بیت‌کوین را داشته و تنها 5 درصد از ارزشش کم شده است. 

طی شش ماه گذشته، تنها آلت کوینی که عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته، لایت کوین بوده است. به نظر می‌رسد رشد 340.5 درصدی لایت کوین (در مقایسه با 219.9 درصد بیت‌کوین) به خاطر نصف شدن پاداش بلاک باشد که به زودی رخ خواهد داد. 

قیمت بیت کوین به ۱۳ هزار دلار نزدیک می‌شود

از بین 20 آلت کوین برتر، Ontology و NEO نیز عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین در شش ماه گذشته داشته‌اند و به ترتیب 455.2 و 252.0 درصد رشد کرده‌اند. 

فصل رشد آلت کوین‌ها 

معمولاً آلت کوین‌ها پس از تمام شدن رالی صعودی بیت‌کوین شروع به اوج گرفتن می‌کنند. در بازار صعودی سال 2017، لایت کوین و بیت‌کوین کش در ماه دسامبر شروع به رشد کردند و اتریوم و XRP در ماه ژانویه. این در حالی است که بیت کوین در آن زمان رو به نزول بود. 

قیمت بیت کوین به ۱۳ هزار دلار نزدیک می‌شود

هرچند بسیاری از متخصصان کریپتو شک دارند که به زودی وارد دوره رشد آلت کوین‌ها خواهیم شد، بعضی از کاربرها شروع به تبدیل بیت‌کوین های خود به آلت کوین‌های مختلف کرده‌اند و منتظر هستند که سود بسیار زیادی به دست آورند. 

منبع : cryptoslate

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته