سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

بانک شینهان پلتفرم وام‌دهی مبتنی بر بلاک چین را راه‌اندازی کرد

قدیمی‌ترین و دومین بانک بزرگ کره جنوبی (بانک شینهان) سیستم جدیدی مبتنی بر فناوری بلاک چین ایجاد کرده است که به فرآیند اعطای وام سرعت می‌بخشد.

طبق اعلام خبرگزاری یونهاپ، بانک شینهان، قدیمی‌ترین بانک کره‌ جنوبی، یک پلتفرم وام‌دهی مبتنی بر بلاک چین  ایجاد کرده است که فرآیند پرداخت وام را تسریع خواهد کرد.

هدف از راه‌اندازی این سیستم، بهینه کردن فرآیند وام‌دهی از لحاظ سرعت و هزینه است و گفته می‌شود که افراد می‌توانند از طریق این سیستم، بدون مراجعه حضوری، وام دریافت کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در گزارش، این سیستم نمونه مشابهی در کره جنوبی ندارد.

در این پروژه، فناوری بلاک چین به مؤسسه‌های مالی و بانک‌های مختلف اجازه اتصال به یکدیگر را می‌دهد و به این ترتیب، فرآیند بررسی صلاحیت مالی و اعتباری فرد متقاضی با سرعت بسیار بیشتری انجام می‌شود. سازمان‌های متصل به این شبکه از طریق کلمه‌های عبور رمزگذاری شده و یک‌بار مصرف، از آن استفاده می‌کنند و می‌توانند در هر لحظه به داده‌های لازم برای تأیید و صدور وام دسترسی داشته باشند.

بانک شینهان اعلام کرده که استفاده از فناوری بلاک چین بخشی از برنامه‌های آتی این شرکت برای ارائه خدمات از راه دور به مشتریانش خواهد بود و به نوآوری در این زمینه و ارائه محصولات جدیدتر ادامه خواهد داد.

بانک شینهان که دومین بانک بزرگ کره جنوبی است، طی چند سال گذشته فعالیت‌های زیادی در زمینه بلاک چین انجام داده. در اواخر سال 2018 اعلام شد که این بانک می‌خواهد از بلاک چین برای سیستم‌ها و فرآیندهای داخلی خود استفاده کند تا بتواند ریسک خطای انسانی را کاهش دهد.

به تازگی گروهی متشکل از چهار بانک توانسته نوعی قرارداد اعطای وام از طریق بلاک چین را پیاده‌سازی کند که مراحل اداری فرآیند وام‌دهی را تا 50 درصد کاهش می‌دهد و از لحاظ قانونی نیز الزام‌آور است.  

منبع این مطلب : cointelegraph

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته