پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

صرافی کریپتوپیا اعلام ورشکستگی کرد

صرافی کریپتوپیا که چند ماه پیش مورد حمله قرار گرفته و خسارت زیادی را متحمل شده بود، اکنون رسماً درخواست ورشکستی خود را ثبت کرده است.

صرافی کریپتوپیا که مدتی پیش هک شده بود و در اوایل ماه می شروع به نقد کردن دارایی‌هایش کرد، اکنون ورشکستی خود را به اداره محافظت از ورشکستی ایالات متحده اعلام کرده است.

شرکت مالی Grant Thornton New Zealand که مسئولیت نقد کردن دارایی‌های این شرکت را به عهده دارد، روز دوشنبه اعلام کرد که این اقدام را با هدف محافظت از داده‌های کریپتوپیا انجام داده است؛ داده‌هایی که روی سرورهای شرکتی مستقر در ایالت آریزونا ذخیره شده‌اند.

دادگاه ورشکستی ایالات نیویورک روز جمعه حکمی صادر کرد و به کریپتوپیا اجازه داد تا روز هفتم ماه ژوئن، دسترسی مشروط به دارایی‌هایش داشته باشد.

شرکت Grant Thornton در این رابطه گفته است:

«این حکم برای محافظت از داده‌های کریپتوپا صادر شده و شامل پایگاه داده‌ای است که تمام اطلاعات صاحبان حساب‌ها، اطلاعات تماس آن‌ها و میزان رمزارزی که در اختیار دارند، در آن ثبت شده است. بدون وجود این اطلاعات، نمی‌توان بدهی‌های کریپتوپیا را تسویه کرد.»

گفته می‌شود که فرآیند بازیابی داده‌ها و تعیین مبلغی که باید به هر نفر پرداخت شود، حداقل چند ماه زمان خواهد برد.

به گزارش بلومبرگ، شرکت هاستینگ مستقر در آریزونا (که نامش فاش نشده) ارائه خدمات به کریپتوپیا را قطع کرده و ادعای 2 میلیون دلار خسارت دارد. اگر این مبلغ تأمین نشود، این احتمال وجود دارد که داده‌های مشتری‌ها برای همیشه از دست برود.

کریپتوپیا در اواسط ماه ژانویه مورد حمله امنیتی قرار گرفت و خسارت زیادی به آن وارد شد. پس از آن، این شرکت تلاش خود برای بازگشت به شرایط عادی و از سر گرفتن خرید و فروش را انجام داد ولی اوایل ماه می بود که مبجور به معلق کردن فعالیت‌هایش شد و فرآیند نقدشوندگی دارایی‌هایش را کلید زد.

تخمین‌ها حاکی از آن است که خسارت ناشی از این حمله، حداقل 16 میلیون دلار بوده. انتظار می‌رفت که شرکت Grant Thornton مبلغ دقیق خسارت را گزارش دهد ولی دادگاه نیوزلند مهلت این شرکت را 10 روز تمدید کرد و انتظار می‌رود که در تاریخ چهارم ژوئن، مبلغ دقیق خسارت‌ها را متوجه شویم.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

نگاهی به آینده پیشرفت های فناوری

  پیشرفت سریع نوآوری و فناوری های آینده در سال‌های اخیر، سرعت نوآوری‌های فن‌آوری شتاب بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که ناشی از پیشرفت‌های چشمگیر در...

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته