پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ابزار جدید MakerDAO برای پرداخت وام با استفاده از توکن

MakerDAO بنیاد صادرکننده توکن‌های DAI اعلام کرده است که به زودی به کاربران اجازه می‌دهد وام‌های خود را با هر توکنی پرداخت کنند.

افرادی که استیبل کوین DAI را وام گرفته‌اند به زودی می‌توانند، پس از پیاده شدن وب پرتال جدید، قسط‌های خود را بر اساس هر رمزارزی پرداخت کنند.

MakerDAO، بنیاد غیرانتفاعی سازنده نرم‌افزاری که توکن‌های DAI را صادر می‌کند، جزئیات ظاهری ابزاری که این کار را برای کاربران انجام خواهد داد، ارائه کرده است.

در حال حاضر، بیش از300 میلیون دلار اتر (ETH) در قراردادهای هوشمندی روی بلاک‌چین اتریوم قفل شده است تا بتوانند به عنوان پشتوانه DAI عمل کند. این مبلغ معادل دو درصد کل ETH در گردش است.

ابزار جدید MakerDAO برای پرداخت وام با استفاده از توکن
ابزار جدید MakerDAO برای پرداخت وام با استفاده از توکن

به این ترتیب، کاربران می‌توانند به جای گرو گذاشتن اتر، تقریبا هر نوع کوین یا توکن دیگری که مورد تأیید MakerDAO باشد را گرو بگذارند.

فهرست وثیقه‌های مورد تأیید و دیگر تصمیم‌هایی که روی پروتکل وام‌دهی اثر خواهند داشت، فرآیند رأی‌گیری خاصی را طی ماه‌های آینده طی خواهد کرد و هنوز مشخص نیست کدام دارایی‌های مورد پذیرش خواهند بود.

این قابلیت جدید از سپتامبر سال گذشته روی تست نت Kovan در حال آزمایش بوده است و اکنون تیم این پروژه روی پورتالی کار می‌کند که امکان قرض دادن DAI با چند وثیقه را فراهم می‌کند. این پورتال رابط کاربری ساده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به عنوان داشبوردی عمل می‌کند تا کاربرها بتوانند ببینند چه وام‌هایی از MakerDAO دریافت کرده‌اند و چه وثیقه‌هایی دارند.

ابزار جدید MakerDAO برای پرداخت وام با استفاده از توکن
ابزار جدید MakerDAO برای پرداخت وام با استفاده از توکن

برجسته‌ترین ویژگی این پورتال این است که اجازه استفاده از هر کیف پولی برای بازپرداخت وام را می‌دهد و نیازی به استفاده از کیف پول شخصی خود کاربر وجود ندارد. در نتیجه کاربرها می‌توانند در هر مکانی، به هر کیف پولی که دسترسی دارند، وام‌های خود را پرداخت کنند.

همچنین قرار است این پورتال روی دستگاه‌های موبایل به خوبی کار کند و کاربرها بتوانند وام‌های خود را به راحتی روی آن مشاهده کنند ولی هنوز تا رسیدن به آن زمان فاصله داریم.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته