پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مقاله سبز استارتاپ چیا با هدف محافظت از محیط زیست منتشر شد

مقاله سبز استارتاپ چیا توسط استارتاپ چیا نتورک (Chia Network) منتشر شده که در آن راه‌کاری ساده برای استخراج رمزارز ارائه داده که به نفع محیط زیست نیز هست.

مقاله سبز استارتاپ چیا به انتشار رسیده است که در آن راهکاری برای محافظت از محیط زیست همزمان با استخراج رمزارز ارائه شده است. 

در این مقاله توضیح داده شده که اثبات مکان و اثبات زمان، می‌توانند نوعی الگوریتم توافق به وجود آورند که شبیه به الگوریتم ناکاموتا است. پیشنهاد دقیق چیا این است که برای تأیید بلاک چین، به جای استخراج، از «کاشتن» (farm) استفاده شود. به این صورت که اثبات زمان و اثبات مکان، جایگزین اثبات کار (PoW) شوند که برای بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) استفاده می‌شود. 

در این مقاله می‌خوانیم: 

«چیا به جای استفاده از رویکرد اثبات کار، از راهکار اثبات مکان با توابع تأخیر قابل تأیید (verifiable delay functions) استفاده می‌کند. در نتیجه، زنجیره به وجود آمده از جنبه‌های مختلفی به بلاک چین بیت کوین شباهت دارد به ویژه اینکه مثل بیت کوین هیچ نیازی به همگام‌سازی وجود ندارد و می‌توانیم اثبات کنیم که امنیت زیاد، تضمین می‌کند که کسری به اندازه کافی بزرگ از منابع (فضا در چیا و محاسبات در بیت کوین) توسط افراد صادق کنترل می‌شود.» 

برم کوهن (Bram Cohen) برای اولین بار راه‌حل خود را در اواخر 2017 ارائه کرد با این هدف که بتواند بیت کوین بهتری بسازد و مشکلات این رمزارز را حل کند. 

آن طور که ماه گذشته در اخبار بلاک چین و رمزارز داشتیم، میزان کربنی که به خاطر استخراج بیت کوین وارد هوا می‌شود برابر با میزان کربنی است که یک کشور کوچک تولید می‌کند یعنی چیزی بین 22 تا 22.9 مگاتون در سال. میزان کربن تولیدی بیت کوین تقریبا برابر با کربن کشورهایی مثل اردن و سری‌لانکاست و اگر سایر رمزارزها را در نظر بگیریم، این میزان دو برابر می‌شود. 

به گفته شرکت PwC، استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر برای رفع مشکل بیت کوین کافی نخواهد بود زیرا ردپای کربن این ارز دیجیتال به ازای هر تراکنش، بسیار بیشتر از ردپای دیجیتالی بانکی است. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

مطالب داغ هفته