شنبه 1 اردیبهشت 1403

مقامات نیویورک ، بیت‌فینکس و تتر را متهم کردند

براساس گزارش‌های بلاک (The Block) و وال استریت ژورنال (Wall Street Journal)، بیت‌فینکس (Bitfinex ) و ارائه دهنده ارز پایدار تتر (Tether) تحت فشارهای قانونی دفتر دادستان کل و مقامات نیویورک قرار می‌گیرند.

اداره کل دادستانی نیویورک ادعا کرده است که صرافی بیت‌فینکس 850 میلیون دلار از دست داده و متعاقبا برای پوشش مخفیانه این کمبود مالی، از کوین پایدار تتر استفاده کرده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در روز پنجشنبه، دستور دادگاه علیه شرکت آیفینکس (iFinex Inc  ) صادر شده است. طبق این دستور، این شرکت که بیت‌فینکس و تتر را اداره می‌کند، ملزم به توقف نقض قوانین نیویورک و فریب شهروندان آن خواهد بود.

850 میلیون دلار مشتریان گم شد یا منتقل؟!

دادخواست بیان می‌کند، با توجه به اسنادی که سخنگوی اُ.اِی.جی (OAG) ارائه داده، بیت‌فینکس تا سال 2018 بیش از یک میلیارد دلار همکاری مشترک با مشتریان و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شریک را برنامه ریزی کرده بود. همچنین بیان شده است که بیت‌فینکس این مبلغ را به کریپتو کپیتال کورپ (Crypto Capital Corp) یک پردازشگر پرداختی فرستاده است.

گفته می‌شود این مرکز، سرمایه‌های دیگر صرافی‌ها؛ نظیر QuadrigaCX را نیز نگه‌داری می‌کند. سرمایه ذخیره شده‌ی تتر برای جبران کمبود مالی استفاده شده است اما این کمبود و نقل و انتقالات مالی از مشتریان پنهان نگه داشته شده بود. تا کنون ادعا شده است که بیش از 700 میلیون دلار منتقل شده و بیت‌فینکس برای این همکاری با کریپتو کپیتال کورپ قرارداد رسمی‌ امضا نکرده است.

حکم دادگاه برای مدیران iFinex

در حالی که مشخص نیست که دادخواست حقوقی در پشت درهای بسته چطور پیش می‌رود، برخی نگران هستند که این امر بتواند برای تتر که مدت‌ها نیز زیر ذره‌بین بوده است، تهدیدی جدی محسوب شود.

به موجب حکم دادگاه، رئیس‌ها، ماموران، مديران، عوامل، کارمندان، پیمانکاران، متعهدین و یا سایر افراد وابسته به iFinex از دسترسی به اعتبار، اعتبار دادن یا هرگونه ادعای دیگر به ذخایر دلاری تتر، منع شده‌اند. به افراد وابسته به iFinex دستور داده شده که از هرگونه مداخله در مستندات، به ویژه گزارش‌هایی که نشان دهنده اقداماتی از این قبیل هست، اجتناب کنند.

با استناد به این پرونده، اداره‌ی ای.جی(AG) قصد ندارد از تجارت قانونی بیت‌فینکس و یا بازخرید توسط تتر جلوگیری کند؛ برعکس، اداره می خواهد دادگاه به منظور پیشگیری از وضع موجود تا زمان اتمام تحقیق، دستورالعمل اولیه را صادر کند.

این اقدام ماه ها پس از آنکه اداره AG نتایج خود را در مورد تقاضای تبادل اطلاعات منتشر کرد، با تمرکز بر گروهی که شامل بیت‌فینکس می‌شد، منتشر شد.

پاسخ بیت‌فینکس

بیت‌فینکس در اواخر پنج شنبه بیانیه ای صادر کرده است. در این بیانیه بیت‎فینکس مدعی شده است که ادعای های مطرح شده خلاف واقعیت است و از دست رفتن 850 میلیون دلار کریپتو کرنال حقیقت ندارد. بیت‌فنیکس همچنین مدعی است که این مقدار پول جابه جا و یا هزینه نشده بلکه ضبط و نگهداری شده است. حال باید دید که با پایان روند بازرسی نتیجه نهایی این پرونده به کجا خواهد رسید.

منبع : cintjournal

بیشتر بخوانید

حذف بیت فینکس از محاسبات صرافی‌ها در CoinMarketCap

در ادامه ماجراهایی که برای بیت فینکس پیش آمده است، اکنون CoinMarketCap تصمیم به حذف این صرافی از پلتفرم خود کرده است. به این دلیل که قیمت‌های بیت فینکس با نرمال جهانی فاصله زیادی دارند.

بیت فینکس توکن اختصاصی صرافی (IEO) عرضه می‌کند

صرافی بیت‌فینکس که به تازگی با دادستان کل و مقامات نیویورک مشکل پیدا کرده و 850 میلیون دلار از دارایی‌هایش نیز توقیف شده است،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته