سه‌شنبه 28 فروردین 1403

غول تجارت الکترونیک، ای‌بی (eBay) اجازه پرداخت با رمزارزها را نمی دهد

ای‌بی (eBay)، شرکت تجارت الکترونیکی مشهور آمریکایی که وظیفه­ اش تسهیل فروش از طریق وبسایت است، پرداخت بوسیله رمزارزها را ممنوع کرده است و مایل نیست در حال حاضر هیچ پرداختی با رمزارزها ثبت شود.

اخبار متناقضی در مورد این شرکت چند ملیتی شنیده می ­شود، پذیرش رمزارزها برای پرداخت کالاهایی که در سایت ای‌بی موجود است در میان طرح‌های آینده این شرکت وجود دارد ولی هنوز این موضوع عملی نشده است.

آنچه این شرکت در مورد پلت‌فرم خود گفته­ است می­تواند تأکیدی بر رد گمانه‌زنی­ های بالا باشد، چون این شرکت پافشاری می­کند رمزارزها را در پلت‌فرم خود نمی­ پذیرد. به علاوه، چنین اقدامی در میان سیاست‌های او نخواهد بود.

نکته جالب آنکه شکل‌های مختلف پرداخت وجود دارند که مورد تصدیق این شرکت هستند و شرکت به استفاده از آنها اذعان دارد. پی‌پل، پی‌پل کردیت، کردیت کارت ، و دبیت کارت برخی از این نمونه‌ها هستند. ظاهرا ای‌بی (eBay) سعی دارد کنترل و سلطه کامل روی پرداخت­های خود داشته باشد و از هیچ پرداختی خارج از صفحه­ های خود مانند انتقال‌های بانکی و خدمات پرداخت آنلاین حمایت نمی­ کند.

حیرت آور است که چگونه این شایعات شکل گرفته ­اند، به رغم آنکه این شرکت پیش از این عبارت: پرداخت با رمزارزها را به روش‌هایی افزوده بود که با آن موافق نیست.

چنین شایعاتی شاید ریشه در رخدادهایی داشته باشد که چند مدت پیش در مورد تصویری رخ داد که مرتبط با رمزارزها بود و در میان آگهی های ای‌بی (eBay) در کنسنسوس قرار داشت که پس از آن شرکت آشکار کرد که این تصویر تنها مربوط به اقلام مرتبط با رمزارزها بوده که توسط ای‌بی به فروش می­رسید.

به نظر می­رسد که مشکل اصلی زمان است، چون نمونه هایی مانند مون (Moon) با امکان خرید در آمازون برای کاربران کوین ­بیس بوسیله رمزارزها وجود دارند که بوسیله ای‌بی تدارک دیده شده است.

با توجه به این حقیقت که انجام تراکنش با رمزارزها و استفاده از آنها برای معاملات در حال پیشرفت است تا در کشورهای مختلف رواج یابد و خوشبختانه در خرده فروشی‌های موفق مثل بارنز و نوبل، گیم استاپ، رگال آغاز شده است که می­تواند زنگ خطری برای شرکت­ های مشهور و معتبر باشد که عقب نمانند و تصمیم­ های جسورانه بیشتری برای اصلاح سیاست‌های تجارت خود بگیرند.

منبع : cintjournal

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته