چهارشنبه 29 فروردین 1403

قوانین جدید FATF برای صرافی‌ها و صندوق‌های رمزارز

کارگروه اقدام مالی (FATF) که بیش از 200 کشور در سراسر جهان از قوانین آن برای مبارزه با پولشویی پیروی می‌کنند، ماه آینده مجموعه‌ای از قوانین را با نقش‌آفرینان صنعت کریپتو ارائه خواهد کرد. گفته می‌شود که این قوانین تمام ذی‌نفعان این صنعت، از جمله صرافی‌ها و صندوق‌های مالی را در بر می‌گیرد.

به گفته الکساندرا ویجمنگا دانیل، سخنگوی کارگروه اقدام مالی (FATF)، این کارگروه در روز بیست و یکم ماه ژوئن، گزارشی را منتشر خواهد کرد و در آن مشخص خواهد نمود که کشورهای عضو این کارگروه باید چگونه بر صنعت کریپتو در کشور خود نظارت داشته باشند.

طبق گزارشی که بلومبرگ در این زمینه منتشر کرده است، قوانین جدید FATF ، شامل تمام کسب‌وکارهایی خواهد شد که در صنعت کریپتو فعال هستند، از جمله صرافی‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌های پوشش ریسک.

FATF سازمانی متشکل از نمایندگان دولت‌های مختلف است که برای ایجاد راهکارهای قانونی، نظارتی و عملیاتی جهت مبارزه با پولشویی تشکیل شده.

توصیه‌های این سازمان، به عنوان استانداردهای بین‌المللی برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی فعالیت‌های غیرقانونی پذیرفته شده‌اند. این توصیه‌ها در 200 کشور جهان، از جمله ایالات متحده، پذیرفته شده‌اند.

به گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود که قوانین جدید FATF ، شرکت‌های مختلفی از جمله صرافی‌هایی مثل کوین‌بیس تا شرکت‌های مدیریت دارایی مثل Fidelity Investments را مجبور به جمع‌آوری داده‌های کاربرانی کنند که تراکنش‌هایی بیش از 1000 یورو یا 1000 دلار انجام می‌دهند.

همچنین از آن‌ها خواسته خواهد شد که در مورد طرف دریافت‌کننده پول نیز اطلاعات جمع‌آوری کنند و آن اطلاعات را با شرکت سرویس‌دهنده سمت پذیرنده به اشتراک بگذارند.

برخی از شرکت‌های فعال در صنعت کریپتو ابراز نگرانی کرده‌اند که این قوانین باعث تغییرات بنیادین در زیرساخت بلاک چین خواهند شد و شاید هم نیاز به ایجاد سیستمی موازی و پیچیده وجود داشته باشد تا بتوان از الزامات جدید پیروی کرد. برخی دیگر نیز نگران این هستند که افزایش تعداد قوانین، هزینه زیادی را به صنعت کریپتو تحمیل خواهد کرد.

جف هورویتز، مدیر ارشد پیروی در صرافی کوین‌بیس، در توییتی گفت:

«اعمال قوانینی شبیه به قوانین بانکی در این صنعت، منجر به این خواهد شد که افراد به صورت جداگانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تراکنش‌هایشان را بدون وجود هیچ واسطه‌ای انجام دهند. این امر شفافیت را کاهش خواهد داد که مطلوب نهادهای قانونی نیست.»

جسی اسپیرو، یکی از مدیران شرکت Chainalysis در مقابل ادعا کرده است که نظارت FATF برای رشد صنعت کریپتو مهم است.

در ایالات متحده، شبکه پیشگیری از قوانین مالی (FCEN) به تازگی قوانین جدید برای فعالیت سازمان‌هایی منتشر کرده است که فعالیتشان تحت نظارت قانون پنهان‌کاری بانک‌ها (Bank Secrecy Act) قرار می‌گیرد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته