جمعه 31 فروردین 1403

کریگ رایت ادعا می‌کند مالمن، هم‌بنیان‌گذار جاده‌ابریشم است

طبق یادداشت‌های جلسه دادگاه پرونده کلایمن و رایت که در 28 ژوئن برگزار شد، کریگ رایت ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتای واقعی است، و همچنین ادعا کرده که مارتی مالمی (یکی از اولین توسعه‌دهنده‌های بیت کوین) و مایکل مارکوآرت (که با نام مستعار Theymos شناخته می‌شود) با همکاری یکدیگر سایت‌های سیاهی مثل جاده ابریشم و هایدرا را راه‌اندازی کرده‌اند.

پس از فوت دیوید کلایمن در فوریه 2018، برادر او، آیرا کلایمن، از کریگ رایت شکایت کرد. آیرا کلایمن مدعی است که رایت، بیت کوین‌هایی که این دو برادر در اولین روزهای به وجود آمدن بیت کوین، استخراج کرده بودند را سرقت کرده است. 

با این وجود، یادداشت‌های جلسه دادگاهی که در 28 ژوئن برگزار شده، نشان می‌دهد که رایت ادعاهای بسیار مهم دیگری مطرح کرده است.  

رایت در اظهارات خود از دو نفر نام برده است: مارتی مالمی (Martti Malmi) یکی از اولین توسعه‌دهندگان بیت کوین و مایکل مارکوآرت که با نام مستعار Theymos شناخته می‌شود و یکی از مدیران Bitcoin.org و Bitcointalk است. کریگ رایت ادعا می‌کند که این دو نفر با همکاری یکدیگر، سایت بازار سیاه جاده ابریشم، سایت هایدرا و چند سایت سیاه دیگر را راه‌اندازی کرده‌اند. 

صحبت‌های دقیق او به این شرح هستند: 

«هر دوی آن‌ها با همکاری راس اولبریکت (Ross Ulbricht) سایت‌های جاده ابریشم، هایدرا و چند سایت سیاه دیگر را راه‌اندازی کردند. من به این کارشان اعتراض داشتم. هدفم از ساخت بیت کوین، ایجاد یک واحد پولی صادقانه بود و آن را به گونه‌ای ساخته بودم که مشکلات دیگر انواع پول نقد دیجیتال مثل eGold، Liberty Reserve Cash، DG Cash و Brand Cash را رفع می‌کرد. همه این پول‌های دیجیتال، قربانی جرم و جنایت شده بودند و من فکر می‌کردم، می‌توانم اولین پول دیجیتالی را ایجاد کنم که دچار این مشکل نمی‌شود.» 

او همچنین ادعا کرد که مارتی مالمی شروع به کار روی نوعی سیستم امتیازدهی کرده بود که امکان ایجاد بازارهای سیاه برای قتل افراد را فراهم می‌کند و آن دو نفر، قابلیت‌هایی نیز برای تأمین مالی تروریسم پیاده‌سازی کرده بودند. 

طبق آخرین اخبار بلاک چین و رمزارز مالمی این ادعاها را تکذیب کرده و اعلام کرده که از رایت شکایت خواهد کرد. 

داستان جاده ابریشم

برای اینکه بتوانید اهمیت ادعاهای کریگ رایت را درک کنید، باید اطلاعاتی در مورد سایت جاده ابریشم داشته باشید. 

سایت جاده ابریشم ، بازار سیاهی بود که به خاطر فروش مواد مخدر معروف شده بود. کاربران این سایت می‌توانستند بدون اینکه نگران ثبت شدن اطلاعاتشان باشند، از این سایت مواد مخدر بخرند. 

سایت جاده ابریشم در سال 2011 آغاز به کار کرد و FBI توانست در اکتبر 2013 آن را تعطیل کند و شخصی به نام راس اولبریکت در این زمینه دستگیر شد. او همچنین بنیان‌گذار سایت Dead Pirate Roberts بود. 

اولبریکت به حبس ابد بدون امکان بخشودگی محکوم شد که نشان می‌دهد چه جرم بزرگی مرتکب شده است. 

کریگ رایت، یک پرونده قانونی دیگر نیز دارد که پیتر مک کورمیک، پادکست‌ساز معروف از او شکایت کرده است.  

منبع : cryptopotato

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته