شنبه 1 اردیبهشت 1403

اظهار نظرهای کلیدی نشست لیبرا در مجلس نمایندگان آمریکا

در نشست لیبرا که روز ۱۷ جولای در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان برگزار شد، دیوید مارکوس از طرف فیسبوک سعی کرد نگرانی‌های قانون‌گذاران را در مورد این رمزارز کاهش دهد. در نشست لیبرا ازجمله به سوابق نقض حریم خصوصی و جریمه ۵ میلیارد دلاری اخیر فیسبوک، استقرار انجمن لیبرا در سوئیس و همچنین نگرانی‌ها نسبت به پولشویی و تامین مالی تروریسم با استفاده از لیبرا اشاره شد.

کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده روز ۱۷ جولای شنونده سخنان دیوید مارکوس از طرف فیسبوک بود. مارکوس، مدیر عامل خدمات کیف پول کالیبرا تلاش کرد نگرانی‌های تنظیم‌گران نسبت به این پروژه را کاهش دهد و آن‌ها را از هدف و پتانسیل آن آگاه کند. Cointelegraph برخی از اظهار نظرهای کلیدی مطرح‌شده درنشست لیبرا را گردآوری کرده است.

(۲:۵۰) ماکسین واترز، رئیس کمیته خدمات مالی: «علاوه بر اینکه فیسبوک به‌شکل تکرارشونده‌ای حریم خصوصی داده‌های مصرف‌کننده‌ها را در سطح افتضاح نقض داده‌های شرکت Equifax به خطر انداخته، به عوامل بدطینت دولت روسیه نیز اجازه داده است که افراد را هدف تبلیغات خود قرار دهند.»

(۵:۴۰) پاتریک مک‌هنری، نماینده مجلس: «ما اینجاییم تا مسائل را فراتر از تیترهای رسانه‌ها ببینیم، نظام ایالات متحده نباید تحت تاثیر جنجال‌ها قرار بگیرد تا به محلی برای نابود کردن نوآوری‌ها تبدیل نشود.»

(۱۳:۴۹) دیوید مارکوس: «هدف لیبرا توسعه روشی امن، مطمئن و کم‌هزینه برای ارسال پول به سرتاسر جهان است.»

(۲۷) مک‌هنری: «چرا این کار را در سوئیس انجام می‌دهید و چرا از یک سبد ارزی استفاده می‌کنید؟ چرا از دلار آمریکای خودمان استفاده نمی‌کنید؟»

مارکوس: «انتخاب سوئیس هیچ ربطی به فرار از مسئولیت یا نظارت ندارد. هدف از انتخاب سوئیس، مستقر کردن لیبرا در مکانی بین‌المللی است.»

(۴۰:۱۰) نماینده مجلس نادیا ولاسکوئز (Nydia Velasquez): «آیا تعهد می‌دهید که تا برطرف نشدن نگرانی‌های بانک مرکزی و همه سازمان‌های تنظیم‌گر، لیبرا را عرضه نکنید؟»

مارکوس: «قطعا خانم نماینده و می‌خواهم دوباره این تعهد را تکرار کنم و بگویم با همین هدف خبر لیبرا را زودهنگام اعلام کردیم.»

(۱:۰۱:۵۱) نماینده مجلس دیوید اسکات: «مقاله سفید و مطالب بعدی شما در فیسبوک هیچ‌کدام جزئیات ملموسی ارائه نکردند که چگونه می‌خواهید مقررات ضدپولشویی را پیاده‌سازی یا اعمال کنید، چگونه می‌خواهید اقدامات حفاظتی در زمینه احراز هویت را اعمال کنید و مهم‌تر از همه چطور می‌خواهید دغدغه اصلی همه ما را برطرف کنید و امنیت نظام مالی این کشور را تضمین کنید. از نظر شما لیبرا در مقابله با پولشویی و برای حفاظت از نظام مالی ما چه مسئولیت‌هایی دارد؟»

مارکوس: «لیبرا برنامه ضد پولشویی خواهد داشت و به‌منظور اعمال استانداردهای ضدپولشویی، احراز هویت و مقابله با تامین مالی تروریسم برای همه اعضا دستورالعمل‌هایی را وضع می‌کند. بلاک چین بیشتر از سیستم موجود، به ماموران قانون اطلاعات ارائه می‌کند.»

اسکات: «پیش‌بینی می‌کنید تبهکاران چه روش‌های جدیدی را برای سواستفاده از لیبرا در فعالیت‌های غیرقانونی در پیش خواهند گرفت و چگونه می‌خواهید با این روش‌ها مقابله کنید؟»

مارکوس: «کاملا با شما موافقم آقای نماینده و معتقدم می‌توانیم سیستمی بهتر از سیستم فعلی ایجاد کنیم چرا که این امکان را داریم که تمام جنبه‌های طراحی شبکه، نحوه تنظیم‌گری مناسب راه‌های ورودی و خروجی از طریق اقدامات کنترلی احراز هویت، شیوه مناسب نظارت بر فعالیت‌های جدید و گزارش‌دهی آن‌ها با فناوری‌های پیشرفته را در نظر بگیریم و فکر می‌کنم این سیستم به‌طور بالقوه می‌تواند از این جنبه‌ها بهتر باشد.»

(۱:۱۷:۴۴) نماینده مجلس شان دافی (Sean Duffy): «چه افرادی می‌توانند از کالیبرا و لیبرا استفاده کنند؟»

مارکوس: «هر فردی که در کشورهایی که می‌توانیم فعالیت کنیم، بتواند حساب باز کند و فرایندهای احراز هویت را تکمیل کند.»

دافی: «چه افرادی می‌توانند از اسکناس ۲۰ دلاری استفاده کنند؟ این اسکناس ۲۰ دلاری برای هیچ‌کس تبعیض قائل نمی‌شود، شما می‌توانید قاتل باشید، حرف‌های بسیار بدی بزنید و می‌توانید حرف‌های خوبی بزنید. فرقی نمی‌کند، هر کسی که این ۲۰ دلاری را داشته باشد، می‌تواند از آن استفاده کند. آیا مایلو یناپولس (Milo Yianopolous) و لوئیس فراخان (Louis Farrakhan) می‌توانند از لیبرا استفاده کنند؟» (حساب کاربری این ۲ نفر در فیسبوک بسته شده است)

مارکوس: «آقای نماینده، هنوز نمی‌دانم.»

(۱:۳۳:۰۰) نماینده مجلس برد شرمن: «باید آقای زاکربرگ را به کمیته دعوت کنیم. لیبرا مهم‌ترین مسئله‌ای است که این کمیته در این دهه به آن می‌پردازد. برخی از افراد گفتند که نوآوری همیشه خوب است، نوآورترین اتفاقی که در این قرن افتاد، ایده اسامه بن لادن برای برخورد ۲ هواپیما با برج‌های دو قلو بود. آن نوآوری عواقب بسیار بدی داشت اما لیبرا بیشتر از آن آمریکا را به خطر می‌اندازد. اگر رمزارز برای تامین مالی حمله تروریستی وحشتناک بعدی استفاده شود، ۱۰۰ وکیلی که ساعتی ۲۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند، نمی‌توانند از زاکربرگ در برابر خشم مردم آمریکا محافظت کنند.»

(۲:۳۷:۰۰) نماینده مجلس آیانا پرسلی (Ayanna Pressley): «خیلی وقت پیش باید از نقض حریم خصوصی مصرف‌کننده‌ها در راه کسب سود جلوگیری می‌کردیم. آیا در مورد پول‌تان به شرکتی اعتماد می‌کنید که خودش به نحوی اعتراف می‌کند که طرح و نقشه مشخصی ندارد؟»

(۲:۵۰:۰۰) نماینده مجلس الکساندریا اوکاسیو کورتز (Alexandria Ocasio-Cortez): «فکر می‌کنم به این دلیل امروز اینجا هستیم که فیسبوک که در حال حاضر پلتفرم انتشار، شبکه تبلیغاتی، شرکت تجسسی و توزیع‌کننده محتواست، می‌خواهد ارزی را ایجاد کند و از طریق کیف پولش دست کم به‌عنوان یک پردازنده پرداخت عمل کند. چرا همه این فعالیت‌ها باید زیر نظر یک شرکت انجام شود؟»

مارکوس: «تمرکز اصلی ما حل مشکل افرادی است که در حال حاضر از این خدمات محروم هستند و باور داریم این کار مهم است چرا که می‌توانیم با سرمایه‌گذاری و محصولاتی که داریم، آن خدمات را ارائه کنیم.»

(۳:۱۱:۳۰) مدلین دین، نماینده مجلس: «نه، مسئله این است که باید بتوانیم به شما اعتماد کنیم. بدون شک باید بتوانیم به شما اعتماد کنیم. آیا می‌توانید به‌طور خاص بگویید چه تخلفی انجام دادید که ۵ میلیارد دلار جریمه شدید؟ وقتی می‌بینیم جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و سواستفاده از اطلاعات مشتریان‌تان برای شما جریمه‌ای ۵ میلیارد دلاری به همراه داشته، اعتماد کردن دشوار می‌شود.»

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

افشای اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیسبوک

این اطلاعات درز شده شامل شماره تلفن، شناسه فیسبوک، نام کامل، موقعیت مکانی، مکان های گذشته، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، وضعیت ارتباط و بیوگرافی...

تکنولوژی بلاک چین می تواند سودآوری تولید محتوا را افزایش دهد

شبکه تیک تاک که اخیراً با استقبال گسترده کاربران در سراسر جهان مواجه شده است، چندان بستر مناسب سودآوری تولید محتوا برای تولیدکنندگان این صنعت ندارد. تیک تاک سریعترین رشد را در میان شبکه های اجتماعی در طول تاریخ به خود اختصاص داده است و هم اکنون بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر جهان از این رسانه پرطرفدار استفاده می کنند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته